Keď chcete si ten článok prečítať, tak pod ,,... upozornil na trolejbusovou obdobu této stránky." sa nachádza názov ,,Další podstránky:". Pod tím si nájdite ,,Vozovna, ústřední dílny a pár technických zajímavostí" a kliknite na to. Zobrazia sa rôzne články. Nájdite si článok, ktorý má názov ,,Akustický informačný systém pro nevidomé" a môžete čítať. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ☺ ? ? ? ? ? ? ? ?
Linka R2 bola po rokoch od zruženia trate na Stromovú znova obsadená už pri otvorení trate na Jazero, nie až po výstavbe Alejovej! Obnovená bola teda v decembri 1983 na trase Vstupný areál VSŽ - Moldavská cesta - Nám. osloboditeľov - Južná trieda - OC Bajkal. Po sprejazdnení trate po Alejovej vo februári 1989 bola daná do dnešnej trasy.
Vladimír
Re #5058 KVKV: V poriadku - ja si dám do hromady svoje údaje a potom Ti to prípadne nechám doplniť. Môže byť?
Re #5068 Maťo: Práveže ja považujem za logické, že sa vyraďujú vozne podľa reálneho stavu a nie podľa veku. Také veci sa robili za socializmu, že sa paušálne vyraďovali naraz komplet celé série, lebo boli rovnako staré. Ak je 337 v lepšom technickom stave ako napr. 393, nevidím problém v tom, aby 393 šla z kola von a 337 zostala.
Re #5071 eMareq: Tak aby sme mali konkrétne údaje. Linka č. 7 bola v novodobej histórii zavedená presne 3.7.1986. V tento deň sa (dočasne
Zároveň v električkovej doprave v tento deň zaviedli novinku a skutočne pokrokovú vec (čím predbehli aj napr. Bratislavu) - jednotný systémový interval na všetkých linkách. Znamenalo to, že všetky mestské električkové linky mali rovnaký interval, čo uľahčovalo ich vzájomnú koordináciu. V železiarenskej špičke sa jazdilo každých 15 min., v mestskej špičke každých 12 min., v sedle a v soboty a nedele každých 20 min. a v okrajovom režime každých 30 min. Jedine L6 mala intervaly oproti iným linkám skrátené na polovicu).
Linka 1, ktorá dovtedy patrila v špičke k najfrekventovanejším linkám v meste bola rozdelená v koncom severnom úseku. Spoje označené ako L1 jazdili naďalej k Lokomotíve a druhá polovica jazdila ako L7 od Starej radnice (vtedy Športová hala) k amfiteátru. Na oboch linkách bol systémový interval.
Už v dobe tejto zmeny sa považovalo ukončenie L7 pri amfiteátri za dočasné. Zámerom podniku bolo presvedčiť mesto o zmysle obnovenia električkovej trate na Boženy Němcovej. Tá trať síce vtedy existovala, ale ešte stále bola zaradená v zozname tratí určených na zrušenie. S výnimkou niekoľkých spojov R4 za deň po Boženke jazdili len autobusy. Okrem samotnej vôle obnoviť električku na Boženke bolo potrebné obnoviť aj koľajové spojenie od športovej haly na Zimnú, ktoré v tom čase bolo prerušené. To sa podarilo až v roku 1987 a vzápätí po tejto stavbe bola od 16.7.1987 presmerovaná L7 do trvalej trasy OC Bajkal - Boženy Němcovej.