Už chýba len vypracovať manuál na správny postup dvíhania ruky na zastávke. Okrem "hajlovania" sa dá využiť štýl "stopár", "školáčik-prváčik", "dopravný policajt" no zatiaľ najúspešnejší je štýl "známy v autobuse" ?
Re #59044 veteran: ...vzhľadom ku Košickej cestujúcej verejnosti DPMK odporúča cestujúcim dvíhať ruku (tak to bolo aj zverejnené). Na každej zastávke na znamenie (s výnimkou tých, kde sa to vplyvom mrazu odlepilo) je nálepka červeného panáčika v žltom kontrastnom poli so zdvihnutou rukou a nápisom "Zastávka na znamenie".
Možno to je proti zdravemu rozumu ale uplne v jadre toho problemu mal pravdu ten vodič... Nič neporušil ?
No ale presne kvoli takymto sposobom sa aj u nas zrušilo dvihanie ruk..
Dotaz: Cestujúci je dieťa (6-7 rokov), zdvihne dlaň, ale mám pocit, že vodič nemá šancu vedieť, či chce nastúpiť, alebo sa hrá s prštekmi. Treba dvihnúť ruku tak, ako tu
V Prešove je povinnosť vodiča zastaviť aj cestujúcemu, ktorý nemáva, určená interným predpisom. Oficiálne (podľa PP) však povinnosť cestujúceho zdvihnúť ruku platí.
ale na tom štítku, čo je nalepený na zast.na znamenie je v KE nakreslený panáčik so zdvihnutou rukou a v PO je myslím vystretá dlaň. Keď potom netreba zdvíhať ruky, iba to mätie ľudí ? ?
Na starších občanoch Prešova je dodnes pozorovateľné, že v zastávke na znamenie pred prichádzajúcim autobusom zdvíhajú ruku, ak chcú nastúpiť a naopak keď nechcú nastúpiť, kývajú rukou vodorovným smerom. Dnes je ich už málo, ale najmä z detstva si pamätám, že dôchodcovia to robili bežne. Zrejme je to pozostatok praxe, ktorá kedysi fungovala.
Re #59035 Peter55: Pravdu by možno mal, ak by šlo o zastávku s hustou frekvenciou spojov alebo viacerými linkami. Ak ide o zastávku, kde zastavuje len jedna linka a nasledujúci spoj ide povedzme o hodinu, nikto ma nepresvedčí, že v takom prípade nejde o blbca.
vyzeralo by to rovnako (ne)smiešne, ako keď 30 ľudí sa pozerá na bus prechádzajúci okolo zastávky, kde stoja, pričom im nezastavil. Koniec koncov, kto sa na tom mal smiať? Vodič? V tom prípade by mohli mať vodiči veľmi veselé povolanie, ak by sa na každej zastávke na znamenie mali smiať zo zdvihnutých rúk.
Čaute.
Keďže som vypracoval pre BA návrh na zmenu linkového vedenia električiek, kde sa opieram aj o stav počas dlhodobej výluky, kedy boli na linkách kratšie intervaly, chcem sa opýtať či sa neuvažuje a či nie sú snahy zaviesť redukciu počtu liniek a skrátiť intervaly aj v KE? Viem, že aj tu bola anketa, k stavu počas výluky v zmysle, či cestujúcim viac vyhovoval stav počas výluky - menej liniek = kratšie intervaly alebo aktuálny stav.
Každý z davu si pomyslel, že ruku dvihne niekto iný. Tiež by asi vyzeralo smiešne, keby ruky zdvihlo všetkých 30 ľudí naraz... no aspoň v Slovenskej akadémii vied by mali radosť z úrovne gramotnosti našich pracujúcich.
k bodu 2:
toho 1 vodiča asi v prvom rade napadlo, že na zastávke čakajú gramotní ľudia, ktorí vedia čítať a zistiť, čo majú robiť, keď stoja na zastávke na znamenie (pritom neobhajujem vodiča).
K bodu 2: Tých x ľudí asi v prvom rade napadlo, že za volantom onoho autobusu nebude sedieť idiot.
K bodu 1: Keďže dvíhať ruku je hanba a len tak stáť a zbytočne zastavovať tiež nie je ono, navrhujem doplniť do PP nový košický bod. "Cestujúci, ktorý stojí v zastávke na znamenie a nechce nastúpiť do vozidla, je povinný včas sa otočiť k vozidlu chrbtom." ?
nie, nie je, ale ako som povedal, v podstate máš pravdu...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tbus