kolajova splietka? no povedzme ze cyklus bude taky ze volno bude pre oba smery dostatocne dlho, ale ved najnovsie maju byt vsetky elektricky kordinovane,cize by sa tam nemali stretnut dve za sebou : ) mne by sa skor pacilo keby elektrickovy pas bol vedeny mimo cesty az po kuzmanyho..
noo, hovorilo sa tu uz aj o prilisnych zapchach ktore sposobuje preferencia mhd pri cassovii a otazka znie co by sposobila taka ista preferencia na tr.snp kde je premavka (elektriciek urcite) vyssia. Uz sme sa tu o tom bavili a ktosi povedal ze ta preferencia pri cassovii je zla, kedze po prejdeni elektricky cyklus zacinal nanovo t.j. nepokracoval tam kde prestal.. Neukazali sa prave tieto problemy pri tom jednom dni prevadzky ?
prieser je, že mesto nemá absolútny záujem poriešiť aspoň električkové stanovištia tak, aby sa po námestí, či pri radnici st, mesta nemuselo behať- lietať po križovatke. Ak chceme L7 , aby stála na radnici, tak treba len preklepať cest. poriadky a na jemne dorobiť chronometráže. Investícia za pár éčok, máme? nemáme. Zastávka NO pred dargovom... hotový ostrovček, len tam prasknuť označník a opäť dorobiť chrono... a tie chronometráže by sa kôli jednej - dvom zastávkam možná ani meniť nemuseli, to by museli sa vodiči vyjadriť, či sa dá jazdiť s tým jedným stopom ( v prípade 7čky dvoma) naviac s toleranciou za rovnaký čas . A máme? nemáme. Keď darmožráči na magistráte veci nechcú riešiť, tak to neprejde ani v takých projektoch....veď v tomto meste sú hotové veci, len to papierovo prijať..... keby bola vôľa preferovať mhd, inak to tu vyzerá. Ale nieje, tu nieje vôľa na absolútne nič.
Ale načo pôjdú dvojičky na 3ku zajtra? Nie je to náhodou nepodstatná linka, ktorá sa mala nedávno obmedzovať len rannú špičku?? Však aj tie sóla sú na ňu veľké...? ?
V prvom rade by autobusy a trolejbusy mali ten stopäťdesiat-metrový BUS pruh na Štúrovej využívať. Deväť z desiatich busov jazdí v strednom pruhu (pochopím zastavenie na semafore na križovatke s Fejovou aby neblokovali odbočku (mimochodom je takýto semafor v súlade s normami?)). Ak by tam ale bola zapnutá preferencia, žiadne blokovanie by nebolo, takže opäť je to relatívne ľahko riešiteľný problém (stačí to zapnúť).
Inak, v súvislosti s touto témou by som sa Vás rád niečo opýtal. Prečo sa v súvislosti s plánovanými zmenami na Nám. oslobodediteľov nie len že neplánuje vybudovanie BUS pruhu na severnej strane Štúrovej, ale sa dokonca aj de facto zruší ten na južnej (už tak nebude označený)?
Druhá otázka - Vo Vašom projekte rátate aj s jednou fajn vecou, a to s koľajovou spleťou z Južnej triedy. Ako isto viete, koľajová splietka má slúžiť na to, aby dve za sebou stojace súpravy na CSS, ktoré budú pokračovať rôznymi smermi, mohli prejsť semafor hneď za sebou bez zdržania. Vami navrhovaná spleť ale toto rozhodne neumožní, pretože nie je dostatočne dlhá na to, aby druhá električka mohla prehodiť výhybku na svoj smer. A to ani v prípade, že prvá je sólo električka. Na druhú koľaj sa vojde maximálne jedna náprava vozidla, nie to celá tridsaťmetrová súprava.
Ďalej by ma zaujímalo, prečo nie je pri tak výraznom zásahu do oblasti vytvoriť združené zastávky pre autobusy a električky. Áno, je to nákladnejšie, no pri plánovaných nákladoch by to bolo len nepatrné navýšenie. Zrejme ste viazaný tým, čo sa od Vás vyžaduje, nemohli ste podať aspoň návrh na racionalizáciu a odstránenie prestupnej turistiky?
DPMK nedostáva financie na riešenie preferencie, pritom v minulosti investoval do vysielačov preferencie - boli namontované do všetkých trolejbusov a časti autobusov. Mesto ešte tak do roku 2005 pravideľne každý rok rekonštrovalo cca 2 križovatky, a modernizovaná CSS sa mala stavať ako dynamicky riadená s preferenciou MHD. Viem o čom hovorím, všetky tieto križovatky som projektoval. Napr. v križovatke Kuzmányho - Vojenská - Poštová boli navrhnuté a mali sa realizovať vzdialené výzvové detektory pre električky na zastávku Športová hala a z druhej strany do zastávky Hlavná Pošta. Pre autobusy od Novej nemocnice sa navrhol vzdialený výzvový detektor na Vojenskú pri napojení Karpatskej. Nikdy to nebolo uvedené do prevádzky... Detektory pre električku boli navrhnuté aj pri Zimnom štadióne, na Štúrova - Moyzesova, na celej SNP-čke. Napríklad semafóry pri kine Družba a v križovatke SNP - Laborecká - Ružínska (sú na jeden radič) fungovali v dynamike asi iba jeden deň, potom sa prepli do pevného cyklu. To isté pri plavárni (Roosveltova - PFB), alebo pri Hoteli Strojár. Na posledných dvoch fungovala 100%-ná preferencia ED, ale mesto to dalo vypnúť, lebo sme závideli električkám, že nemusia stáť na križovatke... Dynamikou boli vybavené všetky križovatky na Hlinkovej, priechod pre peších pri tržnici Mier fungoval na tlačítka - už dávno to nie je pravda. Vzdialené električkové detektory sú aj pri Optime a Baumaxe, tieto dve križovatky išli v dynamike pár týždňov...Všetko má v rukách magistrát, ten je správca, DPMK len užívateľ, tak ako každý účastník cestnej premávky v Košiciach. Máme v košiciach dopravnú ústredňu, spýtajte sa kompetentných z magistrátu na čo .... A tak keď chceme preferenciu električiek na Terase, vypneme semafóry a postavíme tam policajtov - na 5 minút, aby prešla jedna električka, a tak sme si dokázali, že je rýchlejšia ako MHD. A za pár minút tam už električky stoja a čakajú na zelenú... Čin na úrovni výuky pravidiel cestnej premávky v materských škôlkach, ale nie štvrťmiliónového mesta, ktoré chce riešiť problémy dopravy v meste.
