Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tbus #53955:
Čo sa tam malo robiť?
Reakcia na: 5 #53956:
chodci to maju na tej krizovatke ovela jednoduchsie ako na inych podobnych. na dvoch prechodoch (hviezdoslavova) sa staci pozriet len na jednu stranu, lebo su tam jednosmerky, na hlavnej nieje taka intenzita dopravy, a veselo sa tam 10 metrov dalej prechadza krizom krazom ako po pesej zone, jediny problem je prechod cez komenskeho, pretoze cesta je tam siroka, avsak vyhlad je podla mojho nazoru dostatocny
Reakcia na: PTI #53954:
de facto by to bolo to isté - električka by mala prednosť (samozrejme, autá idúce zo Železničnej nie)

Mne sa celkovo nepáči vjazd áut na Hlavnú. Nemajú čo robiť ani v úseku medzi Kasárenským námestím a križovatkou s Bačíkovou a Továrenskou. Kedysi tam bola pešia zóna, ale niekto ju potreboval zrušiť, lebo... Zaujímal by ma skutočný dôvod. Čo sa týka zásobovania, to je iné, to má stále povolený vjazd, ale bežné autá by tam nemali čo hľadať.
Taktiež kedysi bol prikázaný smer po Bačíkovej v smere na východ v križovatke s Hlavnou a Továrenskou rovno. Ale opäť - niekto ho potreboval zrušiť, tak teraz autá odbočujú aj doľava na Hlavnú a potom prechádzajú Nám. MMM. Pritom tam neraz dochádza ku kolíznej situácii, lebo autá idúce rovno po Hlavnej cez križovatku Bačíkova - Hlavná - Továrenská niekedy nestíhajú vyprázdniť priestor na Hlavnej medzi spomínanou križovatkou a Nám. MMM, čím na to následne odbočujúce autá z Bačíkovej na Hlavnú nemajú kam zaradiť a stoja v križovatke.
A už keď sa tu spomína táto lokalita - ďalšia vec, ktorú autá bežne porušujú. Plná čiara na Hlavnej medzi Továrenským námestím a križovatkou Bačíkova - Hlavná - Továrenská. Drvivá väčšia áut jazdí po cyklochodníku a surovo porušuje plnú čiaru. Aj preto by odtiaľ mala byť vylúčená IAD.
Reakcia na: PTI #53952:
Ťažko možno hovoriť o bezpečnosti, keď chodci aj električkári CSS permanentne ignorujú. Konkrétne prechod pred el. zastávkou NMM.

Najotravnejšia cesta električkou, čo sa antipreferencie týka, je od NMM na NO. Pri športovej hale sa stojí dvakrát, pri hlavnej pošte väčšinou čaká celý cyklus, pri Krajskom súde zase... Tak nečudo, že najlepšou košickou preferenciou sú vypnuté semafóry...
Reakcia na: PTI #53954:
v tom oplotenom parkovisku medzi kruhakom a hlavnou sa uz dost dlho nic nedeje, tadialto by bol prejazd funkcny keby to nebolo oplotene a rozkopane
Reakcia na: TA #53953:
Nie že by vychádzala električka z hlavnej, a Hviezdoslavova by bola vedľajšou, ale na Hviezdoslavovej by bola značka P3 Daj prednosť v jazde električke. Mimochodom, bolo také obdobie, a pomerne dlhé, keď to tak bolo ošetrené. Ale nepamätám sa kedy a na základe čoho sa to zrušilo.
Ten uzol NMMM ozaj treba dopravne preriešiť, v prvom rade by som ponechal prejazd Hlavná smer Komenského aj Bačíkova doľava smer Komenského, vrátane zásobovania objektov na hlavnej medzi Bačíkovou a Hviezdoslavovou. V opačnom smere je možnosť vjazdu zásobovania do tohto priestoru, a tak je aj urobený signálny plán css-ky. V nej je aj koordinácia prejazdu Hlavná od Tesca smer Komenského, čo nie je dôležité, optimálnejšie by bolo koordinovať prejazd v smere Bačíkova doľava výjazd Komenského. Úpravou signálneho plánu by sa dala natiahnuť zelená na Hviezdoslavovej minimálne o 10 sekúnd, tak isto je potrebné vrátiť naspäť zelenú doplnkovú šípku doprava. No ale to som už tam, čo som písal pred dvomi hodinami. A k tej pešej zóne - ak už vychádzajú vozy od Tesca v smere na sever, je optimálnejšie ich pustiť rovno na Komenského ako ich hnať doprava do Továrenskej - tam je problém v špičke vojsť do križovatky pri Jumbe.
Reakcia na: PTI #53952:
pri slovenských vodičoch neviem, neviem, ako by vyzerala situácia, keby vychádzala električka zo Železničnej ako z hlavnej cesty. Skôr by sa tam hodila účelová CSS práve pre výjazd ED. Inak by bola vypnutá, prípadne stále by svietilo voľno pre autá na Hviezdoslavovej. No bolo by to nákladnejšie riešenie než len osadiť značky.

