Mám ešte jeden bláznivý, ako inak veľmi optimistický nápad ale je dosť dlhý a preto ho čítajte iba ak máte veľa času a nebránite sa fantazírovaniu 
Čiže: Ja by som najskôr podnik odbremenil od všelijakých vecných bremien, od pozdĺžností alebo akýchkoľvek nutností platiť mesačne akékoľvek splátky, aby sme začínali ako sa hovorí od nuly
a pripravil podnik na veľký úver. Vybavil by som úver niečo okolo 30 miliónov € na čo najdlhšiu dobu splatnosti s tým, že by sa za ňu zaručilo mesto. Potom by som tu pozval jedného a možno viacerých odborníkov vo svojom fachu na to, aby tu urobilo skoro všetko – od nového trasovania, po zmeny v grafikonoch, nové zastávky, nové vozidlá, nové trate... Vymenil by som komplet električkové trate samozrejme aj do USS, všetky zariadenia spojené s tým (meniarne a pod., aby sa dala využívať rekuperácia), vymenil by som úplne všetky električky a trolejbusy za nové s tou podmienkou, aby mali čo najmenší možný odber el. energie. Samozrejme všetko by muselo zodpovedať novému grafikonu a trasovaniu. Urobil by som MHD tak atraktívnu pre Košičanov, že nebudú chcieť cestovať autom. Urobil by som taký prestupný uzol – napríklad pre Barcu a Jazero by to bola križovatka pri VSS a malo by to taký význam, že vystaval by som tam jednu malú budovu, v ktorej by bolo občerstvenie a samozrejme aj čakáreň. Električky by sa točili iba smerom Važecká – VSS, križovatka a Socha J. P. II. – VSS, križovatka – samozrejme obojsmerné, lebo toľko miesta tam zas nie je. Celé nástupisko by bolo kryté proti snehu a dažďu + ak by bola niekomu zima, mohol by sa skryť do tej budovy s občerstvením. Presne také isté by som to urobil aj na Stanici (linky: 2,3,6), na Radnici (linky: 2,3,4,6,7,9), na križovatke Triedy SNP a Moldavskej (R1-8,6,9), na NO (2,3,4,5,6,7,9), samozrejme by som počkal aj na Severný terminál, ktorý by obslúžil Ťahanovce a Furču a to by bolo aj všetko. Keď už máme tieto objekty, podľa odporúčaní od odborníkov a vodičov by som začal s výstavbou tratí. Ak by už boli postavené, zrekonštruoval by som aj všetky depá. Nakoniec by som zakúpil také vozy, ktoré by boli najvhodnejšie do košického terénu s ohľadom na rast mesta. Samozrejme už by bol KORID postavený v plnej kráse. Späť k trasovaniu. Urobil by som to tak, že medzi týmito uzlami by chodila jedna linka električky, ktorej interval by bol do 5 minút a bola by veľkokapacitná. Tým by sme zabezpečili krátky prestup medzi uzlami a ešte aj to s občerstvením. Normálne radosť cestovať
Zároveň, čo je veľmi dôležité, linky ako 7 či 4 by sa rozdelili na také linky, ktoré by chodili iba k najbližším prestupným uzlom. V skutočnosti, keď budem chcieť ísť z Važeckej do Optimy, tak nasadnem na linku do VSS, križovatka, odtiaľ sa odveziem linkou medzi uzlami do uzla na križovatke Moldavskej a Triedy SNP a odtiaľ do Optimy. Mám zaručené dva prestupy ale som všade rýchlo a to je pointa. Myslím, že s tými krátkymi prestupmi by to fungovalo ako hodinky. K financiám: podľa mňa EÚ by na takéto megalomanské dielo dala peniaze, čiže už len ak by sme išli 85 (EÚ) k 15 (Košice + DPMK samozrejme ako pôžičku), tak by sa to dalo. Zmenilo by sa napríklad to, že určite by sa podnik dostal narozdiel od dnešku do kladných čísel, čiže by už iba splácalo svoj dlh so spokojnými vodičmi, spokojnými cestujúcimi a najmä bezpečnou, efektívnou a lacnou premávkou.
Nemám sa s kým o niečom podobnom podeliť, preto píšem sem, pretože viem, že píšem zainteresovaným a znalým ľuďom
A žiadne nadávky! 
Poznámky:
- používal som terajšie linky len ako príklad na predstavu
- linkám R, autobusom a trolejbusom som sa nevenoval, ale počítam aj ich. S trolejbusmi by to bolo podobné ako s električkami a s autobusmi by to bolo na veľké vyradzovanie
Viete si to vôbec predstaviť, čo som tým myslel, alebo som to nedostatočne opísal?
Nevedel som dať všetky moje myšlienky správne na papier, ale snažil som sa
A ak je to úplne out of topic tak sa ospravedlňujem, ale to je iba moja fantázia

Čiže: Ja by som najskôr podnik odbremenil od všelijakých vecných bremien, od pozdĺžností alebo akýchkoľvek nutností platiť mesačne akékoľvek splátky, aby sme začínali ako sa hovorí od nuly


Nemám sa s kým o niečom podobnom podeliť, preto píšem sem, pretože viem, že píšem zainteresovaným a znalým ľuďom


Poznámky:
- používal som terajšie linky len ako príklad na predstavu
- linkám R, autobusom a trolejbusom som sa nevenoval, ale počítam aj ich. S trolejbusmi by to bolo podobné ako s električkami a s autobusmi by to bolo na veľké vyradzovanie
Viete si to vôbec predstaviť, čo som tým myslel, alebo som to nedostatočne opísal?



AAA