Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 3001 #49170:
takisto som vodič, a mám tiež skúsenosti aj s EMtestom, aj s BUSE...
Reakcia na: Dimi #49166:
ale tak, ja zase nie všetko hádžem na dopravcu, len korigujem tú odpoveď, kde je všetko hodené na systém, hoci svoj podiel má aj dopravca.

Re #49167 Dimi: prečítaj si moju odpoveď ešte raz. Asi nerozumieš. A pridám jednu poznámku na záver - pre EMtest už nepracujem. Čiže nemám nutnosť ho obhajovať, len sa snažím to dať na pravú mieru. Keď sa dotýkať tých Citelisov - prečo nedopovieš, že v mnohých nešla vôbec elektrika a to sa toho nedotkol ani technik EMtestu? Že sa v tom Iveco ešte bláznilo dlhú dobu? Umiestnenie zariadení vo vozidlách je VŽDY konzultované so zákazníkom, nakoľko ten si určuje, ako to má vo finále vyzerať. A na záver ešte raz - píšem sem bez emócií, píšem fakty. Rád by som pokračoval v konštruktívnom dialógu, ak nie je záujem, tak sorry. Prečítaj si môj pôvodný príspevok ešte raz a zamysli sa.

Re #49168 jt: pretože BUSE používa svoj plný protokol, ktorý nedávajú ďalej. NIKOMU. Vcelku ma zaujal článok na TECHNETE, kde písali o električke s XPčkami a aké problémy malo JKZ s BUSE tabuľami (nevedeli prehodiť cieľ, bo tabule jednoducho odmietali komunikovať). Čo sa týka hlásení, všetko sa dá, len sa musí chcieť, samozrejme jasne definovať, objednať, zaplatiť, dodať....

Re #49169 Dimi: neviem, či si niekedy počul o platoch programátorov v tejto firme, alebo či si vôbec niekedy pracoval.

Re #49171 jt: každý tu píše, akoby bol najsamlepší na svete. Nikdy som to o EMteste netvrdil a ani tvrdiť nebudem. Asi aj tebe by stálo za to si rpečítať pôvodnú moju reakciu. To, čo tvrdím je, že systém dokáže spoľahlivo fungovať. Príkladom môže byť napr. MHD SAD Trenčín. Aj tam boli chyby, ale to sa vyladilo a dnes to funguje k spokojnosti.

Re #49172 TA: rozmýšľate niekedy, čo píšete? Spomeniete si, kto všetko bol v tej súťaži? Prečo si potom furt a dookola meliete, že BUSE by sa nemenilo...??? Mali by ste RG, Mikroelektroniku alebo EMtest. Bodka.

Budem reagovať iba na konštruktívny dialóg, vypisovať niečo po X-tý raz ma nebaví. Posledný krát uvádzam, že nie za všetko to, čo vidíte ako chybu môže systém samotný alebo jeho dodávateľ, ale množstvo chýb je aj na strane dopravcu. Bodka. ?
Ja sa pridám do debaty a hodím tu dnešný prípad z vozidla 2006. Vodič hlásil poruchu označovača, emtesťáci to prišli na lingov opraviť a na ďalšom kolečku vypadol úplne celý systém, na tabuliach nahodilo manipulačnú jazdu a vôbec nič nereagovalo. Na ďalšej prestávke to prišli "opraviť"...a vozidlo 1010 tiež emtesty v keli. Zmrznú a stále svietia na rovnaký smer a nedajú sa vypnúť, vypne sa počítač a displeje stále svietia.
Reakcia na: SHORTY #49161:
tomu, kto dal s vedomím toho, že " EMdžad to nedokáže a tak sa pamäťové jednotky z tabúľ vyberú a odošlú poštou do Blanska, tam ich vyčistia a vrátia sa späť. " vymeniť palubáky Buse za Emtrest, by sa mala dať zosobniť škoda, ktorá tým vznikla. Aj tu pekne vidieť, ako sa na tom kompetentní nabalili, zadarmo tú výmenu určite neodsúhlasili.
Reakcia na: Dimi #49169:
Aj ja v #49166.

Ešte jednu takú závadu vinou dopravcu by som spomenul. Na displejoch čítačiek kariet sa zobrazí akési okno s textom a šípka akoby od myši. Tá na dotyk na displej aj skutočne reaguje a dá sa ňou hýbať po ploche. Taktiež je občas možné vidieť obrazovku s usmievajúcim sa Linuxáckym tučniakom, nápisom Shutting down a grafickým znázornením akejsi aktualizácie, alebo čoho. A aby som nekydal len na čítačky... Ako môže ovplyvniť dopravca trhanie lístkov v označovačoch? Už som videl scénu, ako si cestujúci vložil lístok a vytiahol ho roztrhaný, alebo ako lístok nevošiel do označovača len pár centimetrov, ale skoro celý.

