moje postrehy:
- podľa tunajších CP budú nočáky v noci 24.-25.12. jazdiť ako pred pracovným dňom, tj. s intervalom 90 minút - omyl alebo zámer?
- v CP linky 20 (na rozdiel od L10) na Štedrý deň, 1. sviatok vianočný aj Nový rok zostali zachádzky k Optime
- v ozname sa spomína skrátenie L10 po Luník VIII aj 26.12. od 19:00, ale v CP tento deň extra uvedený nie je.
- a L33 by mala 24.12. jazdiť bez zmeny, aj keď v ozname sa spomína medzi linkami so skrátenou dobou prevádzky
Inak ale tohtoročnú formu vianočného informovania (oznamy, zvláštne stĺpce v CP aj dostatočný predstih) hodnotím vysoko pozitívne ? ?
vsetky vozy co vymenoval Dimi (co sa ED tyka) su aktualne na SP/VP, ich vonkajsie laky su v dezolatnom stave takze zrejme urcite rad radom pojdu do noveho satu.
„V rozhodovacom procese plnilo významnú podpornú úlohu samotné mesto, ktoré zaistilo povolenia pre výstavbu, komunikáciu s pracovnou silou a navýšilo kapacity mestskej hromadnej dopravy ,“ uviedla Katarína Angelovičová z komunikačného odboru košického magistrátu.
... čo by sa stalo, ak by vodič nepodpísal? Stalo by sa to, že sa sťažnosť došetrí vzájomnou konfrontáciou vodiča a väčšieho počtu oprávnených zamestnancov DPMK, ktorí majú čo povedať k danej problematike - ako sa to v minulosti už veľakrát aj stalo.
A k tej druhej časti ... nie je to celkom moja parketa ale skúste sa spýtať cestujúcich, ktorí prišli na zastávku presne a autobus tam nebol už 4 - 7 minút lebo išiel aj s takým nadbehom (žiaľ stávajú sa aj také prípady a za toto sú vodiči postihovaní ...) ...
,,každý jeden mal svoje riadne opodstatnenie, ktoré dokonca vodič potvrdil svojím podpisom ..."to by som chcel vedieť, čo by sa stalo, ak by vodič nepodpísal? a za nezmysel považujem aj rozdiely medzi zastávkami! na dvoch mám byť súčasne??? alebo medzi tou istou zástavkou pre rozdielne linky sú iné, až minútové rozdiely??? alebo sa nezmyselne mení čas pre tú istú vzdialenosť medzi zastávkami??? bavíme sa tu o presnosti a ani ten emtrest nie je presný, ale za nadbeh podľa papiera je vodič postihovaný!
Pri linke 15 je posledný odchod o 18:16 z OC Cassovia, predpokladám, že kvôli pracovníkom starej nemocnice, ktorí cestujú domov na Furču. Z opačnej strane by bol spoj po 18:00 zbytočný.
ako tak pozerám CP, je tu dosť veľa nepresností v súvislosti s vianočnými a novoročnými zmenami:
1. "Doprava na pracovnú zmenu o 18:00 ... bude zabezpečená dennými linkami 3 , 4 , 6 , 7 , 9 , 12 , 15 , 16 , 17 , 19 , 20 , 27 , 36 a 71 . Odvoz bude zabezpečený prvým spojom po 18:00 podľa cestovného poriadku."
