táto konkrétna situácia nie je to len o L 29 - prečo je medzi 2 spojmi L 16 medzera 37 minút namiesto 30 Okrem iného to potom nabúrava aj koordináciu s L 12. A to je ďalší problém - predpokladám, že práve kvôli nej odchádza 1. spoj L 16 končiaci na Staničnom námestí z Podhradovej už o 20:51 namiesto 20:56. Síce chápem, že viac ľudí asi využije L 16 pri ceste do centra než L 12, ale zvýšený počet spojov večer v podstate ničomu neprospeje, keďže súhrnný interval je kombináciou 10-minútového a 20-minútového intervalu. Radšej namiesto toho mohli nechať L 16 každých 30 minút ako po celý deň mimo špičky a L 12 taktiež - prekladaný 15-minútový interval by neznamenal prakticky žiadne zhoršenie súčasného stavu, keďže by išlo len o 1 jediný spoj menej v posledných 3 hodinách premávky, najmä ak si uvedomíme, že odchody L 16 a L 12 z Podhradovej o 20:36 a 20:41 nasledujú nezmyselne 5 minút po sebe. Takže navonok pekný večerný 20-minútový interval na L 16 sa takto míňa účinku, keďže namiesto istého maximálneho čakania 15 minút, môže cestujúci z Podhradovej večer do centra čakať až 20 minút (diery medzi 20:51 a 21:11, 21:31 a 21:51 a aj medzi 22:11 a 22:31).
Všimol som si jeden drobný detail v obsluhe Watsonovej a to konkrétne polhodinovú dieru medzi 12:54 a 13:22... myslím že pri 15 minútovom intervale v sedle a 6-minútovke v špičke je to dosť výrazná diera. Sám som bol prekvapený že tam nie je ani jeden spoj, je tam síce L12 ale na tú sa z Ťahanoviec musí čakať asi 8 minút, iste by sa tam zišiel ešte jeden spoj linky 55N ten čo by mal ísť na 13:09...
Plátanice sú OK, pretože mesto má k tomu taký prístup. Totižto každý, kto svojou činnosťou potrebuje rozkopať chodník potrebuje povolenie. Následne je ale zaviazaný časť chodníka ktorú narušil, opraviť. A tak vznikajú plátanice. V niektorých krajinách platí nariadenie, že ak dotyčný (vodárne, plynárne, telekom, hocikto) rozkope časť chodníka, musí nahradiť jeho povrch v celej šírke (medzi obrubníkmi).
No to som videl, ale IMHO zbytočne malé, zbytočne veľa, nehovoriac o chýbajúcej jednotnej koncepcii. Keď sa dajú do laty a postavia ďalšiie stavby v okolí NO a každy investor si tam drbne niečo iného, no nevim.
Skrátka, mesto má povedať, že verejné chodníky budú robené tým a tým, takou a takou technológiou, to spraví investor a čo nespraví, malo by mesto aspoň v dostatočnom okolí postupne prerábať, žiaľ, plátanice sú asi OK, tak ale v KE sa nedivím.....
Som zvedavý, kedy sa v KE objaví aj taká vec, ako je dlažba o rozmeroch napríklad 60x40 cm .... ak treba niečo vykopať, opraviť, vymeniť, jednoducho sa podľa potreby pár dielov vyberie, problém sa vyrieši, dlažba sa položí nazad a chodník vyzerá ako predtým. Také ešte v KE bohužiaľ ešte neobjavili.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MHDmarek