VLK tu má toho trocha viac, ale on je šikovný. V Žiline sú len šikovní ľudia, presviedčame sa o tom denne ?
Reakcia na: Dimi #49169:
Dimi, keby este oni vedeli, ako sa my vodici trapime a niekedy prichadzame o nervy uz rano o 4tej vo vozovni.... a potom cestujuci..... ?
Reakcia na: jt #49168:
dakujem za podporu 🙂 ... emtest je nefunkcnym zlepencom nefunkcnych casti. Asi to bude tak pre extremne nizke platy programatorov tej zilinskej kraviny. Pracujem predsa len do vysky svojho platu. Nech si to pobrezie slotoviny doriesi.
Reakcia na: VLK #49163:
Prečo sa podobný problém s tabuľami BUSE nikdy pred zavedením EMTestu neprejavil? Vždy sa názvy zobrazovali korektne.

Ak má ísť o komplexný systém, ako je možné, že sa doň nedajú nahrať doplnkové hlášky pre cestujúcich? Mám na mysli prípadné informácie o meškaní vozidla, o čakaní na odchod podľa CP, o prípoji na linku, obchádzkovej trase, rôzne oznamy a výzvy pre cestujúcich... Veď aj informácia o doplnkovom predaji lístkov je súčasťou názvu zastávky (!!!), toto je snáď košický unikát.
Reakcia na: VLK #49163:
A dalsia otazka.. Aj toto je problem dopravcu, ked palubak vyhlasi chybu citacky cislo desat, napriek tomu, ze vo vozidle su len styri ?? A o par minut na to sa spamata a cislo desat zmeni na sest, osem, sedem a podobne dristy ???

Preco je vsetko problem dopravcu? Nema nahodou EMTest Zilina na krku zalobu mesta Opavy prave pre totalnu nefunkcnost systemu ? Chces mi povedat, ze kazdy DP ma neschopnych ludi ? Nemyslis si skor, ze EMTest je ovela neschopnejsi ? Dostali sme nove Citelisy, desat kusov a este par dni pred ich prebratim som pozapinal s par ludmi v nich systemy. Tipni si, v kolkych to neslo tak ako ma ??? A to sa ich nedotkol ani jeden technik DPMK. Aj toto je teda problem dopravcu ? A ked som na to upozornil vasho technika, tak bol nasrdeny ako furia, lebo som sa ho opytal nieco proti jeho firme. Aj to je problem dopravcu, ked ma Zilina pristup cez siet do systemu v Kosiciach a de facto moze drzat pouzivatela systemu v sachu, v pripade, ze ten sa stazuje na problemy a snazi sa ich riesit tvrdsie ? Aj to je problem dopravcu, ked pri montazi systemu "odbornici" emtestu ani nevedeli kde a ako umiestnit tabule a oznacovace a doslova na kolenach vyrabali drziaky ? A ked to potom umiestnili, museli to prerabat, lebo nesedela bezpecnostna sirka uliciek ? A ked tie vase "holubniky" oznacovace su umiestnene tak,z e vodic v zrkadle vidi ich a nie cestujucich, to mal akoze GR DPMK povedat "odbornikom" kam ich maju namontovat ? Aj na toto mysleli odbornici emtestu, ze tento system sosa ovela viac energie z baterii vozidiel, ako sosal predchodca? Co pri trolejbusoch v konecnom dosledku sposobilo nadmerne odchadzanie baterii a neschopnost alternatorov dobijat ich. Predtym to bolo ok, kedze na plechove tabule svietili len ziarovky. Netrebalo energiu pre ohrev holubnikov, pre palubat, tabule. Stale si myslis, ze amte tak skvely system a skvelych expertov, co ani nevedia, ake problemy to sposobuje ? Aj vtedy je problemom restartovanie emtestu, poruchy tabul a podobne, ked su sposobene uz spominanym nedostatkom napajania ? Su datove kable emtestu spolahlivo tienene, ked su vedene popri napatovych kabloch ? Ake elektromagneticke pole vytvara elektricka a trolejbus ? Nekazi nahodou emtest aj toto ? Aj to je problem dopravcu ? A v autobusoch je tolko mobilov, kolko ludi. Aj to je elektromagneticke pole. NAOZAJ mate dostatocne tienene kable ? Takze aj za toto moze dopravca ???? Mam pisat dalej ??
Reakcia na: jt #49152:
Ja ta este doplnim.. Ako moze dopravca ovplyvnit to, ze na palubnom pocitaci a na vnutornom displeji je cas posunuty o niekolko minut ?
Reakcia na: Peter55 #49157:
cauko poslal som na ke@imhd ukazkove fotky busu Volvo 7700 v Košiciach na Lingove
Reakcia na: tbus #49162:
nekomunikácia zariadení vo vozidle je často práca zle naťahaných káblov, ktoré sa pri jazde (a namáhaní konštrukcie, v ktorej nie sú správne upevnené) poškodia a polámu. Typický príklad sú KTčky, kde potom polovica električky ide správne a druhá je out...
Reakcia na: TA #49148:
samozrejme, u každého je prevedené školenie. Ale poznáš to sám - niekto príde, niekto odíde a šak načo sa bude niekto ďalší školiť? Nový človek sa do toho dostáva často a veľakrát aj s chybami, prípadne nevie niektoré ďalšie možnosti systému.