CSS na Nám. MMM by sa dala zjednodušiť - urobiť pešiu zónu na Hlavnej a hneď by odpadol problém s výjazdom z Hlavnej ( aj s 1 priechodom, ktorý sa na Hlavnej nachádza ).
Celkovo nerozumiem logike pustiť autá do centra mesta.
Reakcia na: Nodes #53951:
Áno, a aj chodci rýchlejšie behajú cez cestu, nielen cez Hviezdoslavovu a Komenského, ale aj cez Továrenskú a Bačíkovu. Aj kvôli nim tá svetelná signalizácia bola iks rokov funkčná. Bola daná požiadavka na úpravu signálneho plánu, ale najjednoduchšie je vždy semafóry vypnúť bez ohľadu na bezpečnosť cestnej premávky, ktorých chodci sú súčasťou. A čo sa týka problému električiek - stačilo im dať prednosť na výjazde zo Železničnej ulice. A ešte jeden poznatok - pred pár rokmi dal niekto bezdôvodne zrušiť doplnkovú šípku doprava z Hviezdoslavovej do Komenského - a odvtedy sa zapĺňala križovatka na tomto vstupe. Nuž ďalšia ukážka koncepčného riešenia dopravy v meste. Stavím sa, že akonáhle tam dôjde k dopravnej nehode s chodcom, tak na druhý deň tá CSS-ka bude opäť fungovať....
Reakcia na: RDZ 50 #53950:
Hlavne pre ED je to zrychlenie. A nepochybne aj pre IGK.
Reakcia na: pershing #53946:
chvála Bohu. Kiež by ho už ani nespustili... ? Teraz sa odtiaľ prechádza raz dva...
Reakcia na: TA #53948:
tá na NMM sa pravidelne upchávala vďaka tomu, že je tam len jeden pruh, zastávka, a niekedy v tom jednom pruhu ešte aj električka, pri radnici je to oveľa plynulejšie a je tam aj dlhšie zelená
Reakcia na: pershing #53946:
platí to aj pre križovatku Bačíkova - Hlavná - Továrenská.
Ak vypli CSS kvôli Auparku, malo by sa to týkať aj križovatky pred starou radnicou. Veď stojí priamo v ceste tým, ktorí obchádzajú centrum.
Reakcia na: pershing #53946:
Má to súvisieť s obmedzeniami na NO, aby to šlo cez NMM plynulejšie (pre obchádzajúcu IAD najmä).

Mňa by zas zaujímalo, prečo ráno na križovatke Hlinkova x Vodárenská opäť fungovali staré krátke cykly. ?
preco uz cca 2 mesiace nefunguje CSS na NMM ?
Reakcia na: KVKV #53943:
pokiał viem tak pojazdna je uz iba 104, mozno by fungovala aj jednicka (Gyor).
Reakcia na: KVKV #53943:

Ešte poznámka.
Po dodaní "trojstovákov" niesol jeden voz nejaký čas číslo 39 ,pražský 399 po odmazaní jednej deviatky. Pozdejšie bol prečíslovaný na č.12
Reakcia na: Furčan #53924:

Dobrá práca. Prosím to kde ste získali tie priradené košické čísla k pražským? Mne sa to nepodarilo vypátrať ani v Prahe. Známe mi boli len pražské čísla.
Ale pripomienka k hodnovernosti.
a/najvyššie jazdiace číslo "dvojstovákov" bolo 38. Nie všetky vozy boli v Košiciach spojazdnené. Podla dobových svedkov sa niektoré už rozpadli pri vykladaní na stanici, lebo žeriav ich dvíhal nie za rám ale za strechu! Niektoré vozy boli bez el.výzbroje ako vlečné. Vela materiálu z tých vozov bolo použité pri novostavbách typu "DZMK".
Niektoré vozy z dodávok 1947-55 zrejme boli prečíslované, lebo sú fotky s nižšími čislami do 21.

V roku 1963 boli dodané štyri kusy "tristovákov" ktoré dostali čísla 9 až 12. Jeden z nich (myslim 11?) mal päť okien bezrámových. Dodnes sa zachoval len voz č.10. Voz 12 bol kedysi vystavený pred budovou dp, doslova celý zhnil ,zbytok skrine dne s hnije za halou a rám vozu, nápravy a dalšie použitelné komponenty boli (a budú) použité pri stavbe repliky vozu 21. Z toho sa zachovala len skriňa bez jednoho čela v zlom stave, boli odložené použitelné časti, zbytok likvidovaný. So stavbou repliky sa velmi neponáhla, vlastne je hotový len rám s nápravami a jedno čelo.
Do dnešného dňa sa zachovali pojazdné len dva Ringhofery; 10 a 104 , ex 103 je kaviareň na Hlavnej.

Kedysi som to písal, nech prepáčia tí, čo vedia, ale pribúda nových záujemcov ktorí históriu nepoznajú
Reakcia na: eMareq #53930:
Posnorime kusocek, co ty na to? 🙂 ... Btw. sicko najsamlepsejsie dodatocne k meninam
Reakcia na: S499.1023 #53940:
Pri inteligentnom zaradzovaní a určovaní dĺžky jednotlivých fáz, rozhodne. Navyše aj pokiaľ by boli rady na semaforoch také, že prejsť by sa dalo na tretí cyklus, nie je to nič tragické, problémy by boli možno pri Galérii na Toryskej, kde je asi najhustejšia premávka na ulici kolmej na TSNP a sú tam dve križovatky za sebou, čiže dva semafory (výjazd od OC, bývalej pošty, obrátenej pyramídy). Vrámci mesta má byť jednoznačne podporovaná hromadná doprava, a to aj na úkor individuálnej. Tá má dosť priestoru na prieťahoch a okruhu (jediné semafory sú pre chodcov na tlačidlo, inak je tam stále zelená).
Reakcia na: jt #53933:
Ja nie som proti preferencii električiek, naopak ju plne podporujem, ja som rozporoval len tvoje "Ťažko si viem predstaviť upchávanie".

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.