Vieš, že DPMK sa už dávnejšie pohrával a podľa mojich informácií sa stále pohráva s myšlienkou na zrušenie L2. Skrátka sú presvedčení, že ponúkaná kapacita v úseku NO - NMM - Štadión Lokomotívy je luxusom. Preto buďme radi, že L2 nám ešte stále jazdí a zrušenie L4 počas rekonštrukcie berme ako prázdninové obmedzenie dopravy.
Re #4533 Nodes: Rekonštrukcia Južnej triedy bude pokračovaním pôvodnej rekonštrukcie po križovatku Južná trieda - Fejova. Električková doprava bude vylúčená v úseku Nám. osloboditeľov - Hotel Strojár. Na tejto trase bude premávať náhradná autobusová doprava za L3. Od Strojára pôjde L3 riadne na Jazero.
Kedže je však potrebné teoreticky nahradiť L3 v úseku Žst.-N.O. a L4 v úseku Št. Lokomotívy-N.O., tak by v tomto úseku premávajúca L2 mohla byť posilnená tak, aby to pokryla za tieto linky.
Tiež pochybujem, že L4 bude jazdiť zo Štadióna Lokomotívy po NO. Už len z jedného prostého dôvodu, a to, že na NO sa nemôže otočiť.
Podľa mojich informácií L4 nebude jazdiť vôbec.
Na zaklade toho co tu pises na L4 elektrickovu dopravu vylucujem a dovolim si tvrdit, ze bude jadzit len od NO do Barce autobus a usek Stad. Lokomotivy - NO bude obsluhovat iba L2.
Doprava počas výluky v lete bude vyzerať asi takto:
L 7: Štadión techn. univ. - Kuzmányho - Moldavská - Alejová - most VSS - Nad jazerom - OC Važec
L 4: Bude premávať len po Nám. osloboditeľov, ďalej budú premávať autobusy- 4A.
L 3: Nahradená autobusmi - 3A - od Nám osloboditeľov.
Tak ako Sarko napisal, na T3jkach su pripojene svietidla priamo na trolej, vzdy po dva kusy (preto je ich parny pocet vo vozni). I ked pre tieto svietidla pojem hospodarnost je neznamy. 25W ziarivka + 180W odpor zapojeny paralelne, ktory tam je len na to, aby sa svetlo zapalilo aj v tuhsej zime (nevyhoda ziariviek) a ide v kuse ked je zapnuty, co sa prejavuje tym, ze plexisko sa zacne prehybat. Plus potreba na konecnej svietidlo vypnut a prepinac prepnut tak, aby sa svetlo prepolarizovalo (aj to skodi - trvala jedna polarita). A ze pri opatovnom zhasnuti pri prejazde sa nie vzdy svetlo rozsvieti.
U KT8 a T6 je to ine, tam pri prechode cez izolovany usek nachvilu vypadne staticky menic co sa pouziva na dobijanie baterii, preto i vodicovi stlpec 12tich led na chvilu poklesne.
Papyr:Lenže použitie takéhoto materiálu má za následok ešte väčšie opotrebovanie trakčného vedenia.Napríklad v krajine dokonalej železnice na sever od Slovenska sa neserú a zberacie lišty používajú medené...
Ono to nie je kvôli tej medzere, ale izolovanému úseku, ktorý je aj pred, aj za medzerou. Ak by bola bez prúdu len tá medzera, tak by to nestihlo ani bliknúť.
Okrem toho, tých miest je oveľa viac, len krížení ED a TD vedenia sú na týchto 12-tich miestach:
- križovatka Štúrova-Južná trieda (pri hoteli Centrum-2x)
- križovatka Nám. osloboditeľov-Bottova (2x)
- križovatka Rooseveltova-Protifaš. bojovníkov (2x)
- križovatka Toryská-Moldavská cesta (2x)
- križovatka Toryská-Trieda SNP (4x)
Na križovatke Kuzmányho-Štúrova sú 4 izolované úseky pre trolejbusy, električky tu možu naberať na jazdu.
Okrem toho je v celej električkovej sieti viac ako 100 úsekových deličov, pri ktorých to tiež blikne, ale pozor, iba na električkách typu T3, ktoré majú napájanie žiarivkového osvetlenia priamo zo siete. T6 a KT8 majú napájanie z batérie (24 V), tu žiarivkové osvetlenie len máličko zoslabne.
Papyr,1018,Sarko:Vedenie nie je lahke a tazke.Vedenie je pevne a pruzne.Na pevnom vedeni su vyssie pritlaky nutnostou ale dochadza samozrejme k vyssiemu opotrebovaniu vedenia aj k vyssej spotrebe uhlikov.Lahke zberace su vzdy vyhodnejsie-mensie neodpruzene hmoty a momenty zotrvacnosti.Mimoriadne sú na vysoké tlaky citlivé práve podvesné armatúry systemu Kummler+Matter,jazdiť po takýchto armatúrach s prítlakom 15 kg je prasačina.Brňáci sa chvália že im takmer nevypadávajú zberače lenže pri ich prítlakoch by nevypadli ani lešenárske rúrky zo šnúr na prádlo... Záverom:Ľahké zberače vždy,tlaky najnižšie aké umožňuje vedenie,ale v žiadnom prípade nie 15 kg v meste kde je väčšina armatúr podvesných.
Kiež by som pri najblišej návšteve mohol tieto rýchlosti zažiť aj v Žiline. Ak tvrdíš, že poniektorí lietajú rýchlo, nemám dôvod Ti neveriť.
Zatiaľ som osobne najrýchlejšiu jazdu trolejbusom v živote zažil v Prešove. Ono ani tých 12 kíl (aj to len oficiálne) nie je málo.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Solaris maniak