Re #49150 AAA: a na koho? V prípade MHD je prepravcom cestujúci ako aj mesto.

Re #49152 jt: tak napríklad to s tou polovicou tabule takou a polovicou inou - je problém BUSE. Mne sa výrobky BUSE páčia, ale keď výrobca nevie do tabule dať jednoduchú logiku, aby sa do pamäte dali nahrať iba ciele vytvorené pre daný rozmer tabule, je to teda bieda. U EMtestu ti panel zobrazí iba cieľ, ktorý je preň určený, u BUSE každú hovadinu, čo tam nahráš. A častokrát sa tí, ktorí zadeľujú nahrávanie do panelov pomýlia a nahrajú ciele pre iné panely ako majú. Preto tá chyba - dá sa to riešiť, ale chce to čas a hlavne peniaze či záujem. Iný cieľ môže byť aj chybne nastaveným číslom cieťa v dátach (ten nastavuje prípravár CP, palubák ho automaticky posiela po navolení príslušnej linky/spoja). Samozrejme - za chyby HW či SW od výrobcu nemôže dopravca - na ňom je, aby dôsledne trval na ich odstránení.

Re #49161 SHORTY: to je ďalšia vec, ktorá sa mi u nich nepáči - môžeš tabuľu updatnúť iba priamo cez kábel a nie diaľkovo (napr. prostredníctvom palubného systému). Keď meníš podchvíľou CP (výluky, zmeny, zmluvné prepravy...), tak sa menia aj ciele a myslím, že aj systém by mal byť na to pripravený.
Reakcia na: Crossfire #49160:
Nemal som na mysli neaktualnu databazu koli tomu, ze vodic nepocka, ale ze nefunkcne tabule su problem dopravcu, predsa vodic nezodpoveda za to, ze ma nefunkcne tabule. Len neviem ako je to napr. u TrM-iek, kde tabule nejdu vobec, ci su uplne K.O., alebo len nekomunikuju s emtrest palubakom
Reakcia na: Crossfire #49160:
Ano správne tá "druhá vec", problém je v tom, že EM tabule zobrazujú priamo údaje, ktoré zašle palubák, kdežto Buse majú vlastnú pamäťovú jednotku a EMdžad vysiela len kódy, ktoré tabuľa potom zobrazí. Nahrávanie Buse tabúľ prebiehalo pár krát ročne ale pri EMdžade je to minimálne 1x za týždeň a zoberte si akokoľvek veľkú pamäťovú kartu, nahrávajte do nej údaje a ups, pamäťová karta je plná!!! A ako ju zmazať? EMdžad to nedokáže a tak sa pamäťové jednotky z tabúľ vyberú a odošlú poštou do Blanska, tam ich vyčistia a vrátia sa späť. Ale rýchlosť týchto úkonov nie je boh-vie-aká, keď tabule z 521 už viac ako rok-dva stoja ladom....
Reakcia na: tbus #49153:


PRVA VEC: databaza je stale nahrata na servri v danej garazi (VSA, Hornadska, Bardejovska) .. vodici su POVINNI pri kazdom rannom vyjazde pockat kym im nacita nove data a az tak opustit garaz - to, ze to niektori tak nerobia je ich problem a nie problem dopravcu - samozrejme ked nepockaju, nemaju aktualnu databazu

DRUHA VEC: ked sa tu bavite o vnutornych displayoch a o tom, ako napr. v 3201 a tusim 3502 vypisuje bludne ciele, tak to bude tym, ze vnutornemu transparentu zrejme odisla pamat takze preto to vypisuje udaje zo starej databazy a nie z novej ..
Reakcia na: 810zssk #49158:
par prispevkov nizsie sa sam opravil, takze neskoro ?

Re #49154 jt: ale toto maju na svedomi vacsinou chyby samotnych tabul, alebo nevhodne zapojenie, napr. polamane kable vo vozidle. Niektore tabule asi uz nedokazu nahrat novu databazu. Myslim ze za toto nema zodpovedat emtest
Reakcia na: jt #49141:
Nemenia.
Reakcia na: flori3308 #49155:
Skus ich poslat na ke@imhd.sk teraz mas dost velku sacnu ze ich tu uvidis ?
Reakcia na: flori3308 #49155:
Fotky nemôže pridávať hocikto. Skús nahrať na externý server nejaké na ukážku.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.