Ešte pridám jeden príspevok k téme ako za pár EUR zvýšiť atraktivitu električkovej dopravy. Hneď zajtra by som vybudoval tri nové električkové zastávky - na Komenského v úrovni Bocatiovej ulice - v smere na Havlíčkovu, na B.Němcovej na úrovni Vysokoškolskej /obojsmernú/, a na Kuzmányho na úrovni Šrobárovej /tiež obojsmernú/. Inak rozmiestnenie zastávok ED na Komenského nie je šťastné, to predchádzajúce bolo oveľa výhodnejšie. Stačilo iba doplniť zastávku pred bývalým KNV, ale pred tými 20 rokmi sa tak dlho šachovalo so zastávkami, až sa došachovalo. Pôvodné zastávky medzi Letnou a vtedy Krupskou boli optimálne, ale kvôli semafórom, ktoré tam fungovali cca mesiac sa presunuli do dnešnej polohy.
veteran
Ja by som hlavnú stanicu presunul do priestoru medzi Barcu a Šebastovce. Trať smerom na Kysak by som pretrasoval popri Východnom meste cez Oľšany, Budimír a Ličartovce až do Kysaku. Pôvodná trať cez mesto by bola preradená do IDS a v intraviláne by bola zväčša zapustená pod zem. To by uvoľnilo veľké plochy na novú zástavbu. Súčasná hlavná stanica by bola prestupným terminálom z IDS na ED (stanica Košice-centrum). Bola by tu aj šanca na obnovenie bývalého dopravného okruhu Kuzmányho-Štúrova-ŽST-Masarykova-Hviezdoslavova (električka č. 3).
Nákladná doprava by bola odklonená po obchvate popri Východnom meste a mestský priemysel obsluhovaný železnicou by mal byť sústredený v priestore VSS-Napájadlá.
Autobusovú stanicu by som presunul ku Terminálu Sever. Odtiaľ by som trasoval koľaje IDS aj smerom cez Zelený dvor na Budimír, kde by bol prestupný terminál s parkoviskom P+R. Tí, ktorí by išli vlakom od severu a potrebovali by ísť do severných častí mesta, by tu mohli prestúpiť na prostriedok IDS. Tí, ktorí by smerovali do južných častí, by išli až na hlavnú stanicu medzi Barcou a Šebastovcami, kde by ich čakala buď električka alebo IDS (TramTrain).
ED: ku jestvujúcej sieti by som pridal nasledujúce trate:
- Amfiteáter - Hlinkova - Terminál Sever - Ťahanovce. Úsek Amfiteáter - Terminál Sever by mohol byť riešený podzemne, niečo na spôsob Wiener Gürtelu.
- DPMK - Popradská - obchodné centrá - Železníky, križovatka.
- Pereš - letisko
- USS - Šaca
- zokruhovanie centra (býv. linka 3): MMM-ŽST
- spojenie koľají DP a ŽSR v priestore stanice Košice-centrum
- Važecká - stanica Krásna
- stanica Košice-centrum - Palackého - Sečovská - Východné mesto - stanica Krásna (+ druhé depo ED s depom IDS; druhé depo IDS by mohlo byť pri Termináli Sever)
- Masarykova - Prešovská - napojenie na trať smer Východné mesto (kvôli plánovanej polyfunkčnej štvrti v priestore IS KE, Priemyselná ulica)