ak si to niekde videl, čítal na nete, daj pls link, som na to zvedavý. Inak, pri tichosti novopostavených tratí mi pripadá hlučnosť spôsobená podvalmi úplne zanedbateľná vzhľadom na hlučnosť spôsobenú samotnými vozidlami - v našich podmienkach to platí dupľom.
" V záujme obnovy vozového parku DPMK o nové autobusy ďalej poslanci schválili predloženie žiadosti mesta o nenávratný finančný príspevok v rámci projektu Zníženie emisií modernizáciou MHD. Samospráva reaguje na zverejnenú výzvu ministerstva životného prostredia." http://www.kosice.sk/article.asp?id=5536
Možnože už je aj po. 50-miliónového Bruňáka nahradil MUDr. Jutka, MPH (nemýliť si s miles per hour ? ). Vlastne, tento človek sa tu zíde. Keď bude treba MHD začať kriesiť a podávať 1. pomoc, nakoľko upadne do bezvedomia...
Vďaka za doplnenie. V tomto prípade na moste nie je v podstate žiaden spodok, len tenká vrstva štrku na ktorý sa položili podvaly, ktoré obsypú štrkom. Takže aj to bude zrejme dôvod. Na moste je v tejto časti (priamo na mostnom telese) skutočne výrazne vyššia hlučnosť, hučí to tam ako na starej železnici.
Ešte by som doplnil, že drevené sú myslím v súčasnej dobe drahšie a nie su ekologicky vhodné a tvoria enviromentálnu zátaž po doslúžení (kedže sú napúšťané rôznymi dechtmi, ... ). Samozrejme betónové sa na výhybkách nepoužívvajú lebo by museli mať tieto podvaly rôzne dĺžky a otvory pre upevnovadlá v rôznych miestach.
Na mostoch sa poúžívajú aj betónové podvaly ak je tam koľajové lôžko (kamenivo frakcia 32-63, pri modernizácii na 160km/h je to myslím nevyhnutné) V minulosti sa dávali na mosty aj drevene podvaly, prípadne boli kolajnice pripevnené priamo k nosnej konštrukcii, to však bolo velmi hlučné a nevýhodou bolo nemožnosť úpraviť smerové a výškové vedenie
Neviem, môže byť, ale u nás sú na výhybkách jedine drevené podvaly. Či sa používajú nejaké nové progresívne metódy, neviem. Na modernizovaných tratiach BA - TT smerom na Žilinu by to mohlo byť, o tom by ale vedel napísať niekto, kto sa v tom vyzná viac.
Ešte to prejde zariadenie na fixáciu rozchodu, taký malý žltý vozík. Potom to prejde trocha väčší žltý vozík (podbíjačka), ktorý sa zas postará o vertikálne uloženie. Trať bude určite úplne rovná, ak to neodfláknu.
Železnice drevené podvaly používajú. Výhybky sa dávajú len na drevené podvaly, ostrejšie oblúky myslím, že tiež. Betónové majú oproti dreveným tú výhodu, že na ne poveternostné podmienky nemajú taký veľký vplyv, drevo počas svojej životnosti stále pracuje. Životnosť drevených podvalov môže byť pri patričnej údržbe aj 100 rokov. Ale to, že drevené lepšie tlmia hluk je podľa mňa hlúposť. Hluk a otrasy sa strácajú v železničnom spodku, podvaly ich tam len prenášajú.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
jt