Aj pod mostom VSS majú električky takú peknú novú... akoby diodkami to ukazuje šípku, je to celkom štýlové. neviem, či myslíš tú. Asdi to DPMK teraz začal tak osadzovávať...
Samozrejme, že som myslel aj na cestujúcich. Hmotnosť plne obsadenej T3 je 27 400 kg. Keďže nápravy má štyri, hmotnosť na nápravu je 6 850 kg, teda niečo vyše polovice z toho, čo sa uvádza v tom článku.
Takže česká ISO norma pripúšťa maximálne zaťaženie na nápravu 110 kN. U tej Škodovky to zrejme bude len-tak-tak na hrane, vzhľadom na nerovnomerné zaťaženie stredného a krajných podvozkov.
A to električky jazdia len prázdne?
Napr. Škoda 14T má pri maximálnom obsadení hmotnosť vyše 60 ton, čo už sa (6 náprav) danému údaju približuje. IMHO to najskôr bude nejaká norma pre projektovanie tratí/vozidiel.
Niekomu asi v DPMK šiblo, chcú predať 336, historické vozidlo, alebo inak povedané sklad. O čo ide? Čo to má byť? No predávať historičák nóó, kto vie viac? ?
Celkom by ma zaujímalo, ako ten "špecialista na koľajové stavby spoločnosti REMING CONSULT, a. s." prišiel na to, že zvislé statické zaťaženie na nápravu je u mestských dráh približne 11 až 12 ton. Električka typu T3 má pohotovostnú hmotnosť 18 100 kg, T6A5 má 18 700 kg a nech počítam ako počítam, z toho mi zvislé statické zaťaženie na nápravu 11 až 12 ton nevychádza...
" Okrem deštrukcie komponentov vplyvom klimatických podmienok a agresivity prostredia vykazuje štrkový systém aj pomerne značné deformácie (či už pružné alebo nepružné) a pohyby pri prejazde vozidla (tzv. pumpovanie koľaje). Je to prirodzená vlastnosť štrkového systému. V kombinácii s asfaltovým či iným tuhým krytom trate nutne musí dôjsť po krátkom čase k porušeniu a polámaniu relatívne tuhého krytu trate v blízkosti koľajnicových pásov. V prípade, že je takáto konštrukcia súčasťou vozovky, kde sa pohybujú aj motorové vozidlá, vznik veľkých výtlkov v okolí koľajníc je nevyhnutný. Opätovné asfaltovanie výtlkov je neúčinné. "
--->>> presne toto sa u nás robí. Namiesto montáže gumových priecestí sa radšej opravujú výtlky.
Vybočím trošku z témy. Na výhybke na Cottbuskej je nová svetelná návesť zobrazujúca smer prehodenia. Ešte do dnešného popoludnia tam bola návesť s modrým svetlom, no teraz tam je presne taká, ako majú električky na kruhovom objazde na Moldavskej a bielym svetlom. Pravdepodobne ju vymenili preto, lebo sa vodiči sťažovali že nevidno kde je prehodená keď silno svietilo slnko.
Keď to tak je na zastavke mohlo by to tak byť aj tu. Podľa mňa potrebuje cestujuci ktory tu pozera vedieť skutočnosť a nie to ako to ma niekto doma "spravne"
V cestovnonm poriadku na stránke sa píše že 54 ma odchod od zastávky polilinika východ na 24 ale na zastávke píše 25 .... možno je to posunuté o minutu už od konečnej .... neviem ... ale mohlo by sa to posunúť o minutu... ďakujem ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Majo