Musim Ta opravit, ale R2 jazdila znova uz od 19.12. 1983 cez juznu triedu, NO, atd do VSZ. Az 4.2.1989 nastava zmena, ked sa R2 presmeruva cez alejovu, zaroven vznika L8, L9, na L6 sa skracuje interval v spicke na 6 min. v sedle na 10 min., R5 sa skracuje po Hotel Strojar a vznika nova R8, Barca - VSZ. Skratila sa L5 z pov. trasy: St. lokomotivy - Krasna, cez Tr. SNP. Premavala len od Amfiteatra atd do Krasnej.
Inac prave R2 jazdiaca cez juznu triedu bola najdlhsou R (co do casu jazdy), vychadza mi jazdny cas minimalne 45 minut! Za nou bola R5 (este z Barce) 40 minut a potom R3 - 33 minut.
VŠETKÝM- LINKOVÉ VEDENIE A ZMENY V 80. A 90. ROKOCH.
Erky-história: Zavedené od r.1964 R2, R3, R4. R1 až myslim odva roky pozdejšie, po dostavaní trate na Moldavskej.
R5 až pozdejšie, nalistujte niekto odkedy presne, v podstate to boli vybrané kurzy R1. Jazdili povodne až do Barce.
Prepravné nároky v rannej špičke boli na pokraji zvládnutelnosti i pri vtedajších intervaloch (na terase medzi 5. a 6.h =1minuta). Substrát na jednej terasovej zastávke dokázal naplniť súpravu na 190% a tým sposobiť velké zdržanie. Preto sa to riešilo tak, že na dispeč.príkaz niektoré R2, R3 a R4 pri výjazde zo Stromovej, B.Něm. a št.lok. nezastavovali, cestujúcich naberali až od určených zastávok na terase. Tým sa zabránilo zdržaniu, nezvládnutelným náporom cestujúcich. Niektoré spoje vtedy označené len R alebo hocijakou R vychádzali z Bardejovskej rovno do VSŽ, ludí naberali len pri ferocentre. RT-s týmto označením, bola zavedená až po vybudovaní smyčky pri amfiku. Ešte raz pripomínam ,že RT nemá nič spoločného s trojičkami.
R2 bola zrušená niekedy zač.70.r. so zrušením trate Masarykovou na trojuholník Stromova. Obnovená až v dnešnej trase po dostavaní Alejovej.
Hlavná a Kuzmániho sú trate, kde nikdy R pravidelne nejazdili. (Kuz.-len počas výluk ,i dlhodobejších).
Mestské linky:
Od konca 60.rokov do začiatku 80.rokov to bolo prakticky nemenné, až nudné. V prevádzke boli len linky 1,2,4,6.
Zmenou bolo len zavedenie L5-skrátená L1 a prevzatie úseku št.lok-čermel linkou 2 namiesto 4, a zrušenie čermelskej trate po prestavbe smyčky u št.lok.
80-te a 90-te roky sú pomerne rušným obdobím, zavedením nových liniek a výstavbou tratí. Začalo to traťou do Krásnej, preložka Kuz/Hlavná, oživenie B.Něm., spojka Južná -žst, Alejova, ....zrušením L1,5,8. A od tej doby je zase klud, až na obmedzovanie intervalov a premenu W/5.
Priznám sa ,že sa mi nechce momentálne velmi hladať v prameňoch kedy ktorá linka bola zavedená, skrátená, zrušená, možno mi niektoré údaje aj chýbajú. Pokial tu niekto uviedol nejaké dátumy ,verím že má pravdu. Uvítal by som, keby toto obdobie niekto úplne postupne spracoval. To zn. od r.80 dodnes.
Pokial možem, pomožem, doplním, aj staršie obdobie, 60.roky .
Včera som videl žltý Mini (eurobus) pri OC Metro na parkovisku. Nevedel som, že EuroBus má auťáky a že nakupuje potraviny???? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ☺ ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Keby bol aspoň biely. ? ? ? ? ? ? ☺ ? ? ? ? ? ? ? ?
No veď áno, však už aj Vlado tu napísal, že každý vie, ako sa súťaže na dodávku nových autobusov končia. ? No, keď to bude len jedna Karosa B952, tak to nebude žiadna tragédia.
Čo je to za otázku? Veď vidíš, že sa nové vozidlá kupujú. A sieť dopravy (akože myslíš nové sídliská, obce a tak?) sa na 99,37% nebude rozširovať.
Re #5058 KVKV: V poriadku - ja si dám do hromady svoje údaje a potom Ti to prípadne nechám doplniť. Môže byť?
Re #5068 Maťo: Práveže ja považujem za logické, že sa vyraďujú vozne podľa reálneho stavu a nie podľa veku. Také veci sa robili za socializmu, že sa paušálne vyraďovali naraz komplet celé série, lebo boli rovnako staré. Ak je 337 v lepšom technickom stave ako napr. 393, nevidím problém v tom, aby 393 šla z kola von a 337 zostala.
