kompetentní asi čakaju kedy sa všetko roztopí. teraz by mala cestujuca verejnost bombardovat zodpovedních za sneh na zastávkach asi tak intenzívne ako vodičov počas celého roka.pamatame sa za pána reipricha si v kalamitných situaciach vysukali rukávy i THPpracovníci. Dnes len kravaty, prdy,postihy ...
Tu autobusovu zastavku pred SOU Dopravnym (sorry SOS automobilovou) nema snad nikto na starosti???
Je streda rano a na zastavke je stale suvisla snehova bariera do vysky pasa... Uz sa to stihlo zmenit na zladovately pancier, tak sa do toho asi nikomu nechce. Koho mozem zazalovat v pripade, ze si pri pokuse o nastupenie zlomim nohu? Rano som tam stal 6 minut a na zem sa zlozili traja ludia. Postarsi pan so sadrou na ruke siel radsej peso po ceste pomedzi auta.
Ano, kopu ciest je neodpratanych, KOSITaci na to kašlu. To už aby aj na vodiča pluhu trebalo vysoku školu aby mu došlo, že ten pluh tam nema na paradu ale na to aby odpratal sneh ktory vidi na ceste a nie kružil okolo neho ?
to mi je jasné, preto som aj uviedol, že ide o " veeeľmi hrubý výpočet ". Ale aspoň ilustračne je vidieť, že napriek takému počtu sa dajú celkom slušne udržiavať cesty zjazdné. Aj keby si to zdvojnásobil, teda prejazd 1 miestom raz za 2 hodiny, ani vtedy by to nemohlo vyzerať tak zle, ako sme teraz cez víkend videli. Napadá ma však 1 skutočnosť, na ktorú som zabudol - viacpruhové cesty.
To mi však pripomína niečo, čo som tu chcel napísať už doobedu. Napriek tomu, že už takmer deň nesneží, na niektorých križovatkách v centre stále nie sú odhrnuté odbočovacie pruhy. Mechanizmy prechádzajú len po už vyčistenom pruhu a viac ich nezaujíma. Opäť mimoriadne zlá koordinácia.
Len pripomeniem, že keď máš skutočne naliehavý hovor, tak odstavíš voz na krajnicu zapneš výstražné a vybavíš telefonát... Chcel by som vidieť ako by vodič za volantom zareagoval ak by sa dozvedel takú správu... ?
Tak vidíš. V meste je väčšia pravdepodobnosť nehody, aj keď s menšími následkami, na diaľnici menšia pravdepodobnosť s pravdepodobne horšou bilanciou, čiže telefonovať by sa nemalo nikde presne tak, ako to hovorí zákon.
Re #51963 TA: Nie je možné aplikovať takýto výpočet do praxe. Úseky, ktoré majú mechanizmy na starosti sú od centrály aj desiatky kilometrov vzdialené. K času samotnej údržby povrchu vozovky treba prirátať čas potrebný k presunu na daný úsek, presun na doplnenie posypu, presun medzi úsekmi, technickú prestávku, prestávku vodiča a pod.
veeeľmi hrubý výpočet :
dĺžka udržiavaných ciest je cca 300 km ( z toho trasy MHD tvoria cca 165 km ). Ak máme 25 mechanizmov, tak teoreticky vychádza na 1 vozidlo 12 km ciest. Je to veľa? Ťažko povedať. No podľa mňa ani nie. Pri pluhovaní a posype veľkými mechanizmami môže byť priemerná rýchlosť okolo 30 km/h - 40 km/h. Takže ak máme aspoň 10 sypačov s pluhmi, pri sólo jazde 165 km ciest pre MHD obídu za necelú hodinu.
musím Vás trochu poopraviť. Dĺžka cestnej siete síce môže dosahovať toľko km, ale zimná údržba sa nevykonáva pre celú sieť. To isté platí aj pre chodníky. Takže čísla sú oveľa menšie.
Ono, tých 25 mechanizmov by možno aj stačilo - ale museli by byť riadne koordinovaní.
Zastavka VSS križovatka v smere do centra cela zasypana snehom, ani naznak po "vykrojeni" v ceste, ľudia po kolena v snehu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Axel
Je streda rano a na zastavke je stale suvisla snehova bariera do vysky pasa... Uz sa to stihlo zmenit na zladovately pancier, tak sa do toho asi nikomu nechce. Koho mozem zazalovat v pripade, ze si pri pokuse o nastupenie zlomim nohu? Rano som tam stal 6 minut a na zem sa zlozili traja ludia. Postarsi pan so sadrou na ruke siel radsej peso po ceste pomedzi auta.