Vyberú kocky, nasypu štrk, vyhlásia predĺženú životnosť o 20 rokov a budú čakať kým sa nevykoľají ďalšia električka, aby znovu mohli predĺžiť životnosť trate.
Pokial viem, "10" je dnes tiež oblepená sračkami.
A to sa ešte pamatám, ked ju ťahali na Hlavnú, členovia hzds (sorry - hsmd) sa dušovali, že ju budú chrániť vlastným telom.
Prešli štyri roky A NIČ! Už ju ani nevystavujú na košickom "tramwaytágu".
Tak to bolo a tak to bohužiaľ,ako čítam pokračuje.Časy prvotného nadšenia,keď som do opravy nákladnej 1 občas vrazil aj vlastné prachy sú preč a je to logické.Stačilo,že prišli ľudia z Heinekenu,ukázali na vtedy už zvonku opravenú 10,že toto chceme na krčmu a bol cirkus.DP sa postavil,tak,že to je ich a oni si s tým urobia,čo chcú/vidina prachov za prenájom.../.Našťastie sa podarilo presvedčiť vedenie,že nie!Tak potom "obetovali" Cassoviu,což je pre nich vzácne HISTORICKÉ vozidlo.Jediné na čo to bolo dobré,že sa okamžite robil zápis na Pamiatkovom úrade.A na Hlavnej máme "šumnu eletričku",ne Pali?
Na železnici už dávnejšie manažmenty pochopili,že reprezentácia firmy je aj história a nostalgia,zásadný zlom nastal v 97 pred 150.tkou,ale Kubáčkovcom tiež trvalo cca 20 rokov,kým to prelomili.Takže ešte máte desať... ?
Asi tak sa snaží, že keby niet jeho snahy robiť iné veci, tak by Furčanova ŠL už bola dávno opravená a zarábala by na seba... A absolútny problém nie sú peniaze ale to, že nikto to nechce v DP a pokiaľ je niečo majetok DPMK, tak nemôžeme vrážať do toho peniaze... ?
No,problémy stále tie isté....G.Kladek sa o to pokúša už od roku 1997,nápad dobrý,realizácia zapeklistá....
Ešte dodatok: Vystupujem tu ako bývalý člen HSMD,takže organizačné veci smerujte inde.Viem sa vyjadriť k technickým veciam a dianiu od 1998 do cca 2003.Pripojil som sa do tejto diskusie hlavne kôli nadhodenej téme.
Kam sa podeli okná?Jednoducho boli vyhodené spolu s kadejakým iným bordelom zamestnancami DP s tým,že šak to bolo aj tak zhnité.Pritom im bolo povedané,že nič sa nesmie vyhodiť!!!Smola bola v tom,že nikto z nás nad nimi nestál,oni sa zase neunúvali oznámiť kedy to budú rozoberať.Ešte sme sa pokúšali ich niekde dohľadať,ale jednoducho zmizli a nielen okná.
TAKŽE OKNÁ,KTORÉ MALA 203 PRED DEMONTÁŽOU ASI UŽ DEFINITÍVNE NEEXISTUJÚ!
Mám obrázky interiéru 203, ked ako polovrak došla do Ostravy.
Už vtedy boli oproti zadným dverám dosadené výklopné okná. Javili známky továrnej precíznosti (produkty údržby dpmk aj z tej doby by boli rozpoznatelné).
Nech už boli tie okná dosadené v Ostrave akéhokolvek povodu, stále som sa nedozvedel, KAM SA PODELI , A PREČO po poslednej rekonštrukcii sú miesto niektorých tie ohyzdnosti ???
Snimok interiéru po dovezení do Ostravy tiež potvrdzuje priečne rozmiestnenie sedadiel.
IKARUSY 280
Pokial som správne informovaný, tak ako historický ostáva ten v "čabajkových" farbách so štvordielnými dverami.
To je v poriadku (aspon niečo), ale pre Košice je typické prevedenie poslednej dodávky v zelenobielom nátere. O to raritnejšie, že sa nevyskytuje v iných mestách. Dúfam, že ešte nejaký existuje a bude zachovaný. Sú mi známe byrokratické prekážky (povinnosť zrušiť v súvislosti s poskytnutím dotácií na nové busy...atd), ale to sa dá obísť. Pokial by sa previedol na historický exponát ,už to nie je prevádzkové vozidlo, následne zápis medzi technické pamiatky. Pokial by ani to nešlo , tak s odobratým techničákom a spz ponechať ako "zdroj náhradných dielov" pre historický Ik280.
Možno existuje lepšie riešenie, dajte vedieť.
Jo.. Este jedna vec. Aktivne komunikujem s Vasim clenom predstavenstva HSMD, panom Kladekom, ktory sa uz nejaky ten cas snazi dostat HSMD, resp. obcianske zdruzenie, ktore bude mat na starosti historicke vozidla, do staleho rozpoctu mesta. V tomto chcem aj ja pomoct, aby sa konecne vyriesil aky taky prilev peniazkov. Ostatne uz len cez icq, to sem nepatri..
Pruser je ale ten, ze HSMD a ani nase zdruzenie (na podporu ekologickej dopravy v Kosiciach) nema vobec peniaze na taketo zasahy. Ale ak chces, kontaktuj ma na dimi@imhd.sk, napisem ti tam cislo na icq
Ešte technické dodatky:
Okná v T1 boli v Ostrave robené štýlom "samodomo",to neboli rámy z T2.Pôvodné rámy proste zhnili,tak sa urobili podľa nich nové.
Oprava do Ostravského stavu bola a je chápaná,ako prechodný kompromis/veľmi tvrdý/.Ja som rozhodne za to,že si naša jediná T1 zaslúži dôkladnú renováciu do košického stavu,ale k tomu viď moje príspevky nižšie.
T2 212:Svetlá sa podarilo zohnať tesne po laku skrine,smerovky problém vymeniť nebol,koncové už viacmenej áno.My sme chceli,ale dielňa nás odbila,že oni už nič prerábať nebudú a tak to ostalo tak.
Pokiaľ viem,tak dnes nové vedenie DP bráni chlapcom z HSMD robiť na električkách čokoľvek.Je to pravda???
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
KVKV
Pokial viem, "10" je dnes tiež oblepená sračkami.
A to sa ešte pamatám, ked ju ťahali na Hlavnú, členovia hzds (sorry - hsmd) sa dušovali, že ju budú chrániť vlastným telom.
Prešli štyri roky A NIČ! Už ju ani nevystavujú na košickom "tramwaytágu".