pridte sa pozriet do Osla, kde sa bicykluje na 0,5 m snehu, lade. A cestny zakon uprednostnuje cyklistov pred MHD a az po MHD je na poslednom mieste IAD.
Vzdy sa slubuje v KE preferencia a jedina kde normalne funguje je pri OC Cassovia. Preco na zbytku nie je ziadna preferencia a kde je dodrziavanie jazdy v BUS pruhoch. Na meste nema z poslancov o to nikto zaujem, lebo by sa im zadky dlhsie vozili v aute. A osobne, za cias kedy ste aj vy boli pri korytku, ste preferencii MHD neako nepomohli.Uz v tedy som to pripomienkoval u niektorych starostov mestskych casti spolu z niektorymi diskutujucimi na stretnutiach. Bohuzial clovek sa moze snazit pomoct z napadmi mestu, ale ked zadebnene vedenie mesta radsej cistotu laviciek kontroluje, ako sa zamysla nad potrebami danovych poplatnikov mestskej pokladne.
Trolejbus rýchlejší ako auto? To je vskutku verný obraz košickej reality!
Každé ráno na troch brodoch sa z okna Tr-ky smejem tým audinám, ktoré veselo predbehujeme.
Premávka "fosílie" Cassovia:
Odchody zo Staničného námestia budú o 14:13, 15:28, 16:43 a 18:16.
Odchody z Havlíčkovej budú o 14:52, 16:07, 17:40 a 18:56.
Na uzatvorenej Kuzmányho ulici bude opäť vystavený CapaCity, kde sa bude dať pozrieť od 10:00 do 18:00 hod..
Som zvedavý, či ten cyklista tlačil bicykel po prechodoch pre chodcov a či neprekračoval rýchlosť chôdze... ?
Re #49631 PTI: Plný súhlas... ?
Re #49632 EMQ: Áno, od Optimy do USS jazdia bežne eRky len nejak mi ušla nová vetva trolejbusovej prevádzky po Šafárikovej triede, žeby nejaký odklon cez Popradskú a potom Bernolákovu? ?
Rád by som videl výsledky tak 15.januára, keby bolo vonka cca 20 cm snehu, hlavne u cyklistu a korčuliara, a ešte tak niekedy v polovici apríla, za dobrého lejaku a severného vetra. A ešte nech mi niekto vysvetlí, načo je dobrá táto "súťaž", keď preferenciu električky v pretekoch riešime s policajtmi, ktorá v normálnom dennodennom cestovaní neexistuje - prečo teda neriešime súťaž pri takej "preferencii", aká v skutočnosti je, )ďalej prečo sa preferuje iba električka, a nie aj trolejbus - aj to je prostriedok MHD, a na záver ešte blbú otázku - prečo štart aj cieľ nie je na takom mieste, kde ozaj chodí električka aj trolejbus aj IAD - napr. cieľ pri McDonalde na Sennom trhu, štart pri magistráte a pod. Lebo mať cieľ pri altánku v parku - kde nič nejazdí, mi pripadá čudné. Myslím si, že miesto tohto šaškovania raz za rok by sa mala riešiť doprava v meste komplexne, stanoviť si priority, dať na to financie, a začať konečne aj robiť !!!
cyklista a bezec boli zvyhodneni, kedze mohli najviac kopirovat vzdusnu ciaru (cez pesiu zonu) , pokial sa jedna o skultetyho ulicu tak vychodzia zastavka pre trolejbus sa mi zda akosi daleko.. No ale cyklista vacsinou v spicke vychadza dobre, otazkou je, nakolko je cyklista drzy co sa tyka rychlosti pohybu po chodnikoch
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PTI
Rád by som videl výsledky tak 15.januára, keby bolo vonka cca 20 cm snehu, hlavne u cyklistu a korčuliara, a ešte tak niekedy v polovici apríla, za dobrého lejaku a severného vetra. A ešte nech mi niekto vysvetlí, načo je dobrá táto "súťaž", keď preferenciu električky v pretekoch riešime s policajtmi, ktorá v normálnom dennodennom cestovaní neexistuje - prečo teda neriešime súťaž pri takej "preferencii", aká v skutočnosti je, )ďalej prečo sa preferuje iba električka, a nie aj trolejbus - aj to je prostriedok MHD, a na záver ešte blbú otázku - prečo štart aj cieľ nie je na takom mieste, kde ozaj chodí električka aj trolejbus aj IAD - napr. cieľ pri McDonalde na Sennom trhu, štart pri magistráte a pod. Lebo mať cieľ pri altánku v parku - kde nič nejazdí, mi pripadá čudné. Myslím si, že miesto tohto šaškovania raz za rok by sa mala riešiť doprava v meste komplexne, stanoviť si priority, dať na to financie, a začať konečne aj robiť !!!