12:59 od kruháča alebo prvý "riadny" spoj z Madridskej (13:10)? 12:59 nie je veľmi vyťažený ani cez školský rok, pred ním ide natlačená L20, no ja zvyčajne prestúpim.
Ostatne 13:10 je už pomerne vyťažený cez šk. rok
Re #62406 tbus: Minule trvala cesta týmto busom 30 minút (miesto 20) zo Šace, ešte nás aj predbehla L52 idúca o 6 minút neskôr obsluhujúca aj ostatné zastávky, ktoré L56 nie ? ?
Tebe to očividne aj tak vysvetľovať treba... A aj tak to nepochopíš. Takže ako pre škôlkara:
Električka má pevne stanovenú dráhu, VŽDY prechádza okolo zastávok, na ktorých by tak či tak zastavovať musela, lebo skôr či neskôr by dobehla pred ňou idúci voz. Preto teda na tých zastávkach zastavuje ako linka/výjazd z vozovne, čím sa aspoň trocha odstraňuje neefektívnosť, ktorá vzniká pri vynútených presunoch. Naproti tomu, autobus si môže zvoliť najideálnejšiu trasu, na ktorej nemusia byť zastávky. Nie je brzdený pred ním idúcou linkou a na zastávkach zastavovať nemusí. Ak by aj zastávky po ceste mal a zastavoval by na nich, dĺžka jeho presunu by sa zdvojnásobila, prípade natiahla ešte viac. A to by znamenalo, že voz by musel skôr ukončiť prevádzku na mestskej linke a neskôr by sa do nej späť zaradil pre to, aby obslúžil nepatrný zlomok cestujúcich, ktorých mohol za ten čas odviesť na mestskej linke. Pri električke dochádza k zlepšovaniu efektívnosti jej využitia, pri autobuse by táto efektivita extrémne poklesla, nie len z hľadiska využiteľnosti kapacity, ale aj z hľadiska energetickej náročnosti. Pri rozbiehaní sa autobus spotrebuje najviac paliva, nepomerne viac ako pri konštantnej rýchlosti, resp. s výrazne menším a len nevyhnutným menením rýchlosti.
Kto už toto nepochopí, naozaj by sa mal zapísať v predškolskom zariadení...
A ano viem ze si myslel KE - areal, ale mesto nie je cielova stanica, kazda linka ide osobitne a teda neviem ci by malo nejaky osobitny vyznam keby zobral autobus par ludi z USS a vyhodil ich snad len niekde pri optime, potom by aj tak museli prestupit na elektricku alebo na 10tku ak by chceli ist dalej.
..si mi to vysvetlil jak škôlkarovi ? to všetko ja viem - no myslel som len trasu - ke- areál.. to kopíruje el. trať, a zastávky sú tam jasné - totožné z ED, teda valcovne uss, ludv. dvor, poľov, pereš, optima (ak ide voz do mesta.. ) tak isto ako električky.. teda kopíruje trasu nejakej linky ( 25, 52) ale to neber ako kritiku k tvojmu príspevku - len reagujem tiež príkladmi.. ? Pekný večer.
S autobusmi je to tak preto, pretoze autobus ma vacsie moznosti pohybu po meste. Elektricka ma len kolajnice, a vsade pozdlz trate su zastavky. V pripade autobusov, nemas vsade kde su cesty aj zastavky, alebo sa nezhoduju s mozno najvhodnejsou linkou na ktoru by ho mohli dat. Preto sa do vozovne pohybuje co mozno po najkratsej trase, ale kedze nejde po trase ziadnej linky neberie cestujucich. Elektricky vsak kluckovat nevedia a preto pri takychto veciach cestujucich beru. Neviem jak presne sa toto riadi ale inak si neviem vysvetlit preco autobusy neberu a elektricky hej.
..ja som to praveže nerozoberal -lebo to chápem.. no ale ak použijem tvoj argument - tak aj u busov by to mohlo platiť - že "aj keď nieje predpoklad nabrať veľa ludí, stále je to výhoda pre tých par ludí ako keby to mala nyť manipulačná jazda..." nie? Nemusím ti tu písať koľko busov sa presúva do a z uss a uplne prázdnych tesne pred, alebo po špičke - a tiež by sa našlo pár ludí čo by sa radi vtedy zviezli.. .
a bolo to v hlavných správach - tak by to malo byť v archíve TN Markíza..
Rozoberas to zbytocne, pretoze proste na niektore spoje pride viac ludi na niektore menej. A ako sa pisalo, elektricka sa nejak do mesta naspat dostat musi ale aj ked nema predpoklad nabrat vela cestujucich, stale je to vyhoda pre tych par ludi ako keby to mala byt manipulacna jazda. Vsade mas nejake odchylky, medzery, znizene stavy apod. V realite tazko nieco definovat absolutne.
Navyse pointa bola v tej strelbe na elektricky, a to ze neboli natrieskane bola vlastne vyhoda ze niekto to neschytal.
Ale ak mi mozte dakto este raz povedat o ktoru reportaz na markize sa jedna pretoze archiv som prezrel ale nic take som nenasiel.
...to viem pochopiť.. no v takom prípade by mohla aj ako presun ísť, a nebrať vôbec žiadných ludí ( ani tých dvoch ludí čo mala), veď bežne sa tak robia presuny, zvlášť kôly uss.. u busov ani nehovorím.. Pracoval som v uss, a zase až taký rozdiel v cestujúcich - že veľmi veľa prichádza a veľmi málo odchádza - to nie je.. Tých smenárov čo tam robia je stále akosi približne rovnako.. No to len na okraj.
Nechcem rozvádzať tú tému - len to vyznelo na Markíze v telke dosť "chu...o" akoby sme mali v KE linky z KT vozmi pre 3 cestujúcich.. nech nám teda závidia v BA ?
išiel z USS, ale tak nevieš, koľko ľudí viezol ráno na smenu do USS... A zase do Košíc sa nejako potrebuje dostať, tak je poslaná na nejakú Rku.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jack37
Ostatne 13:10 je už pomerne vyťažený cez šk. rok
Re #62406 tbus: Minule trvala cesta týmto busom 30 minút (miesto 20) zo Šace, ešte nás aj predbehla L52 idúca o 6 minút neskôr obsluhujúca aj ostatné zastávky, ktoré L56 nie ? ?