skôr ako klbák by sa hodil aspoň 20-minútový interval. Samozrejme, s tým by boli spojené vyššie náklady.
Re #53970 PTI: len malá poznámka : hoci viaceré materiály uvádzajú názov Črmeľ a adjektívum od neho odvodené ako črmeľský, nie je to správny tvar - ten má byť Čermeľ a čermeľský.
Bohužial, ja patrím k tým, čo si ešte pamätajú, že do Črmela jazdila iba električka č. 4, a z nej sa mohlo prestúpiť na pioniersku železnicu. A v lete jazdila v smere do Črmelského údolia rekreačka - autobus DPMK na Ružín, v zime na Jahodnú. To bolo ešte v tých časoch, keď DPMK zabezpečoval rekreačnú dopravu KE - Zemplínska šírava, KE - Vysoké Tatry (myslím že konečná bola v Tatranskej Štrbe), KE - Čaňa, KE - Bukovec.
Je. Ešte za éry linky 29 ZOO - Bankov, bola situácia najmä v lete cez víkendy (niekedy aj cez prac. dni - rôzne školské výlety) tragická - zúfalo plné malé autobusy, do ktorých si sa už nezmestil, či si cestoval do ZOO alebo na Bankov. Nevraviac o tom, že sa zároveň zlepšuje doprava (a aj ponúkaná kapacita) na Alpinku. Dúfam, že KB tam cez víkendy počas leta zostanú.
Ked sa este dalo z Komenskeho odbocit dolava na Hviezdoslavovu s pokracovanim cez to teraz uzavrete parkovisko, mala tato krizovatka 4 fazy. Po zruseni uz ostali len tri (hlavny smer, odbocenie a elektricky, chodci), pricom ta druha faza nezacinala rovnako pre vsetkych. V reci smrtelnika to znamena, ze auta z Komenskeho doprava dostali zelenu, az 3 sekundy po nej dostali zelenu rovnako iduce elektricky a asi 6-7 sekund po zelenej pre auta dostala zelenu aj elektricka smer Komenskeho. Jasne nedomyslene, nemoze byt odvolavka ani na vyprazdnovaci cas po ukoncenej faze 1 a ani na medzicas. Auta idu, elektricka z Komenskeho ide, no opacne iduca elektricka stale caka na zelenu, za nou je dalsia (bezny jav v spicke). Preto sa vodici elektriciek pohynali uz o cosi skor spolu s autami.
Vyjazd zo Zeleznicnej ulice sa zhorsil vytvaranim kolon po zruseni spominanej zelenej sipky. Naviac sa tam postavil na zastavku autobusu novy pristresok JCDeaux, viditelnost pre vodiča šestky je takmer nulova az kym sa frňákom nevysunie von.
Pre toto všetko je maximalna spokojnost s vypnutím krizovatky. Nejazdi sa tam rychlo, auta pustaju chodcov, rovnako aj elektricky, dokonca aj na prechode pred KSK je to normalne. Vodici elektriciek nezatvraju ludom dvere pred nosom kvoli naskocenej zelenej. Ale pravdou je, ze pokial sa tam stane nehoda, hned sa vsetko vrati do starych kolaji. Pritom to stacilo upravit a doladit.
Rovnako nedomyslene je aj spravena jedna faza v krizovatke Csl. armady - Kuzmanyho. V momente, ked dostava zelenu linka 7 z Kuzmanky dolava, moze mat zelenu aj oprotiiduca sedmicka od tip-topu, no nie je tomu tak. Pritom tomu ozaj nic nebrani. Sedmicka sa po vyjazde zo Zimnej casto zaradi pred/za nejaku sestku ci deviatku, no na spolocny signal dve supravy neprejdu. Takze druha suprava caka dalsiu poldruha minutu.
chodci to maju na tej krizovatke ovela jednoduchsie ako na inych podobnych. na dvoch prechodoch (hviezdoslavova) sa staci pozriet len na jednu stranu, lebo su tam jednosmerky, na hlavnej nieje taka intenzita dopravy, a veselo sa tam 10 metrov dalej prechadza krizom krazom ako po pesej zone, jediny problem je prechod cez komenskeho, pretoze cesta je tam siroka, avsak vyhlad je podla mojho nazoru dostatocny
de facto by to bolo to isté - električka by mala prednosť (samozrejme, autá idúce zo Železničnej nie)
Mne sa celkovo nepáči vjazd áut na Hlavnú. Nemajú čo robiť ani v úseku medzi Kasárenským námestím a križovatkou s Bačíkovou a Továrenskou. Kedysi tam bola pešia zóna, ale niekto ju potreboval zrušiť, lebo... Zaujímal by ma skutočný dôvod. Čo sa týka zásobovania, to je iné, to má stále povolený vjazd, ale bežné autá by tam nemali čo hľadať.
Taktiež kedysi bol prikázaný smer po Bačíkovej v smere na východ v križovatke s Hlavnou a Továrenskou rovno. Ale opäť - niekto ho potreboval zrušiť, tak teraz autá odbočujú aj doľava na Hlavnú a potom prechádzajú Nám. MMM. Pritom tam neraz dochádza ku kolíznej situácii, lebo autá idúce rovno po Hlavnej cez križovatku Bačíkova - Hlavná - Továrenská niekedy nestíhajú vyprázdniť priestor na Hlavnej medzi spomínanou križovatkou a Nám. MMM, čím na to následne odbočujúce autá z Bačíkovej na Hlavnú nemajú kam zaradiť a stoja v križovatke.
A už keď sa tu spomína táto lokalita - ďalšia vec, ktorú autá bežne porušujú. Plná čiara na Hlavnej medzi Továrenským námestím a križovatkou Bačíkova - Hlavná - Továrenská. Drvivá väčšia áut jazdí po cyklochodníku a surovo porušuje plnú čiaru. Aj preto by odtiaľ mala byť vylúčená IAD.
Ťažko možno hovoriť o bezpečnosti, keď chodci aj električkári CSS permanentne ignorujú. Konkrétne prechod pred el. zastávkou NMM.
Najotravnejšia cesta električkou, čo sa antipreferencie týka, je od NMM na NO. Pri športovej hale sa stojí dvakrát, pri hlavnej pošte väčšinou čaká celý cyklus, pri Krajskom súde zase... Tak nečudo, že najlepšou košickou preferenciou sú vypnuté semafóry...
v tom oplotenom parkovisku medzi kruhakom a hlavnou sa uz dost dlho nic nedeje, tadialto by bol prejazd funkcny keby to nebolo oplotene a rozkopane
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TA