Mám ešte jeden bláznivý, ako inak veľmi optimistický nápad ale je dosť dlhý a preto ho čítajte iba ak máte veľa času a nebránite sa fantazírovaniu
Čiže: Ja by som najskôr podnik odbremenil od všelijakých vecných bremien, od pozdĺžností alebo akýchkoľvek nutností platiť mesačne akékoľvek splátky, aby sme začínali ako sa hovorí od nuly a pripravil podnik na veľký úver. Vybavil by som úver niečo okolo 30 miliónov € na čo najdlhšiu dobu splatnosti s tým, že by sa za ňu zaručilo mesto. Potom by som tu pozval jedného a možno viacerých odborníkov vo svojom fachu na to, aby tu urobilo skoro všetko – od nového trasovania, po zmeny v grafikonoch, nové zastávky, nové vozidlá, nové trate... Vymenil by som komplet električkové trate samozrejme aj do USS, všetky zariadenia spojené s tým (meniarne a pod., aby sa dala využívať rekuperácia), vymenil by som úplne všetky električky a trolejbusy za nové s tou podmienkou, aby mali čo najmenší možný odber el. energie. Samozrejme všetko by muselo zodpovedať novému grafikonu a trasovaniu. Urobil by som MHD tak atraktívnu pre Košičanov, že nebudú chcieť cestovať autom. Urobil by som taký prestupný uzol – napríklad pre Barcu a Jazero by to bola križovatka pri VSS a malo by to taký význam, že vystaval by som tam jednu malú budovu, v ktorej by bolo občerstvenie a samozrejme aj čakáreň. Električky by sa točili iba smerom Važecká – VSS, križovatka a Socha J. P. II. – VSS, križovatka – samozrejme obojsmerné, lebo toľko miesta tam zas nie je. Celé nástupisko by bolo kryté proti snehu a dažďu + ak by bola niekomu zima, mohol by sa skryť do tej budovy s občerstvením. Presne také isté by som to urobil aj na Stanici (linky: 2,3,6), na Radnici (linky: 2,3,4,6,7,9), na križovatke Triedy SNP a Moldavskej (R1-8,6,9), na NO (2,3,4,5,6,7,9), samozrejme by som počkal aj na Severný terminál, ktorý by obslúžil Ťahanovce a Furču a to by bolo aj všetko. Keď už máme tieto objekty, podľa odporúčaní od odborníkov a vodičov by som začal s výstavbou tratí. Ak by už boli postavené, zrekonštruoval by som aj všetky depá. Nakoniec by som zakúpil také vozy, ktoré by boli najvhodnejšie do košického terénu s ohľadom na rast mesta. Samozrejme už by bol KORID postavený v plnej kráse. Späť k trasovaniu. Urobil by som to tak, že medzi týmito uzlami by chodila jedna linka električky, ktorej interval by bol do 5 minút a bola by veľkokapacitná. Tým by sme zabezpečili krátky prestup medzi uzlami a ešte aj to s občerstvením. Normálne radosť cestovať Zároveň, čo je veľmi dôležité, linky ako 7 či 4 by sa rozdelili na také linky, ktoré by chodili iba k najbližším prestupným uzlom. V skutočnosti, keď budem chcieť ísť z Važeckej do Optimy, tak nasadnem na linku do VSS, križovatka, odtiaľ sa odveziem linkou medzi uzlami do uzla na križovatke Moldavskej a Triedy SNP a odtiaľ do Optimy. Mám zaručené dva prestupy ale som všade rýchlo a to je pointa. Myslím, že s tými krátkymi prestupmi by to fungovalo ako hodinky. K financiám: podľa mňa EÚ by na takéto megalomanské dielo dala peniaze, čiže už len ak by sme išli 85 (EÚ) k 15 (Košice + DPMK samozrejme ako pôžičku), tak by sa to dalo. Zmenilo by sa napríklad to, že určite by sa podnik dostal narozdiel od dnešku do kladných čísel, čiže by už iba splácalo svoj dlh so spokojnými vodičmi, spokojnými cestujúcimi a najmä bezpečnou, efektívnou a lacnou premávkou.
