Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #62752:
Plnia úlohy MHD, ale naozaj sa to oplatí? Je výhodné využívať výrazne vyspelejšie vozy na tratiach, kde nedosiahnu svoj potenciál (napríklad rýchlosť) a zbytočne ich zdržiavať a točiť po meste? Už som ti dal príklad s Petržalkou, netrasoval by si snáď súpravy z vysokokapacitnej trate priamo do centra a priamo z centra von? (samozrejme v tomto prípade by sa trať vetvila) Alebo radšej pozbieraš ľudí z periférie a pošleš ich vyhliadkovou trasou po vzore liniek odvšadiaľ všade?

Nič nové sa budovať nejde, má sa obnoviť zrušená trať, spojka Staničné nám. - Námestie Maratónu mieru. Pozri sa prosím ťa do mapy alebo do schémy (http://imhd.sk/ke/mapy/siet/20110426.pdf), ako sa medzi týmito bodmi jazdí teraz a kade sa aj plánuje trasa regielektričiek (napoviem ti - ružová linka) a čo všetko môže riešiť táto spojka, po ktorej teraz jazdia autobusy (zelená linka).
Reakcia na: veteran #62755:
Tomu nerozumiem ani ja. No mas naozaj taky pocit, ze Rooseveltovu nenapoja pred Dargov? Neverim tomu...
Reakcia na: Dimi #62753:
Podľa projektu zjednosmernenia to predsa len vyzerá tak, že Rooseveltova bude jednosmerná - v rovnakom smere ako Pribinova. Ale aj tak mi uniká zmysel toho odbočovacieho pruhu pri Dargove doprava na Štúrovu do "pešej zóny z obsluhou MHD".
Reakcia na: veteran #62751:
prosim ta, posli mi tie pdfka, nove aj stare na email.. Pisem email dolezitym ludom 😉 .. dakujem.. email je dimi.imhd@gmail.com .. Diky
Reakcia na: TA #62742:
Hadaj... 😉 .. ak hotelovi hostia chcu ist na Terasu, na Moldavsku a podobne, co myslis, ako pojdu? napoja sa na PFB a dolava n Stefaikovu a po okruhu? Ja si myslim, ze nie. Vyjdu z parkovacieho domu, prejdu okolo hlavneho vchodu, pred Dargov a HURAAA, sme na ringu v smere, ktory sme potrebovali.. Skvele riesenie, ze? Ale potom bude platit t, co pisem, ze zbytok verejnosti toto vyuzije tak isto. Boh ochranuj Kosice...
Reakcia na: jt #62747:
A tie linky, ktoré prejdú mestom diametrálne, NEplnia úlohy normálnej MHD? Mimochodom: Pre mačkopsa tam nebudovali žiadne nové trate v meste, len spojky medzi železnicou a električkou a malodráhou Albtalbahn). Len vy v Košiciach idete budovať čosi úplne iné a nazvať to vlakoelektričkou, to je ten rozdiel.
Reakcia na: Dimi #62750:
Teraz som akurát prezrel ešte raz ten starý návrh. Označenie BUS-na ceste pred Dargovom nie je, to som sa pomýlil, ale je to všetko vyšrafované ako "Pešia zóna s obsluhou MHD", čo aj tak nič nemení na veci...
Reakcia na: veteran #62749:
Presne tak, ako som napisal... 😉 .. A to vdaka novemu ringu... 😉 .. Takze znova a znova sa sa nieco meni, pesia zona konci tam, kde koncila stale a dopravny inzinieri si myslia, ako krasne nas zase raz oje..... .
Reakcia na: Dimi #62737:
Pribinovu otočili takto práve preto, aby sa tadiaľ nedala robiť "obchádzka" Rooseveltova - Pribinova - Mojmírova - Grešákova, resp. z Mojmírovej/Murgašovej späť na Štúrovu.

V pôvodnom PDF-ku dopravného riešenie je pekne vyznačená celá pešia zóna - od šaleneho domu po Mojmírovu ulicu. A vjazd tam mala mať povolený len MHD. V takom prípade by nebolo možné si robiť skratky cez Rooseveltovu a Hlavnú. Na ceste popred ZOD Dargov bolo dokonca napísané, že ide o BUS-pruh.


