Tu nejde o žiadnu ústretovosť podniku voči cestujúcej verejnosti. O tej by sme sa mohli baviť vtedy, ak by sa lístky predávali v každom novinovom stánku a ak by bol na každej druhej zastávke automat. Vtedy by bol predaj u vodiča ústretovosť pre uponáhľaných ľudí, prípadne turistov.
Ak sa ale niekto rozhodne poskytovať nejakú službu, povedzme že aj ako nadštandard, musí dodržať všetky platné právne normy týkajúce sa danej veci. A neexistuje aby si niekto v právnom štáte povedal "robím to aj keď nemusím, tak buďte radi, že máte aspoň dačo". Buď to robím tak, ako sa má, alebo vôbec.
Ak sa tu bavíme o tom, že dopravca je povinný akceptovať všetky zákonné platidlá (obmedzené len počtom jednotlivých nominálií), tak dopravca je v tomto prípade DPMK, nie vodič samotný. Takže reči typu "vodič sa má postaviť na hlavu?" nie sú na mieste. Jednoducho lístok nepredá ak nemá z čoho vydať. V tomto prípade nesie zodpovednosť podnik, ktorý by prípadne musel znášať sťažnosti. Ak by došlo k extrému, že pokutovaný cestujúci, ktorý si z uvedeného dôvodu nemohol zakúpiť CL, žaloval DPMK, určite by uspel a podnik by nemal nárok vymáhať pokutu. DPMK zas nemôže preniesť zodpovednosť na vodiča, lebo ten musí mať najskôr vytvorené pracovné prostredie a tak sa od neho môže niečo žiadať. (posledný odstavec especialy for Peter55)
Keby si nenechali skakať po hlave tka by len nemavli rukou ale urobili by napr. ostry štrajk a neustupili by kym by sa nedohodli ale to by sa museli pridať všetci.
a ty si myslíš, že oni si nechajú skákať po hlavách....oni sa snažia, aby im bolo lepšie, ale za to, že v dpmk pracujú takmer samí sprostí ľudia, ktorí sa do toho prd rozumejú, oni nemôžu....a dpmk im bude dovtedy skákať po hlave, kým sa nevymenia múdre hlavy a nezačne sa premýšľať nad praktickosťou, efektívnosťou a spokojnosťou všetkých zainteresovaných strán....ak by inteligentom nešlo len o peniaze, tak by sme sa to u tomto vôbec nemuseli baviť, lebo by nebolo o čom
1.) Dopravca (v tomto pripade DPMK) *musi* zabezpecit vodicov jednak dostatkom minci na vydavanie, jednak systemom, ktory vytvori vodicovi bezpecne podmienky pri praci s hotovostou (napr. "mlyncek" na mince namiesto penazenky atd.)
2.) Ak bod 1.) nie je splneny, vodici *musia* tlacit dopravcu dovtedy, dokial sa nesplni
3.) Ak to nedokazu, tak bud nech sa staraju, nech maju hotovost na vydavanie sami, alebo nech idu robit nieco ine
Mozno to znie tvrdo, ale dovtedy budu vodicom skakat po hlave, dokial im to oni sami dovolia. A ak im to dovolia, tak nech sa staraju o dostatok zas*anych drobnych...
oni by mali na lacnejší CL, aleto by najprv museli troška rozmýšľať, aby dospeli k tomu, že je to efektnejšie, pohodlnejšie a lacnejšie....čo už, ked slováci sú taký (s)prostý národ ☺
ešte som zabudol dodať, že dpmk vyšlo v ústrety cestujúcej verejnosti, ako to tu už bolo spomínané. cestujúca verejnosť je v tomto prípade nevďačná! ponúknime im prst, budú pýtať celú ruku...
nepredať CL. Konieckoncov nič iné mu ani neostáva. V takom prípade by však cestujúci nemal byť pokutovaný za jazdu bez CL, keďže si ho nemohol zakúpiť nie vlastnou vinou.