--->>> predpokladám, že ide o chybu v oznámení, keďže:
L 4: posledný odchod z Barce je už o 17:53 a nie o 18:13
L 15: posledný odchod z Exnárovej je už o 17:49 a nie o 18:09
L 17: posledný odchod z Luníka VIII je už o 17:55 a nie o 18:25
L 19: posledný odchod z Mlynu je už o 17:50 a nie o 18:10
L 27: posledný odchod z Madridskej je už o 17:52 a nie o 18:12
L 71: posledný odchod z Lingova je už o 17:58 a nie o 18:18
2. L 10: v CP zastávky OC Optima chýbajú stĺpce pre 25. 12. 2010 a 1. 1. 2010 - podľa toho by mala linka premávať ako cez voľné dni, lenže vtedy nejazdí - mali sa tam radšej vsunúť prázdne stĺpce
3. L 6: 31. 12. 2010 - z Nám. MMM pôjdu o 22:48 naraz až 2 spoje
4. L 6: predpokladám, že 30-minútový nočný interval bude platiť pre silvestrovskú noc a nie pre noc z 30. 12. 2010 na 31. 12. 2010, hoci práve toto vravia tunajšie CP. V súvislosti s tým aj stĺpec pre 1. 1. 2011 nie je správny.
5. Podobne ako u L 6 (- > bod 5) sa bijú odchody aj u L N71.
Z celkového pohľadu je však pozitívom zobrazenie CP pre jednotlivé dni, kedy sa menia.
Na margo vianočných liniek:
1. L 6: 1. 1. 2010 po spoji s odchodom o 3:58 ide ďalší až o 45 minút, radšej sa mohli odchody zo stanice posunúť o chýbajúcich 15 minút neskôr, keďže tak či tak 1. doplnkový silvestrovský spoj ide už o 22:38, čo znamená, že 6 minút za ním ide štandardný posledný denný spoj L 6 - zbytočná duplicita. Navyše ďalší silvestrovský spoj ide o 14 minút (interval medzi 1. 2 silvestrovskými spojmi je 20 minút).
2. linky, ktoré majú zachovaný CP počas celého Štedrého dňa (napríklad L 12, L 14, L 20) budú jazdiť častejšie ako nočné linky nahrádzajúce štandardné denné linky (alebo rovnako raz za hodinu). Vážne DPMK predpokladá, že časti mesta, ako sú Šebastovce, Podhradová, Anička, Bankov, Poľov, Šaca, Košická Nová Ves a podobne vygenerujú počas štedrovečerného večera viac cestujúcich než veľké sídliská Stačilo by na nich po 18:00 zaviesť taktiež hodinový interval, prípadne 90-minútový.
Čo som mal rôzne SU, tak mi na palubovke označilo stlačenie stopky a aj dveri rovnako, pamäť otvorenia dverí pred zastavenim majú tušim 3511-3520 a potom 3527-3534, SU12 a 18 neviem. V Solarisoch a niektorých Karosach môžeš mačkať stopku koľko chceš, stále to pípne iba raz.
za jazdy stlačím dvere, vodičovi sa rozsvieti, že chcem vystúpiť a po zastavení stlačím dvere ešte raz, aby sa mi aj otvorili. Alebo sa už otvárajú po zastavení aj bez 2. stlačenia (2. možnosť: stlačiť raz stop a raz dvere.)
Lenže Furčan písal, že po stlačení STOP aj DVERE zobrazí na prístrojovej doske signál o použití znamenia. Čiže môžeš stlačiť stopku a dvere, alebo dvere a po zastavení vozidla opäť dvere (Solaris nemá predvoľbu dopytu, pokiaľ viem).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Isidor
- podľa tunajších CP budú nočáky v noci 24.-25.12. jazdiť ako pred pracovným dňom, tj. s intervalom 90 minút - omyl alebo zámer?
- v CP linky 20 (na rozdiel od L10) na Štedrý deň, 1. sviatok vianočný aj Nový rok zostali zachádzky k Optime
- v ozname sa spomína skrátenie L10 po Luník VIII aj 26.12. od 19:00, ale v CP tento deň extra uvedený nie je.
- a L33 by mala 24.12. jazdiť bez zmeny, aj keď v ozname sa spomína medzi linkami so skrátenou dobou prevádzky
Inak ale tohtoročnú formu vianočného informovania (oznamy, zvláštne stĺpce v CP aj dostatočný predstih) hodnotím vysoko pozitívne ? ?