V novom PDF-ku sa už žiadne vyznačenie pešej zóny nevyskytuje - chýbajú tam prakticky všetky popisky, ktoré boli v pôvodnom návrhu. Na ceste popred Dargov už označenie BUS-pruh absentuje, z čoho mi vyplýva, že "pešia zóna" sa skončí pri DtbH a popred Dargov už bude regulérna cesta a teda sa budú dať robiť obchádzky a skratky cez Rooseveltovu a Hlavnú. ?
Reakcia na: Dimi #62731:
Ja sobone s jednosmerným ringom nemám problém. Ale nie s ringom, ktorý bol urobený na objednávku. Mala sa urobiť korektná verejná súťaž s odbornou porotou (hoc aj zo zahraničia) a nie "maskovanie" a priame zadanie jednému človeku.

Križovatka pri Jumbe - to je dosť vtipná história. Pôvodne tam bola taká čudesná križovatka, na ktorej sa obchádzala turbína bývalej elektrárne a cez most sa išlo na Masarykovu. Na Gorkého boli len dva pruhy. Potom zrušili náhon, no časť turbíny tam ostala. Niekedy v roku 1982 postavili túto súčasnú križovatku (akože kruhový objazd - hoci na KO to nespĺňa normy ani náhodou) - ako dočasné riešenie. Ešte istý čas po postavení strašil vo vnútri kruhu zvyšok turbíny. Dokonca existujú podozrenia, že pri zasypávaní koryta náhonu v tomto úseku ostalo zasypané aj teleso mosta.

ÚP z 80. rokov v tomto mieste rátal s viac-menej MÚK, kde smer Štefánikova-Gorkého mal viesť pod úrovňou terénu a smer Hviezdoslavova-Masarykova na úrovni terénu. Hviezdoslavova mala byť prerobená na podúrovňovú komunikáciu, čiastočne aj Masarykova a celá štvrť medzi Masarykovou a parkom (za R-U "Ujváros") mala byť asanovaná.

Re #62732 Dimi: Nerozumiem, prečo je to tak? Veď sa robili štúdie dopadov na ŽP - napr. aj hluková štúdia. Všetko je to zo zákona povinné a keďže tam oproti zámeru v EIA postavili o podlažie naviac, tak údaje zaznamenané v hlukovej štúdii budú asi o niečo inšie. Tak načo bol komu takýto dokument?

Ďalej by ma zaujímalo stavebné povolenie z roku 2009. Na koľko podlaží v ktorom module stavby bolo. V povolení sa píše, že každé zmeny v PD musia byť predmetom nového posudku a nového SP. Čiže stálo by zato preveriť zmenu dorpavného riešenie. P. Titl sa oháňa faktom, že toto, čo sa teraz realizuje, je v v medziach územia, pre ktoré bolo SP vydané. Teda inými slovami, že bol len vypustený pruh okolo pamätníka. V súvislosti s tým by stálo za preskúmanie aj toho okruhu.
Reakcia na: S499.1023 #62746:
Áno, čiže vozidlo regionálnej železnice, ktoré príde na terminál, zíde z železničnej trate do mesta na pouličné dráhy, aby po obvode obišlo celé centrum mesta po trase s 12-15 zastávkmi a následne sa vrátilo na späť na železnicu na druhom terminále, vzdialenom od toho prvého 1200-1500 metrov, správne?

V Karlsruhe som nebol, no prešiel som si tamojšie cestovné poriadky a našiel som až DVE linky, ktoré sa riadia tým, čo presadzuješ ty - teda vjazdom do centra, kľučkovaním v ňom a následne jeho opustením. Všetky ostatné regio-linky taktiež vchádzajú do centra mesta, no prejdú ho priamo a približne na jeho pomyselnej "opačnej strane" ho opustia. Toto sa nezhoduje s tým, čo som tu už viackrát písal? Nie je lepšie poslať regiotram zo stanice do centra po Svätoplukovej (ja by som to odklonil na Masarykovu, Komenského a z Havlíčkovej späť na železnicu), ako po trase Námestie osloboditeľov - Štúrova - Kuzmányho - Hviezdoslavova – Svätoplukova? Ty by si navrhol radiálu z Petržalky do Rače cez Karlovu ves? Trošku zveličené, ale podstatu to vystihuje.

