Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: rpopo #62404:
12:59 od kruháča alebo prvý "riadny" spoj z Madridskej (13:10)? 12:59 nie je veľmi vyťažený ani cez školský rok, pred ním ide natlačená L20, no ja zvyčajne prestúpim.
Ostatne 13:10 je už pomerne vyťažený cez šk. rok

Re #62406 tbus: Minule trvala cesta týmto busom 30 minút (miesto 20) zo Šace, ešte nás aj predbehla L52 idúca o 6 minút neskôr obsluhujúca aj ostatné zastávky, ktoré L56 nie ? ?
Reakcia na: rpopo #62404:
možno sa len boja nastúpiť keď vidia typ autobusu a vodiča ?
Reakcia na: rpopo #62404:
lol a ešte dlhý bus ? ? Ale zato som počul ,že ráno cez školský rok je dosť využívaná ?
Reakcia na: Rudyke902 #62390:
Už dlhší čas na mňa pôsobíš dojmom extrémneho pribrzdenca. Ak máš nejaké psychické obmedzenie, tak ho uveď, aby som bol k tebe tolerantnejší.
Reakcia na: Rudyke902 #62384:
Tá hovorkyňa mala pravdu, súdna prax má skutočne vo všeobecnosti úzus o 7 ľuďoch.
Reakcia na: Rudyke902 #62397:
Tebe to očividne aj tak vysvetľovať treba... A aj tak to nepochopíš. Takže ako pre škôlkara:
Električka má pevne stanovenú dráhu, VŽDY prechádza okolo zastávok, na ktorých by tak či tak zastavovať musela, lebo skôr či neskôr by dobehla pred ňou idúci voz. Preto teda na tých zastávkach zastavuje ako linka/výjazd z vozovne, čím sa aspoň trocha odstraňuje neefektívnosť, ktorá vzniká pri vynútených presunoch. Naproti tomu, autobus si môže zvoliť najideálnejšiu trasu, na ktorej nemusia byť zastávky. Nie je brzdený pred ním idúcou linkou a na zastávkach zastavovať nemusí. Ak by aj zastávky po ceste mal a zastavoval by na nich, dĺžka jeho presunu by sa zdvojnásobila, prípade natiahla ešte viac. A to by znamenalo, že voz by musel skôr ukončiť prevádzku na mestskej linke a neskôr by sa do nej späť zaradil pre to, aby obslúžil nepatrný zlomok cestujúcich, ktorých mohol za ten čas odviesť na mestskej linke. Pri električke dochádza k zlepšovaniu efektívnosti jej využitia, pri autobuse by táto efektivita extrémne poklesla, nie len z hľadiska využiteľnosti kapacity, ale aj z hľadiska energetickej náročnosti. Pri rozbiehaní sa autobus spotrebuje najviac paliva, nepomerne viac ako pri konštantnej rýchlosti, resp. s výrazne menším a len nevyhnutným menením rýchlosti.

Kto už toto nepochopí, naozaj by sa mal zapísať v predškolskom zariadení...
Reakcia na: AAA #62392:
Nie. Stropné ventilátory idú aj bez automatu. Myslím ventiláciu cez hlavný vykurovací kanál.
Reakcia na: Rudyke902 #62397:
? to si nevsimaj

A ano viem ze si myslel KE - areal, ale mesto nie je cielova stanica, kazda linka ide osobitne a teda neviem ci by malo nejaky osobitny vyznam keby zobral autobus par ludi z USS a vyhodil ich snad len niekde pri optime, potom by aj tak museli prestupit na elektricku alebo na 10tku ak by chceli ist dalej.
Reakcia na: tbus #62396:
"Navyše" chodia aj na 7:00-7:30.
Reakcia na: Sheep221 #62395:
..si mi to vysvetlil jak škôlkarovi ? to všetko ja viem - no myslel som len trasu - ke- areál.. to kopíruje el. trať, a zastávky sú tam jasné - totožné z ED, teda valcovne uss, ludv. dvor, poľov, pereš, optima (ak ide voz do mesta.. ) tak isto ako električky.. teda kopíruje trasu nejakej linky ( 25, 52) ale to neber ako kritiku k tvojmu príspevku - len reagujem tiež príkladmi.. ? Pekný večer.
Reakcia na: Sheep221 #62395:
plus električky sa nevedia obiehať, tak zastavuju aby sa nevláčikovali