all: sledujem túto tému, lebo je pre mňa zaujímavá a raz som to tu s niekym rozoberal, ale to je vedľajšie. mne len nie je jasné, že v tejto kríze, keď si človek otáča každý cent, si radšej zaplatia za CL viac,ako by pohli rozumom a využili lacnejšiu službu. viem, že si mnohý ešte preratúvajú eur na sk a nevedia si ešte prekalkulovať čo to stálo vtedy a čo to stojí teraz. Príklad.: jeden lístok u vodiča, či má alebo nemá vydať je 1 eur. ,ak mu vodič ponúkne možnosť sms lístka, tak cestujúci povie, že je to jedno...ha,ha. poviem to v sk, 30 korún má, ale 24 nie? takže ak ho poopravím, tak cestujúci neušetrí 6 sk, ale 36, a potom sa cestujúci diví, že čo to ten vodič tára za nezmysli. ak by pri hodinovom cestovaní mal kúpiť lístok u vodiča, tak zaplatí 60 sk /2 eur/, ak si na ten istý čas kúpi sms lístok, tak ho to bude stáť stále iba 24 /0.80 cent./. Takže nebavte sa tu o vydávaní, ale o tom, že v dnešnej dobe slovač nemá na lacnejší lístok...pekný zbytok večera prajem
Mal si na mysli že príde kúpiť lístok do Tesca? Pokiaľ ja viem tak lístky nepredávame a to druhé peňeži nemeníme.Takže u vodiča ani v Tescu asi nič. ? ? ?
tak v tom pripade by to mohlo prebiehať kľudne aj takto: pride cestujúci k vodičovi a povie, že chce jeden lístok, ktorí stojí 1€ a vyvalí mu tam 50€ bankovku. Ak má teda vodič akceptovať každú platbu, tak potom vezme bankovku a dá mu ten jeden lístok, ktorý si cestujúci pýtal, ale keďže nemá vydať tak si tých zvyšných 49 € nechá.....cestujúci sa začne sťažovať, prečo mu nevydal a vodič jednoducho odpovie: nemám vám z čoho vydať ale podľa zákona xy musím prijať každú platbu........a v prípade, že by si cestujúci pýtal lístky aj za tú zvyšnú sumu, tak mu ich vodič nemusí dať, lebo potrebuje pre jazdu iba jeden alebo mu dá napr. 3 a povie, že viac nemá......čo by si robil v takomto prípade
No neviem... ale prečo buran? Čo má proste vodič v danej chvíli robiť? Zákon je zákon, ale keď je raz človek troška inteligentný a vie si priznať chybu, resp. skutočnosť, že vodič nemusí mať vydať, tak čo? ja byť cestujúci, tak proste poviem : ok, nemáte vydať, v pohode.... proste neznamená, že čo je hneď zákonné, resp. nezákonné, je aj humánne, resp. nehumánne, či slušné a neslušné...
A tá adik tu proste dojde napálená na imhd.sk, sa tu sťažuje a vypisuje múdrosti bez akejjkoľvek sebareflexie.
a presne kvoli takymto zadubenym buranom som rad, ze uz nezijem na Slovensku. Zacina to "zabudni na tie zakony", konci to niekde pri curani z terasy a nadavani policajtom.
(a tym buranom som nemyslel 810zssk, aby nedoslo k omylu)
Pre 8adik8 - reči o hovädách si nechajte pre seba. Neviem prečo nenapíšete na dpmk@dpmk.sk, ale liečite si to na imhd. imhd dopravca nieje a s DPMK nemá spoločné vôbec nič.
Prepravný poriadok je zmluva s cestujúcim a pokiaľ neodporuje Obchodnému, či Občianskemu zakonniku, je platná. Cestujúci na ňu pristúpi vstupom do vozidla... A potom má smolu, ak mu vodič nemože vydať a príde revízor ? , alebo šťastie, keď revizor nepríde ? .
Poviem ti to za seba keby som bol vodič mal by som niekde tie zakony keď raz nemam vydať tak sa neroztrham, a už zabudni na tie zakony aj ty lebo takych teoretikov podryvačov ľudia zbožnuju.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
jt
Ak sa ale niekto rozhodne poskytovať nejakú službu, povedzme že aj ako nadštandard, musí dodržať všetky platné právne normy týkajúce sa danej veci. A neexistuje aby si niekto v právnom štáte povedal "robím to aj keď nemusím, tak buďte radi, že máte aspoň dačo". Buď to robím tak, ako sa má, alebo vôbec.
Ak sa tu bavíme o tom, že dopravca je povinný akceptovať všetky zákonné platidlá (obmedzené len počtom jednotlivých nominálií), tak dopravca je v tomto prípade DPMK, nie vodič samotný. Takže reči typu "vodič sa má postaviť na hlavu?" nie sú na mieste. Jednoducho lístok nepredá ak nemá z čoho vydať. V tomto prípade nesie zodpovednosť podnik, ktorý by prípadne musel znášať sťažnosti. Ak by došlo k extrému, že pokutovaný cestujúci, ktorý si z uvedeného dôvodu nemohol zakúpiť CL, žaloval DPMK, určite by uspel a podnik by nemal nárok vymáhať pokutu. DPMK zas nemôže preniesť zodpovednosť na vodiča, lebo ten musí mať najskôr vytvorené pracovné prostredie a tak sa od neho môže niečo žiadať. (posledný odstavec especialy for Peter55)