Reakcia na: Andy #616:
Mne ide o akúsi úctu k cestujúcemu. Prečo by som sa ja ako cestujúci, ak som si všetky náležitosti splnil a riadne za cestu zaplatil, mal preukazovať revízorovi svojím OP, či inými dokladmi? Prečo by si mal revízor zisťovať moje údaje, ak som ja nič nespravil? V tomto je najlepší systém v Žiline - revízor si koná svoju prácu nezávisle od vodiča, dopravnej situácie a pod.
Vladimír
Re #602 J: Môžeš pokojne spávať, DPMP bol jedným z prých na Slovensku, čo chceli zaviesť prestupnú tarifu. Pôvodne sme ju mali mať ešte pred vami (BA), ale nedostatok financií jej zavedenie odsunul. Najnovší predpoklad je, že sa zavedie v roku 2004.
V Košiciach teta toho veľa nehlási. Povie len nasledujúcu zastávku. I keď, teraz ma napadá, že v Košiciach to častokrát rozhodne nie je málo, napr. "nasledujúca zastávka - Sídlisko Košického vládneho programu - miestny úrad" a iné typické košické názvy zastávok. Pokiaľ Ťa zaujíma displej tak vonkajší predný aj bočný ukazuje okrem čísla linky v hornom riadku tučnejším fontom cieľ (spravidla mestská časť + názov konečnej zastávky) a v spodnom riadku tenším fontom je buď jeden alebo viacerých významných bodov na trase, ktoré môžu rotovať (DPMK však nie veľmi rád necháva text rotovať a radšej používa skratky "cez N. oslob. a Mier" alebo "cez MMM a Palackého"). V niektorých prípadoch sa však ako cieľ zjavuje iné pomenovanie ako je názov konečnej zastávky. DPMK to zdôvodňuje tým, že niektoré názvy zastávok sú také nepopulárne, že ako cieľ radšej nastavia niečo celkom iné. A tak napr. na L16 nájdeš v cestovnom poriadku, že končí na zastávke Juh - hala Cassosport, ale dopraví Ťa tam autobus s dispelom "16 BLŠÁK".
Vnútorný displej počas pobytu na zastávke zobrazuje linku a cieľ. Po odchode zo zastávky sa na chvíľu zobrazí pásmo a čas a potom názov nasledujúcej zastávky. Názvy zastávok sú zásadne malými písmenami a názvy cieľov VEĽKÝMI PÍSMENAMI.
Informačná hodnota displejov nie je nič prevratné. Ak som sa vyjadril o košickom hlásení takto pozitívne, mal som najmä na mysli výber hlasu pre hlásenie (i keď spočiatku sa mi nepáčil), hlasitosť hlásenia (aspoň v tej 5240-ke bola optimálna). I keď je čo na hlásení vylepšovať.