Reorganizácia električkovej dopravy momentálne nie je nutná, každopádne, ak sa zrealizuje KORID, nutná bude - len dúfam, že to nebude len vytvorenie ďalších liniek, ale komplexná zmena. ?
Tak s tou AD si dal dosť zlý príklad, Karosy B932 jazdia dodnes všetky ( a to prvé už majú 15 rokov), narozdiel od nich Karosy B941E sú už vyradené 4 (jedna požiar, a zvyšné z dôvodu nedostatku peňazí na GO, dá sa povedať, že práve tie dojazdili veľmi skoro...). Inak asi všetky ostatné typy jazdia aj nad rámec ich predpokladanej životnosti...
Vo vozovni stalo 6 rokov asi 10 vyradenych T3 suprav urcenych na odpredaj, nikto sa neprihlasil, tak ich proste zosrotovali. Ako je treba uznat ze T3(ci uz original alebo nejake reko) su na dnesnu dobu natolko zastarale ze aj vychodne systemy maju uz novsie a modernejsie vozidla. Preto je akakolvek snaha o predaj elektriciek T3 zbytocna. Jedina skoda je 618 ktoru by este stalo zato zachranit vymenou celej karoserie ktora sa da na objednavku vyrobit, kedze elektronika v nej bola funkcna.
V Bratislave ta reorganizacia nie je tak doslova reorganizacia ale obmedzenie, z dovodu vyradenia elektriciek na hlavnej stanici a v tuneli. Preto sa zrusili asi 4 linky pretoze kedze tunel ani stanica nefunguju tak sa linky po nabrezi len kopirovali co sposobovalo totalny chaos v CP(napr. idu 3 elektricky za sebou a potom dlho nic, alebo ta prva poberie vsetkych ludi a dalsie za nou uz boli prazdne), cize tiez ziadna vyhra.
S tym zeby Kosiciam stacilo 5 liniek suhlasim, nato ale by sme museli mat aspon 2x viac spojov.
Aktualna denna vyprava je asi 50 vozidiel, a DP ich ma asi 120, cize ide o mierny prebytok. Mato ale zase vyhodu pri rozkladani zivotnosti kedy elektricka den jazdi a den nie, vidiet ze u AD je ina situacia a niektore modely vozidiel(napr. Karosy 932)velmi skoro dojazdili.
V Košiciach nie je taký veľký počet liniek a uzatvorených tratí aby bola potrebná reorganizácia liniek. Linky zo sídlisk sú koordinované medzi sebou, nevidím potrebu aby sa to prerábalo a "zjednodušovalo". Až budú vybudované prestupné uzly na úrovni, potom sa môžme baviť o zlučovaní liniek a prestupovaní. ?
... ja k tomu len toľko napíšem, o reorganizácií ED sa tu nedávno už viedla diskusia, tak si to nájdi (samozrejme zdielal som podobný názor)
A či je električiek dostatok alebo nie - prejdi a pozri sa do dvora vozovne cez pracovný deň počas špičky čo a koľko vozov tam uvidíš stáť nevyužitých (moj názror - busov má DP nedostatok a električiek prebytok) - tak si utvor názor nato sám. . ?
Chcem sa opýtať, neviem či ma pamäť neklame, ale aj v roku 2011 boli kapitálové výdavky 0 € a teda mne osobne sa naskytuje otázka, či by sa to nedalo poriešiť tak, že by sme tu v KE dali maximálne dokopy #359 (GO) a potom ju odpredali niekam do zahraničia, hocikde a následne by sa už len niečo priložilo k tej sume a kúpilo by sa nové Vario Len samozrejme neviem, či by bol o ten voz záujem
Ešte jednu vec sa chcem opýtať, či sa nechystá resp. neplánuje sa podobná reorganizácia ED ako v Bratislave Košiciam by to teda mohlo pekne pomôcť. (opäť som si doma kreslil veľa toho a som prišiel na to, že Košiciam by spokojne stačili 4 až 5 liniek a odvšadiaľ všade by sa dalo dostať s jedným prestupom
Naozaj posledná otázka Trpí DPMK nedostatkom električiek alebo je ten stav postačujúci alebo až prebytkový? Hovorím o počte kusov nie o veku alebo podobných technických záležitostiach
Ked senny trh nepise na znamenie a na polove pise, to asi fakt zalezi len od toho ako su dane nazvy zastavok nahrate. Skus sa opytat cez formular na dpmk.sk nech to preveria preco je to tak, mozno sa skor dockas odpovede ako tu ?
,,,, no ak máš pravdu teda - tak prečo potom zastávky Poľov , Perešská, atď.. ktoré su tiež na znamenie ukazuju tie staršie palubáky správne- tak ako tvrdí - Jack37 - hm ?
No to je dost somarina ze sa po 5 rokoch prevadzky maju menit pocitace v 95% vozidlach, ako keby stali 5 korun a vsetky problemy sme uz mali za sebou. Co ten novy softver umoznuje navyse? Zrejme nic.
,,,, hm vidim že čo príspevok to iná odpoveď na tu moju otázku že v čom je problém že práve spomenuté zastávky NA ZNAMENIE sa v električkách s EM testmi neuvadzaju aj na dispeljoch ako "na znamienie"..
Tak si môžem vybrať prečo je to tak:
1. -nie je to problém, len to treba dopísať tam, tak ako Perešská, Poľov - že tie ukazuje správne, 2. je problém, lebo je to staršia databáza.. 3. lebo sú tam staršie palubáky ... ?
Škoda že len neviem teda fakt ten pravý dôvod prečo je to teda možne - či nemožné zosuladiť to na správnu mieru.. Aj tak Ďakujem za vaše odpovede..
Softvér, ktorý je použitý u autobusov Irisbus Citelis 18m a Iveco First FCLLI a v električke Pragoimex Vario LF, možno použiť iba v kombinácii s novým palubným počítačom EM-TEST EM 126i EMX3. Výmena palubných počítačov je v pláne, zatiaľ ešte bez určenia nejakého konkrétneho termínu, pokiaľ viem.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sheep221