Re #5071 eMareq: Tak aby sme mali konkrétne údaje. Linka č. 7 bola v novodobej histórii zavedená presne 3.7.1986. V tento deň sa (dočasne ) vylúčila električková doprava z Hlavnej ul. a presmerovala sa na starnovú trať po Kuzmányho ul.
Zároveň v električkovej doprave v tento deň zaviedli novinku a skutočne pokrokovú vec (čím predbehli aj napr. Bratislavu) - jednotný systémový interval na všetkých linkách. Znamenalo to, že všetky mestské električkové linky mali rovnaký interval, čo uľahčovalo ich vzájomnú koordináciu. V železiarenskej špičke sa jazdilo každých 15 min., v mestskej špičke každých 12 min., v sedle a v soboty a nedele každých 20 min. a v okrajovom režime každých 30 min. Jedine L6 mala intervaly oproti iným linkám skrátené na polovicu).
Linka 1, ktorá dovtedy patrila v špičke k najfrekventovanejším linkám v meste bola rozdelená v koncom severnom úseku. Spoje označené ako L1 jazdili naďalej k Lokomotíve a druhá polovica jazdila ako L7 od Starej radnice (vtedy Športová hala) k amfiteátru. Na oboch linkách bol systémový interval.
Už v dobe tejto zmeny sa považovalo ukončenie L7 pri amfiteátri za dočasné. Zámerom podniku bolo presvedčiť mesto o zmysle obnovenia električkovej trate na Boženy Němcovej. Tá trať síce vtedy existovala, ale ešte stále bola zaradená v zozname tratí určených na zrušenie. S výnimkou niekoľkých spojov R4 za deň po Boženke jazdili len autobusy. Okrem samotnej vôle obnoviť električku na Boženke bolo potrebné obnoviť aj koľajové spojenie od športovej haly na Zimnú, ktoré v tom čase bolo prerušené. To sa podarilo až v roku 1987 a vzápätí po tejto stavbe bola od 16.7.1987 presmerovaná L7 do trvalej trasy OC Bajkal - Boženy Němcovej.
To moze byt tiez pravda, ale potom aj R4 by musel byt preznacena na RT. Kartonove tabule? Neboli nahodou sololitove? Ja som mal kedysi "zadnu" dvojku. (co sa davala ako zadny transparent)
Elektricky urcite nie (tam sa budu robit GO), trolejbusy dtto, najskor sa dokopeme k zvysnemu poctu solarisov a potom sa uvidi co bude dalej - tak to vidim ja.
No a k tej L7, predtym nez zacala jazdit od B. Nemcovej jazdila z Amfiteatra cez Kuzmanyho atd. Az v juli '86 (prve dni) ked sa dokoncilo prepojenie Csl. Armady - Zimna bola presmerovana na B. Nemcovej.
Diggi + Sarko - vdaka, ze ste mi objasnili ohladom 504 + 515, prispevok bol skor tapanim
Je to kvôli kapacitám a aj kvôli tomu, že na úkor GO #337 sa uprednostnila GO historickej T1 #203, počas ktorej 337 celý čas "stála". Momentálne je už úplne hotová, čo som si všimol, chýba už hádam len namontovať sedadlá Kahovec a nejaké detaily.
Myslím, že nie, lebo rameno je údajne zalomené pod iným uhlom, je údajne aj z iného materiálu a iný je aj mechanizmus zaistenia zrkadla. U Bahoz je uvoľnenie myslím smerom nadol a zaistenie nahor, u podnikových je to opačne.
Inak prečo sa robí tak dlho a nezmyselne 337, keď sa aj tak vyraďujú o niečo novšie stroje.
Nepotrebné električky sa mali odpredávať už dávno a v lepšom stave. Keď sa objavil dopyt. Teraz po 15 rokoch sa asi zistilo, že výprava už asi v dohľadnom čase nebude taká ako v roku 1989.
No ked nakuknes do 100 rocnice DPMK, je tam farebna mapa, ktora zachytava stav z 1. 4. 1981 ?, platna od 19. 12. 1983, vytlacena niekedy v 1977 tom a uz tam figuruje R2 a R6, R7. 18tka este stale jazdila od St. Lokomotivy. 54 uz nie. 1 konci na Jazere, 5 tiez a ziadna 7, 8, 9 tam nieje.
Takzvane opajcnuté, alebo tzv. "balkánska licencia".
S tým by mohli mať problémy !
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
eMareq
Inac prave R2 jazdiaca cez juznu triedu bola najdlhsou R (co do casu jazdy), vychadza mi jazdny cas minimalne 45 minut! Za nou bola R5 (este z Barce) 40 minut a potom R3 - 33 minut.