K intervalom, ktoré boli navrhnuté sa radšej ani nevyjadrujem, 60´ a 30´ v špičke, úplná ignorácia pásmovej prevádzky na linkách a niekto to ide porovnávať s 10/20´ v Karlsruhe?
(To sa samozrejme dá napraviť, no nedalo mi nepoukázať na tento návrh, ale to pri celkovej kvalite stále aktuálnej prezentácii KORID-u asi neprekvapuje...)
Reakcia na: jt #62744:
Očividne to chápem veĺmi dobre a ty nechápeš, čo píšem ja. Takže ešte raz, pomaly: Vlakoelektrička MÁ plniť v meste funkciu električky. Toto je ZÁKLAD systému Tram-Train, tzv. mačkopsa.
Reakcia na: jt #62744:
Skôr ty nechápeš princíp toho systému. Princípom je to, že to vozidlo má v meste v zásade funkciu električky a na konci mesta výjde na železničnú trať. Teda je to niečo ako predĺženie električkovej linky po železničnej trati.
Reakcia na: S499.1023 #62743:
Očividne nechápeš, že píšem presne o tom istom, čo ty. Píšem, že vlakoelektrička by mala mať v meste čo najkratšiu trasu a nemá obsluhovať cestujúcich vrámci mesta. Teda zo zastávky v centre na inú zastávku v centre alebo na periférií. To, čo spomínam pri autobusoch je príklad toho, ako by to malo byť (žiadne obchádzanie a kľučkovanie po meste, ale zastavenie len na významných bodoch na najkratšej trase). Neobhajujem obchádzanie tramtrian okolo mesta a jej ukončenie na Ťahanovciach (veď píšem, že ani prímestské autobusy to tak nerobia), ale naopak - kritizujem, že toto sa tu ide zaviesť. Neviem ako dobre poznáš Košice (ak nepoznáš, pozri cez Google maps), ale aktuálny plán predpokladá trasu vlakoelektričky po meste od stanicce cez Námestie osloboditeľov - Štúrova - Kuzmányho - Námestie Maratónu mieru... Spomína som to nepriamo vo včerajšom článku, aj pred časom sa spomínalo o rekonštrukcii trate na Kuzmányho pre použitie "obojživelných" vlakov.
Reakcia na: jt #62740:
Videl si v živote nejaký mačkopsí systém naživo? Chápeš jeho princíp? Chápeš, že to, čo popisuješ u prímestských autobusov, je presne to, čo má byť eliminované? Chápeš, že to, čo tu presadzuješ, nie je žiadna vlakoelektrička ale obyčajný vlak v uliciach mest, pričom regiotram je presný opak - električka (aj) na železničnej trati? Odporúčam výlet do Karlsruhe či Kasselu.
Reakcia na: Dimi #62737:
nevidím dôvod, prečo by musel mať hotel v centre mesta napojenie z oboch strán. Je Rooseveltova niečím neplnohodnotná?
Reakcia na: Peter55 #62739:
Sorry za preklepy: ver, minimálne, budem ? ?
Reakcia na: S499.1023 #62729:
Myslel som to v tom zmysle to, že vlakoelektrička by mala obsluhovať čo najmenej cestujúcich, ktorí nastúpia a ukončia cestu v meste. Ja to vidím tak, že vtiahnutie regionálnej koľajovej dopravy do centra má mesto priblížiť širšiemu okruhu cestujúcich, vytvoriť viacero alternatív pre výstup (popoludní nástup)/prestup, rozptýliť prúd "cezpoľných" do okolia a tým odľahčiť hlavné prestupné terminály. Prímestské autobusy tiež neprídu do mesta, nehodia si tabuľku s číslom linky aby kľučkovali po meste a obišli čo najviac zastávok, ale na najkratšej trase k stanici zastavia na vybraných významnejších zastávkach, uzloch. V Košiciach sa totiž plánuje zaviezť práve toto - regiotram zíde z trate "ťažkej železnice" na stanici na mestskú trať, dookola obíde celé historické centrum a podľa plánov, ktoré tu boli (a sú) ohľadom linkovania KORIDu skončí, na periférii na sídlisku.

Re #62731 Dimi: Kedy a kde?

Re #62737 Dimi: Obchádzať to cez podzemné garáže by bola zbytočnosť, lebo jediný vjazd a výjazd, ktorý môžeš pre tento smer použiť, je práve ten medzi Palackého a Fejovou na južnej strane obchodného centra. Tak či tak okolo nich prejsť musíš a bola by zbytočnosť vchádzať dnu a von, navyše by si sa musel babrať s kartami a čakať pri rampách.
Reakcia na: Dimi #62734:
Tomu vr, miniml ja tak buem chodiť ? Len aby nam to pan Titl neprekazil keď to prečita a postavi nejake zakazove značky naviac ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.