Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eMareq #47361:
mali aj odrazky odobrať. Škoda ich bude.
Reply on: Yogi616 #47363:
ak si to niekde videl, čítal na nete, daj pls link, som na to zvedavý. Inak, pri tichosti novopostavených tratí mi pripadá hlučnosť spôsobená podvalmi úplne zanedbateľná vzhľadom na hlučnosť spôsobenú samotnými vozidlami - v našich podmienkach to platí dupľom.
" V záujme obnovy vozového parku DPMK o nové autobusy ďalej poslanci schválili predloženie žiadosti mesta o nenávratný finančný príspevok v rámci projektu Zníženie emisií modernizáciou MHD. Samospráva reaguje na zverejnenú výzvu ministerstva životného prostredia."
http://www.kosice.sk/article.asp?id=5536
Reply on: Isidor #47384:
Možnože už je aj po. 50-miliónového Bruňáka nahradil MUDr. Jutka, MPH (nemýliť si s miles per hour ? ). Vlastne, tento človek sa tu zíde. Keď bude treba MHD začať kriesiť a podávať 1. pomoc, nakoľko upadne do bezvedomia...
Reply on: TA #47381:
asi sa to niekomu "nehodilo" (začiatok ešte šiel). Ale teraz už beží zasadnutie MZ.
Reply on: jt #47382:
Ano aj mne sa to vyplo po 2 sekundach, myslel som, že chyba je umna.
Reply on: Isidor #47380:
Ja som na tom podobne ako TA. Neprehrajem to ani cez browser, ani cez Virtual STB, asi to majú vypnuté.
Reply on: Isidor #47380:
vidím tam len čiernotu. Ostatné kamery mi idú.
Reply on: EZL #47377:
Vďaka za doplnenie. V tomto prípade na moste nie je v podstate žiaden spodok, len tenká vrstva štrku na ktorý sa položili podvaly, ktoré obsypú štrkom. Takže aj to bude zrejme dôvod. Na moste je v tejto časti (priamo na mostnom telese) skutočne výrazne vyššia hlučnosť, hučí to tam ako na starej železnici.
Reply on: Peter55 #47375:
Tak som troška pogooglil a našiel som článok na vlaky.net (http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002563-Zeleznicny-zvrsok-3-cast-vyhybky-a-kolajove-krizovatky-diel-druhy.asp?). Píše sa tam, že na Slovensku sa už aspoň skúšobne položili na výhybkách asi všetky typy podvalov.
Reply on: jt #47370:
Ešte by som doplnil, že drevené sú myslím v súčasnej dobe drahšie a nie su ekologicky vhodné a tvoria enviromentálnu zátaž po doslúžení (kedže sú napúšťané rôznymi dechtmi, ... ). Samozrejme betónové sa na výhybkách nepoužívvajú lebo by museli mať tieto podvaly rôzne dĺžky a otvory pre upevnovadlá v rôznych miestach.
Na mostoch sa poúžívajú aj betónové podvaly ak je tam koľajové lôžko (kamenivo frakcia 32-63, pri modernizácii na 160km/h je to myslím nevyhnutné) V minulosti sa dávali na mosty aj drevene podvaly, prípadne boli kolajnice pripevnené priamo k nosnej konštrukcii, to však bolo velmi hlučné a nevýhodou bolo nemožnosť úpraviť smerové a výškové vedenie
Reply on: Peter55 #47375:
http://www.k-report.net/discus/nahledy/276893.jpg

Ako tak pozeram tak v Brnenskom uzle budu už asi všade betony.
Reply on: jt #47374:
Zda s ami, že v Brne na koridore som videl vyhybky na betonovych podvaloch al eot boli rychlostne vyhybky pre pendolino.
Reply on: Peter55 #47371:
Neviem, môže byť, ale u nás sú na výhybkách jedine drevené podvaly. Či sa používajú nejaké nové progresívne metódy, neviem. Na modernizovaných tratiach BA - TT smerom na Žilinu by to mohlo byť, o tom by ale vedel napísať niekto, kto sa v tom vyzná viac.
Reply on: jt #47372:
diky. Zdalo sa mi, že takto to nemôže ostať.
Reply on: Yogi616 #47367:
Ešte to prejde zariadenie na fixáciu rozchodu, taký malý žltý vozík. Potom to prejde trocha väčší žltý vozík (podbíjačka), ktorý sa zas postará o vertikálne uloženie. Trať bude určite úplne rovná, ak to neodfláknu.
Reply on: jt #47370:
Ale myslim, že na koridoroch (v ČR) su už vyhybky na betone nie? Aspoň sa mi zda ?
Reply on: Peter55 #47344:
Železnice drevené podvaly používajú. Výhybky sa dávajú len na drevené podvaly, ostrejšie oblúky myslím, že tiež. Betónové majú oproti dreveným tú výhodu, že na ne poveternostné podmienky nemajú taký veľký vplyv, drevo počas svojej životnosti stále pracuje. Životnosť drevených podvalov môže byť pri patričnej údržbe aj 100 rokov. Ale to, že drevené lepšie tlmia hluk je podľa mňa hlúposť. Hluk a otrasy sa strácajú v železničnom spodku, podvaly ich tam len prenášajú.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.