Nemám sa s kým o niečom podobnom podeliť, preto píšem sem, pretože viem, že píšem zainteresovaným a znalým ľuďom A žiadne nadávky!
Poznámky:
- používal som terajšie linky len ako príklad na predstavu
- linkám R, autobusom a trolejbusom som sa nevenoval, ale počítam aj ich. S trolejbusmi by to bolo podobné ako s električkami a s autobusmi by to bolo na veľké vyradzovanie
Viete si to vôbec predstaviť, čo som tým myslel, alebo som to nedostatočne opísal? Nevedel som dať všetky moje myšlienky správne na papier, ale snažil som sa A ak je to úplne out of topic tak sa ospravedlňujem, ale to je iba moja fantázia
Naštudované!Áno dá sa energia prelievať z voza do voza,tá posratá veta mi v popise prvýkrát nejak unikla a hlboko sa ospravedlňujem tu prítomným,za svoje kydy. ? Nemám sa srať do vecí,ktorým nerozumiem na 200%...
Prepáč, ale doteraz som ťa mal za pomerne inteligentného diskutujúceho, tak nechápem ,prečo si naraz začal presvedčivo vykladať nezmysly.
Pekne sklapni a počúvaj Quakemana, čo ti hovotí. KT8 ani T6 NErekuperujú a elektrickú energiu možeš "len tak" prelievať z jedného voza do druhého.
Smola.Niekedy v 1985tom som vo VTM/rozumej časopis Věda a technika mládeži/ čítal,že KT8 to majú alebo asi mali mať?K popisu TV3 som sa teraz narýchlo nedokopal,aj tak to má asi sto strán údajne.... ?
Ako používať?KT8 aj T6 už boli konštruované,tak aby rekuperovanú energiu mohli vracať do siete.U nás sa marí v odporoch,kôli meniarňam.Elektrickú energiu nemôžeš len tak "prelievať"z jedného voza do druhého.
Neviem ako DPMK ale v DPB pred pár rokmi mi niekto znalí povedal že pokuty za prekročenie odberu za rok by pokryli nákup nového autobusu.Takže DPMK bude na tom asi ako DPB ak nie horšie pretože medzičasom v DPB stúpol počet vozov s rekuperáciou na 30% čo rozhodne zlepšilo stav.
Ešte niečo o rekuperácií , je žiadúce pri generálnej oprave vymeniť elektrovýzbroj za takú ktorá dokáže rekuperovať a to z dôvodu že na úsporách sa cena novej elektrovýzbroje zhodnotí za 8 až desať rokov.Takže kto nič neinvestuje nič neušetrí!!!
dobre, ja si to neviem ani predstavit ked si pisal, ze je to priblizne 20 €/kWh, tak vies aspon odhadom povedat, kolko je to priblizne kWh na mesiac? ved to nie je 5 korun, ze to je jedno..... mne to príde tak, že DPMK má také rezervy, že keby urobil všetko tak ako sa patrí, tak by mohol byť dokonca aj zárobkový resp. mohol by si zarobiť na účty a splátky spojené s úverom na transformáciu DPMK na zárobkový podnik
Prekračujú sa odbery v dopravnej špičke všade kde je elektrická trakcia ale záleží ako dlho to trvá,hovorí sa tomu prekročenie štvrťhodinového limitu .
prečítaj si ešte raz čo som napísal a keď nebudeš rozumieť čítaj odznova až kým neporozumieš písanému textu.Meniaren je lokalnym napajacom(zdrojom), ktora do vedenia a do vozidiel dodava elektrinu-v tom máš pravdu ale v ostatnom sa hlboko mýliš !!! Ako je možné že v Bratislave rekuperácia funguje s účinnosťou až okolo 30% a meniarne na to niesu prispôsobené?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Quakeman