Reakcia na: jt #62919:
Ono je to tak trochu celé inak. Podľa zákona č. 164/1996 Z.z. o dráhach (minulý zákon v pôvodnom znení) väčšinu, z toho čo teraz robí VÚC, vykonával okresný úrad, teda ani vtedy tieto kompetencie nevykonával Štátny dráhový úrad v 1. stupni. Z okresného úradu väčšina kompetencií, ak nie všetky vo veciach električkových a TD, prešli na VÚC ako prenesený výkon štátnej správy vo veciach dráh. Ostatok kompetencií vo veciach ED a TD v 1. stupni, rovnako ako štátnu správu v druhom stupni vykonáva ministerstvo. Kompetencie vo veciach ŠD a lan. dráh prešli na ÚRŽD. ÚRŽD v súčasnosti vykonáva väčšinu kompetencií vo veciach všetkých dráh okrem ED a TD. Na ET a TD vykonáva ÚRŽD len štátny odborný technický dozor (týka sa určených činností, určených technických zariadení). Obec na úseku ED a TD len reguluje cestovné a objednáva výkony.
.. Prave preto sa musia udrziavat vsetky vozy pri zivote, ked necheme jazdit na furikoch
Yogi616
Inak, kto môže dať povolenie na uzatvorenie električkovej trate? Drahový úrad? Lebo nechápem, ako sa môže po niektorých častiach našej električkovej trate jazdiť.