Prekračujú sa odbery v dopravnej špičke všade kde je elektrická trakcia ale záleží ako dlho to trvá,hovorí sa tomu prekročenie štvrťhodinového limitu .
prečítaj si ešte raz čo som napísal a keď nebudeš rozumieť čítaj odznova až kým neporozumieš písanému textu.Meniaren je lokalnym napajacom(zdrojom), ktora do vedenia a do vozidiel dodava elektrinu-v tom máš pravdu ale v ostatnom sa hlboko mýliš !!! Ako je možné že v Bratislave rekuperácia funguje s účinnosťou až okolo 30% a meniarne na to niesu prispôsobené?
Ale samozrejme, že rekuperácia funguje aj bez toho, presne ako to napísal Quakeman - pokrýva vlastnú spotrebu vozidiel a pokryje aj nároky iných vozidilel v tom istom napájacom úseku, pokiaľ majú práve odber.
S električkami, nežiariacimi novotou, by to nefungovalo ale o tom bola reč hneď na začiatku.
Tak jak vravi Shorty, EU fondy nejde len tak ziskat.
Na druhej strane si myslim ze novy trolejbus by v nasich dielnach mozno dokazali poskladat, bohvie ale ako by fungoval preto radsej by som bol za kupovanie kompletnych vozidiel. Momentalne ale cela EU krachuje tak niesom si isty ci nam aj tak daco prispeju ? .
Inak ked sa pozries nizsie pisal som o trolejbusoch, ten posledny post bol o elektrickach ale tebe som pisal samostatny o trolejbusoch.
áno, stačí ti 5% na nové trolejbusy a zvyšok ti dá EÚ. Lenže operačný program je stavaný na podmienku, že tými trolíkmi nahradíš existujúce autobusové linky a žiaľ trol.trať si musíš postaviť sám... V BB boli šikovní - najprv zrušili trolejbusy, dali tam autobusy a nakoniec ich nahradili novými trolejbusmi za financie EÚ. ?
Quakeman: Viete aj nejaké konkrétne hodnoty? Prekračuje sa u nás aspoň niekedy (nepočítame výnimočné situácie) maximálny špičkový odber a ak áno tak o veľa?
Sheep221: Som veľmi rád, že sa do našej "diskusie" zapájate, a vážim si to, ale my sa teraz nebavíme o električkách, ale o trolejbusoch.
Teraz som nasiel, ze Banská Bystrica kúpila 19 trolejbusov Škoda 31Tr SOR a dostala dokonca 95 %!!! ceny trolejbusov z EUfondov. Keby sa aj u nás do toho niekto takto oprel, a mal by chuť, čas a v neposlednom rade aj peniaze urobiť taký projekt, myslím, že by EÚ nemala problém nám tie peniaze poslať, najmä, ak by sa tu argumentovalo tým, že by sme potrebovali pri vyradení starých trolejbusov minimálne o polovicu nižšiu spotrebu el. energie a bla bla bla Link: http://www.dpmbb.eu/documents/info_tbus.pdf Veľmi zaujímavé a veľmi prehľadné .pdf v ktorom sú veľmi stručné informácie o projekte. Nemyslím, že by s tým v Košiciach bol nejaký problém Navyše, počul som, ale neviem úpresne už kde, nakúpili trolejbusy za polovičnú cenu s tým, že ich firma dodala neposkladané. Neviem, či my máme v KE takých školovaných ľudí, ktorí by zvládli poskladať trolejbus, ale ak áno, resp. ak by sme si sem prizvali nejakého odborníka, tak by nás to stále vyšlo odosť lacnejšie. Je veľa možností. Pokúste sa mi to nejako vyargumentovať ako v minulých príspevkoch Ďakujem
Meniaren je lokalnym napajacom(zdrojom), ktora do vedenia a do vozidiel dodava elektrinu, rekupacia nefunguje bez toho aby meniaren tuto energiu nepojala naspat. Samotne vedenie ja pasivnou castou trakcneho obvodu a preto len ono samo nestaci nato aby rekupacia fungovala. Navyse neviem ako by to fungovalo s nasimi elektrickami, ktore uz tiez neziaria novotou.
Rekuperácia výrazným spôsobom znižuje straty a zlacňuje prevádzku elektrickej trakcie a to tým spôsobom že kryje vlastnú spotrebu vozidla pri brzdení(kúrenie,dobíjanie,klimatizácia) a pri krytí spotreby na danom napájacom úseku ostatným vozidlám.Takže meniarne sú v tom z väčšej časti irelevantné!Ďalším pozitívnejším javom je odstránenie prekročenia špičkového odberu za ktorý sa platia pokuty a to až okolo 20 eur za každú 1kWh!!! ? ? ?
Nato ze si laik si tieto veci aj patricne lahko predstavujes ?
Za €1 000 000 vela novych vozidiel nekupis a za €2000 zrekonstruujes par metrov trate nie cely km. Cim dalej tym viac budu tieto veci drahsie a drahsie a akekolvek rozsirenie je pre nas DP, ci zadlzene mesto nadmerne nakladne. Veci ktore si opisal v tisickach ci stotisickach eur by sa realne dali zrealizovat (mozno) za niekolko desiatok milionov. Aj to len rekonstrukcie, vystavba novej trate na tahaky by bola strasna palka a co sa tyka linky 19 tam by to bolo viac-menej zbytocne pretoze jazero je obsluhovane elektrickami.
Verim ze sa dockame lepsich zajtraskov a dojde k nejakym rekonstrukciam ci kupe novych vozidiel TD. No chciet to vsetko naraz sa neda a nie to este na Slovensku.
o tych 25 Tr sme sa už asi pred mesiacom bavili a prišli sme k tomu, že sú dosť poruchové a že nebudú asi najlepším nápadom ale niekto navrhol 31Tr SOR alebo teraz Crossfire navrhol Solaris Trollino. Hoci ja mám troško apatiu na Solarisy všeobecne, bola by to asi lacnejšia voľba ako SOR
Toto mam rad priam zbožnujem keď niekto pletie jablka a hrušky lebo do toho nevidi... Nejde o to jak to beriem ja ale ake su skusenosti z kopcovitych miest z ostrej prevedzky...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Adamcool
Sheep221: Som veľmi rád, že sa do našej "diskusie" zapájate, a vážim si to, ale my sa teraz nebavíme o električkách, ale o trolejbusoch.
Teraz som nasiel, ze Banská Bystrica kúpila 19 trolejbusov Škoda 31Tr SOR a dostala dokonca 95 %!!! ceny trolejbusov z EUfondov. Keby sa aj u nás do toho niekto takto oprel, a mal by chuť, čas a v neposlednom rade aj peniaze urobiť taký projekt, myslím, že by EÚ nemala problém nám tie peniaze poslať, najmä, ak by sa tu argumentovalo tým, že by sme potrebovali pri vyradení starých trolejbusov minimálne o polovicu nižšiu spotrebu el. energie a bla bla bla