preto pri pivku si rád poklábosím o EMteste. Nie je to iba o cestovných poriadkoch, tarifách, službách, ale pre systém sú aj ďalšie údaje - programy, ktoré riadia (čítačky, palubné počítače), zoznam zablokovaných kariet, údaje pre BUSE či panely EMtest, zvuky, monitoring celého systému, štatistika zo systému a niekoľko menších minoritných údajov. Systém ak je zapnutý, neustále niečo riadi, zbiera, vyhodnocuje, spracováva... Uvedený problém je na najnovších zariadeniach vyriešený, u starších typov sa hľadá vhodné riešenie (možností je niekoľko). Ale ako hovorím - to je tak na dobré pivko... ?
nie, neočakávam, len sa mi v dnešnej dobe zdá toto kapacitné obmedzenie zvláštne, keď uvážim, akú veľkosť môže mať pársekundová zvuková nahrávka. Ale nevidím do Emtrestu, preto sa pýtam.
nemyslím si, že takýto oznam by pomohol.. v Košiciach určite nie... a ešte stručný a krátky, aby ho pochopili - no, už teraz mám strach. Pri skúsenosti, že ľudia nečítajú ani žiariaci EMtest transparent v tom nevidím väčší význam. Skôr som za technickejšie riešenia.
hlásenia - očakávaš nejakú brutálnu výstavbu Tohto sa obávam najmenej... ale neznamená to, že sa nič v tom smere nerobí.
Re #57381 Yogi616: nie, pretože to vyžaduje určité technické pozadie a to je skutočne nadlho, najmä pre technicky neznalých ľudí. V týchto prípadoch preferujem osobné stretnutia, ako zbytočné naťahovačky na fórach vo veciach, ktoré si každý vyloží inak, prípadne nepochopí.
reklama, môže to povedať príbuzným, známym, kolegom a podobne - a minimálne aj na to, aby dotyčný vedel, že si práve zakúpil 31-denný, resp. 91-denný CL namiesto 30-denného, resp. 90-denného.
Re #57369 Riks: netuším, či to zvládne, na to tu sú iní, aby odpovedali. Ale keď vidím, že Emtrest nezvláda niekedy ani len základné funkcie, tak mám zmiešané pocity.
Re #57363 VLK: myslím, že by pre SKK nebol problém osadiť značky, ak by mesto požiadalo políciu o odsúhlasenie nového dopravného značenia - veď na terajšie porušovanie predpisov DPMK má povolenie (teda aspoň to predpokladám, ak nie, oprav ma)
"oznam na dverách zvonku" - mal som sa vyjadriť lepšie: viditeľný, teda otočený by bol v smere von z vozu, ale pripevnený zvnútra. Samozrejme, musel by byť krátky a stručne napísaný, keďže tieto časti vozov sú cestujúcim na priamom dohľade len veľmi krátku dobu pri nástupe.
napadla mi 1 teoretická otázka: keďže sú hlásenia kapacitne vyčerpané, čo by sa robilo v prípade, že by vzniklo väčšie množstvo nových zastávok v meste
Jedno z najhorsich vozidiel na prvy pohlad co som videl. To uz radsej ten ikarus v134 alebo solaris cng ... ten nabi pripomina trochu prepracovanejsi citelis. takze o nicom .
Takze des.
Re #57376 Nodes: Pokial viem nejake nabi jazdia v madarsku konkretne v budapesti mam pocit a na imhd su aj fotky niektorych vozidiel ak sa nemylim.
Hej, budú sa vyrábať v Maďarsku. Predpoklad je cca. 500 kusov ročne. Tiež 70 % súčiastok pochádza od maďarských dodávateľov, takže zázemie by mali. 1. autobus bude jazdiť v maďarskom meste Kaposvar.
Vôbec nejde o ten oznam na modrom papieri a koľkokrát a kde všade bol. Tu ide o to, že sa niekomu niečo oznámilo, ale príprava zlyhala a tomu odpovedal aj konečný výsledok.
Lenže najhoršie na tom nie je ani tá zbabraná príprava, ale to, že výhovorkyňa bez akejkoľvek štipky pokory tresne do novín: "dali sme možnosť, nie je to povinnosť, inde to nebolo zadarmo (snaha ako tak zachrániť situáciu).
Proste ani Ň o tom, že sme to proste zbabrali, poučili sme sa, je nám to ľúto a nabudúce to urobíme (ale naozaj tak spravíme) tak, aby boli ľudia spokojní. Len alibisticko-arogantné odbitie. Naviac z tej jej reakcie cítiť istú nadradenosť. Lenže výhovorkyňa zabudla, že na jej nemalý plat sa jej skladajú aj tí cestujúci, ktorých takto (možno nechcene) ponížila.
Inak by ma zaujímalo, ako sa asi zatváril a čo urobil GR DPMK, keď si to dnes prečítal.
Hah, stačilo by bloknúť čitačky úplne, ako v jednej eline a bolo by. nevim na čo kdejaké oznamy. Aebo poprípade nápis, že sa jazdí zdarma, čitačky blokované a je to.
Aby šahovina nereklamovala, že MHD zadarmo ale ten deň si už zaplatili. Tak jeden deň by bol grátis. Ale to by muselo najprv niekoho napadnúť takto to spraviť. Jasnejšie?
TA- prečo by to systém nezvládol? Aj tak by to bola zbytočná robota, pretože panely si nevšíma 90 percent ľudí.
RDZ 50- v pohode by stačila hláška po priložení karty, že dnes cestujete zadarmo. Plus ešte na účtenku dorobiť text tak mesiac pred akciou, tú si všíma viac ľudí podľa mňa, na mesačník text 31 dní zľavnený/základný a je to.
Keby nejak takto vyzeral každý jeden včera vypravený voz, možno by bolo menej "orazených" lístkov.. http://www.ulozisko.sk/326016/BEZP.jpg
Ale nechcem byť múdry, viem že ani to nie je stopercenté riešenie, to by samozrejme bolo, keby nebolo možné označiť JCL, resp. odčítať kredit z peňaženky a mesačníkarom by sa pridal deň naviac... ?
dobre chápem,ale v takom prípade mi je fakt výhodnejšie cestovať autom ako mhd..ak je tá prestupná tarifa,tak nech sú prestupy robené lepšie,menej spojov,pribuzne intervaly atď. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Riks
RDZ 50- v pohode by stačila hláška po priložení karty, že dnes cestujete zadarmo. Plus ešte na účtenku dorobiť text tak mesiac pred akciou, tú si všíma viac ľudí podľa mňa, na mesačník text 31 dní zľavnený/základný a je to.