len pre veľmi orientačné vysvetlenie: vodičov AD je zhruba 370 a počet služieb zhruba 330. Takže sa jedná o zhruba 40 dispozičných vodičov, ktorí budú zabezpečovať dispozičné služby. Dispozičná služba je služba, ktorú ma pridelený vodič zaradený do niektorej z tabuliek zadelenia vodičov (4-4, 5-2 resp TZ) a pre ospravedlnenú absenciu ju nemôže vykonať (dovolenka, PN ... ). Z uvedeného vyplýva, že dispoziční vodiči budú pracovať aj cez soboty a nedele. Navyše prevažná časť dispozičných vodičov je zaradená do systému 4-2 až na niekoľkých, s ktorými sme sa dohodli na inom systéme služieb - prevažne takom, aký na požiadanie vodiča vyhovuje práve vodičovi (napr. dispozičný vodič len pre TZ alebo A - služby alebo B - služby a pod.). Nový systém zaraďovania vodičov do pracovných zmien prinesie tieto - hlavne pre vodičov - výhody: 1. - bude pracovať vždy na tom istom type autobusu. 2. - bude vždy pracovať v službách iba z jednej výpravovne. 3. - bude si vedieť presne vypočítať, kedy bude v práci, lebo každému vodičovi boli rozdané tabuľky s presne určenými službami. O pripravovaných zmenách boli vodiči informovaní na uplynulých školeniach vodičov. Určite nastane situácia, že niektorý vodič sa nenájde v systéme tam, kde by chcel, ale je tu časový priestor na doladenie systému k spokojnosti čo najväčšieho okruhu vodičov. Treba len relevantne komunikovať a čas prinesie určite spokojnosť najväčšieho počtu vodičov.
tak pozri, ja nehovorim, že o tom viem všetko, ale podľa toho, čo počúvam zo všetkých strán od vodičov, tak polovicu hovadín tu odsúhlasila jedna osoba, resp. vďaka nej sa to dostalo do obehu....pokiaľ by mal záujem tu niečo zlepšiť, tak by to nerobil...to je osobne môj názor, ak sa v niečom mýlim, tak my to vysvetli
Sak kazdy tyzden mi volaju ci nepridem z volneho tak ako ze maju dost vodicou?Je plno vodicou co nepotrebuje chodit na nadcas a teraz ked ho neplatia kazdy mesiac tak uz na to kaslu aby chodily.Su aj taky co maju nieco do dochodku tak ty tiez uz nechodia
Ja viem, ako to je. Ale na "polopatisticke" vysvetlenie to staci. Nebudem tu miesat 300 sluzieb a 450 vodicov uz len z titulu, aby z toho nemali poniektori diskutujuci mismas.
Trochu si strelil vedla, aj ked len trosicku... ? ak mas totiz 300 sluzieb, musis mat nie 370, ale 400-450 vodicov (podla priemernej dlzky zmeny), lebo existuje aj cosi take ako je VOLNO, DOVOLENKA, PRACENESCHOPNOST a pod. Na to staci niekolko udajov a jednoducha matematika. Ale so zaloznymi vodicmi to nema nic spolocne. Nemyslim si, ze je to stastne riesenie, ze sa zaviedli (a naviac ak sa tam podavali aj taki, ktori o to nemali zaujem), ved sa da fungovat aj bez nich a k vseobecnej spokojnosti vsetkych vodicov - staci ich podelit do troch skupin - 4+2, 5+2 a trhanari. Vsetkym das v ich pravidelnom cykle sluzieb okrem konkretnych sluzieb aj tzv. "MS"-ká, cize mimoriadne sluzby. Presne tie sluzia na obsadenie planovanych volnych sluzieb (po kolegoch, ktori maju dovolenky ci absencie). A toto nie je nic nove, ved takto to funguje k absolutnej spokojnosti na kolajovej, ale aj vsade v blizkom dopravackom svete ?
Az mi prislo nedobre, ked som si precital tie reakcie na "teple" sedacky hlavne v diskusii na stranke korzara... Niektori z diskutujucich svojim extremnym pristupom uz prekrocili hranice zdravej kritiky. A pisem to tu, lebo si to tu urcite precitaju. No na uvod niekolko faktov.
Suprava 381+383 jazdila s tymito potahmi uz od minulej zimy a tych vysoko pozitivnych reakcii od cestujucich bolo nespocetne. A denne. Ten, kto totiz pravidelne cestuje elektrickami (bezny radovy cestujuci a nie zdeformovany elektrickofyl), si cosi take nevie vynachvalit. Na zaklade tohto prveho nastrelu sa rozhodlo pokracovat dalej, naviac ale za predpokladu dalsej instalacie samoobsluzneho otvarania dveri a podstatneho faktu - v letnych mesiacoch sa potahy budu davat dole, postupne sa vsetky vyperu a s prichodom prvych chladnych jesennych dni sa opaet osadia. Takze neriesme tu stare sedacky v busoch a ani autobusku ako taku.
A co to stalo? Latku, molitan a pracu calunicky. A na dopyte tlacidla, kabelaz a praca elektrikarov. Ziadne nabalovanie sa, ziadne predrazovanie, ci vyhadzovanie penazi. Toto je o zlepsovani kvality prepravy a pozitivne reakcie cestujucich hovoria za vsetko.
vyzerá to tak, že dispozičný vodiči budú robiť okrem iného aj tzv. "Ztko" vodiča cyklu 4-2, ktorý ho má riadne v tabulke, aby dispozičnému vychádzali hodiny a laicky povedané mal čo robiť. Čiže neviem či všetci vodiči 4-2 majú takto stavané tabulky, že niekedy im vídu 3 voľná 3 dni robota - v prípade, že nedostane tento vodič riadne službu mimo tabuľky teda zo Ztka.
Nevidel som vsetok material, takze to zistis uz prveho. Teraz sa nebudem uz za tym hrnut.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
solac3903