Re #62390 Rudyke902: smenárov je možno rovnako ale na 6, 8 chodia navyše nie-smenári
Reakcia na: Rudyke902 #62394:
S autobusmi je to tak preto, pretoze autobus ma vacsie moznosti pohybu po meste. Elektricka ma len kolajnice, a vsade pozdlz trate su zastavky. V pripade autobusov, nemas vsade kde su cesty aj zastavky, alebo sa nezhoduju s mozno najvhodnejsou linkou na ktoru by ho mohli dat. Preto sa do vozovne pohybuje co mozno po najkratsej trase, ale kedze nejde po trase ziadnej linky neberie cestujucich. Elektricky vsak kluckovat nevedia a preto pri takychto veciach cestujucich beru. Neviem jak presne sa toto riadi ale inak si neviem vysvetlit preco autobusy neberu a elektricky hej.
Reakcia na: Sheep221 #62391:
..ja som to praveže nerozoberal -lebo to chápem.. no ale ak použijem tvoj argument - tak aj u busov by to mohlo platiť - že "aj keď nieje predpoklad nabrať veľa ludí, stále je to výhoda pre tých par ludí ako keby to mala nyť manipulačná jazda..." nie? Nemusím ti tu písať koľko busov sa presúva do a z uss a uplne prázdnych tesne pred, alebo po špičke - a tiež by sa našlo pár ludí čo by sa radi vtedy zviezli.. .



a bolo to v hlavných správach - tak by to malo byť v archíve TN Markíza..
Reakcia na: Rudyke902 #62390:
kvôli USS sa robia presuny? Ak aj sa presúva voz, tak je to v rámci nejakej linky, preto môže mať, napríklad ako v spomínanom prípade 2, cestujúcich.
Reakcia na: S499.1023 #62382:
Povedaní laicky: zapnuté ventilátory na strope v salóne či myslíš dačo iné?
Reakcia na: Rudyke902 #62390:
Rozoberas to zbytocne, pretoze proste na niektore spoje pride viac ludi na niektore menej. A ako sa pisalo, elektricka sa nejak do mesta naspat dostat musi ale aj ked nema predpoklad nabrat vela cestujucich, stale je to vyhoda pre tych par ludi ako keby to mala byt manipulacna jazda. Vsade mas nejake odchylky, medzery, znizene stavy apod. V realite tazko nieco definovat absolutne.
Navyse pointa bola v tej strelbe na elektricky, a to ze neboli natrieskane bola vlastne vyhoda ze niekto to neschytal.

Ale ak mi mozte dakto este raz povedat o ktoru reportaz na markize sa jedna pretoze archiv som prezrel ale nic take som nenasiel.
Reakcia na: Apeer #62387:
...to viem pochopiť.. no v takom prípade by mohla aj ako presun ísť, a nebrať vôbec žiadných ludí ( ani tých dvoch ludí čo mala), veď bežne sa tak robia presuny, zvlášť kôly uss.. u busov ani nehovorím.. Pracoval som v uss, a zase až taký rozdiel v cestujúcich - že veľmi veľa prichádza a veľmi málo odchádza - to nie je.. Tých smenárov čo tam robia je stále akosi približne rovnako.. No to len na okraj.
Nechcem rozvádzať tú tému - len to vyznelo na Markíze v telke dosť "chu...o" akoby sme mali v KE linky z KT vozmi pre 3 cestujúcich.. nech nám teda závidia v BA ?
Reakcia na: Rudyke902 #62386:
išiel z USS, ale tak nevieš, koľko ľudí viezol ráno na smenu do USS... A zase do Košíc sa nejako potrebuje dostať, tak je poslaná na nejakú Rku.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.