Nakoľko tarifa žiadne doplňujúce podmienky pre použitie tohto lístka neuvádza (okrem obmedzenia, že neplatí na nočných linkách), platí na každej dennej linke na vzdialenosť štyroch zastávok v zmysle cestovného poriadku danej linky.
Nie som zamestnancom DPMK, teda môj výklad nie je oficiálny, ale neviem si predstaviť, že prečo (a na základe čoho) by malo platiť čokoľvek iné.
Nejasnosti okolo štvorzastávkového lísku:
Nemám nič proti zavedeniu tohto lístku, je to mnohokrát výhodné. V prepravných predpisoch je len strohé konštatovanie "...platí na vzdialenosť štyroch zastávok ...a je neprestupný". Toto umožňuje nejednotný výklad, hlavne v súvislosti so zastávkami na znamenie a pri použití na exp.linkách. Pri poslednej návšteve Košíc som sa na to pýtal aj kompetentných na Rosveltovej, tiež len domnienky a ich vlastný a navzájom rozdielny výklad, nedokázali mi jednoznačne odpovedať.
Pýtam sa teda:1/ započítavajú sa aj zastávky na znamenie, pokial tam vozidlo nezastaví?
2/Platí vobec na expresných linkách a započítavajú sa len zastávky uvedené v cp linky? Platí na priamych spojoch R (nie Rz) a spojoch RA? Ako sa tam započítavajú zastávky?
Existuje na to OFICIÁLNY VÝKLAD ?, Vaše názory budú určite zaujímavé ale prosím odlíšte či je to Váš výklad alebo je to tak napísané niekde.
Vozi sa tam vzduch, lebo ludia si po minulorocnych zmenach jednoducho odvykli, ze mimo najvacsich navalov nieco po watsonke jazdi a riadia sa heslom "Skorej budem pesi"...
Cez skolu som pravidelne cestoval poslednym spojom 18 z tahanoviec ktora bola o 18tej TU a ludi tam bolo stale ako kedykolvek inokedy v poobednajsej spicke ? a ta polhodinova 55 vecer tak tu vacsinou vidavam prazdnu prechadzat popri mne , ked uz som skoro v cieli po pesom presune z mieru ?
Dostal si ma, lebo na túto otázku neviem odpovedať. No ale ak by L12 mohla tamať jazdiť, tak bolo by to lepšie.
Ale aj tak, vadí mi to, že všetko sa len škrtá a škrtá. A ty keď si v DPMK, tak si rád, že môžeš pracovať len s takýmto počtom vozokm?
Zopár rokov dozadu behali na linkách L2 a L4 dvojičky, lebo boli nevyužité vozokm, ale hlavne, že linky mali v špičke 20min interval a v sedle 30minútový.
dobre, dám ti základnú otázku grafikonistu - pre koho by mala tá linka jazdiť? nakoľko z vlastnej skúsenosti aj s pohľadu na vyťaženosť spojov v číslach keď pozerám na L55 a L18 po 17:30 tak sa tam vozí vyslovene vzduch... posledne okrem návštevy na službe 5502 v počte dvaja boli s nami cestujúci v autobuse tiež v počte dvaja...
cez Watsonku si viem predstaviť prehnať 12 v nezmenenom intervale, bez tej zachádzky, ktorú dnes robí (a problematického odbočovania Zimná vs. Letná).
Nemyslím teraz konkrétne L50, lebo to by som aj ja zrušil už dávno.
Ale napr. ide o to, že niekedy bola L18 cez pracovné dni a aj cez víkendy, potom už len pracovné dni a teraz sa zoškrtá ešte kúsok z trasy. Verím tomu, že keby tu bolo o pár miliónov viac vozokm, tak tá linka stále jazdí v svojej trase aj cez víkendy. A nielen táto linka, bolo by viac liniek s lepšími intervalmi. Ale tak čo chceme, Košice...
zrušenie L50 sa pýtalo od začiatku, avšak bolo politicky nepriechodné... k tým informáciám doplním nahradenie L18 v úseku Amfiteáter - Moskovská predĺženou L55, nakoľko v úseku Nová Nemocnica - Moskovská už pre KVP premávajú dve kĺbové linky a L18 bola veľký luxus, náhrada je v podobe L55 s malými vozmi...
Je lepšie riešiť podobné prasárny v linkovom vedení ako napríklad ED na 30 min interval (ktorý tu isté skupinky navrhujú) ?
Nejaký podnik by tu musel byť už len zo zákona, to len ak by malo ísť až o taký extrém. Myslím, že klasické problémy, ktoré tento mestský podnik trápia sú jasné - v prvom rade je tu problém úchylných politických nominácií a z toho vyplývajúceho riadenia s výraznou absenciou odbornosti. Kým sa toto legislatívne nevyrieši, veľa sa toho nezmení, keďže pochybujem, že tak skoro dôjde k náprave bez podobného zásahu "z hora".
Ale toto je už trápne, tu už sa škrtá veľmi veľa. Viem, že DP zato nemôže, že má rok čo rok menej vozokm. Potom sa čudujme, že máme málo parkovísk.
Z môjho pohľadu je MHD v Košiciach veľmi neatraktívna. A to tu chceme KORID a podobné hovadiny. Zachvíľu skončí DPMK a doprava bude vyriešená. Každý bude mať vlastné auto, na Magistráte budú radi, že nemusia dávať peniaze nejakému podniku.
KVP príde o L50 a L18, osobne táto strata nejak nevadí, dľa môjho názoru neriešilo pár spojov L50 vo vzťahu KVP - centrum nič ... k L18 ťažko, mala podľa mňa príliš luxusný interval, problém snáď bude len so spodkom sídliska a oblasťou OA, ale tak je prestupná tarifa, tak sa prestúpi hore na L55
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
jt