Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Cathy #45197:
viem o tom, podstata môjho príspevku je ale v inom - konkrétne v tom, že odchody spojov nie sú vymyslené len tak mirnix-dirnix, ale majú určitý súvis, a to si musí uvedomiť aj napr. LUKYmhd, keď sa mu nepáči, prečo L 13 a L 31 idú naraz po sebe na Južnom nábreží.
Lenže naša ctená cestujúca verejnosť je taká hlúpa, že vidí len odchody svojej linky a viac ich nezaujíma, a preto potom vznikajú takéto a podobné nedorozumenia medzi DPMK a cestujúcimi. LUKYmhd, neber to osobne, hovorím teraz o všetkých, ktorí prišli aj tu vyplakávať, prečo spoj tej a tej linky ide práve vtedy, keď ide spoj inej linky - treba vidieť súvislosti.

A áno, na prestup by to chcelo viac ako 1 minútu smerom na Mašu, ale v prípade opačného smeru sú 3 minúty dostatok. To, že vodiči nedodržujú CP alebo ho nemôžu dodržať z rôznych dôvodov, je ďalšia vec.
dodatok:

ako som pisala volne dni 8 minut....lenze ak ti vynecha 31 mozes robit co chces, peso je to takych 20 minut od Mase na Grunt pre Mladeho vitalneho cloveka, pre starsich peso je to velmi daleko.

Ta- cestovny poriadok je jedna vec, realita vec druha....
TA:

prestup z 72 a na 72 je vždy nereálny.

ved ta jedna minuta je malo vzhladom na zastavkovu turistiku a potrebu prejst v tomto pripade cez dvojprudovku avsak dost rusnu cestu. 72 vzdy naberie meskanie takze tam pomoze jedine redbul, a pripominam ze v Myslave byva vacsina postarsich obcanov, ktora vyuziva MHD a nie su v nejakom mladom veku, zeby stihali dojst.

Opacnym smerom je to ten isty problem, kedze su tam tri minuty na prestup. Vzdy sa stava ze ked idem busom tak startuje prave aj 72, a navyse na zaklade zastavkovej turistiky musis prejst uz cez 4rpudovu komunikaciu, kde priechod pre chodcov je dost krkolomny a cele to treba obchadzat, navyse je zastavka do kopca, cize pre starsich obcanov za 3 minuty podla poriadku, vreale za 1 a pol minuty je nemozne dojst.

navyse viem ze cesta 31 a 72 na Namestie osloboditelov trva priblizne rovnako, a este treba do uvahy zobrat fakt, ze ak ti vynecha 31 tak spoj na 72 z Mase a zo zastavky Na Kope sa tam nemas ako dostat. 18 chodi zriedkavo, cez vikendy vobec. Navyse ak cez vikend vynecha jeden spoj 31, aj dve hodiny tu nic nemas, co je nevyhoda pre zahradkarov, na Masi nezastavuje SAD, najblizsie Na Kope(od mase asi do 1km, neviem presne - zistim) alebo z opacnej strany pri Studnicke(od mase asi 1km)
Reakcia na: LUKYmhd #45175:
tak, aby cestujúci smerom od Maše z L 31 mohli prestúpiť na L 72 na Grunte. Je tam rezerva na prestup 3 minúty. Počas voľných dní je to však až 8 minút.
Taktiež to platí aj opačným smerom ( z L 72 na L 31 ), ale je ponechaná na prestup rezerva len 1 minúta.
Reakcia na: M1rcO_o #45171:
Radšej buď ticho keď do toho nevidiš.
Reakcia na: BMko #45193:
Tomi ale to sa neda. Zakon je nad vsetkymi predpismi, moze si ich DPMK urobit kolko chce. Peto zakon dodrzuje z bezpecnostnych dovodov, nie pre srandu. A este z dalsieho dovodu a ten je najvaznejsi: Ak pride kontrola a ten zakon dodrzany nebude, hrozi odnatie licencie na prevadzku trolejbusov. A toto asi nechceme. Kompromisy sa daju hladat, ale nie pri porusovani zakona.. Bohuzial.. Ja nerobim ziadne rozbroje, iba sa snazim zachovat TD. Nie na ukor AD, ani ziadnej inej trakcie. Ale preto, aby nam nezobrali licenciu.
Reakcia na: Dimi #45191:
tu ide o princip. Peniaze na novu stolicu nie su, je to drahy spas. Preto sa hladaj iny variant, lenze Peto nepopusti, tak sa hlada ine riesenie problemu. A doslo nan.. myslim, ze to Petovi nestalo za to. A mohli sa dohodnut urcite pravidla hry na baze internych dohod. Tak nam vznikla opat jedna prevadzka, lebo na dvoch stranach su neustupcivy ludia. Lenze v tomto obdobi,kedy je doprava ohrozena treba robit kompromis. A uznaj, ze nemam pravdu.
Reakcia na: Dimi #45189:
drahovy urad pre kosicky kraj stoji za ... to len tak na okraj. Sam to dobre vies. Ale haj si dalej a podporuj vojnu. Neze by si urobil nieco pre zmiernenie a hladanie kompromisu, ale pridavaj este polienka do ohna. Tomu sa cudujem.
Reakcia na: BMko #45190:
Nie Tomi, tu netreba rozbroje. Tu treba VIAC sikovnych technikov na obe trakcie. V lakovni a karosarskej dielni mozu zda sa pracovat aj ludia bez osvedcenia, pretoze tam trolejova stopa nie je. Autobus tam dojde sam a trolejbus tam pritlaci druhe vozidlo. Ved prave preto si to uz prisvojila AD! .. Lebo im to zakon umoznoval. Co sa tyka oznaceni stopy atd, toto neovladam. Lenze ked tuto drahu predsa prevadzkovatel (DPMK) prevadzkuje, potom sa musi starat aj o oznacenia a ich spravnu funkcnost. K tej brzdovej stolici: pre TD to robi kazde rano otekar, pretoze dielenski mechanici TD nemozu robit merania na stolici. Tam plati este nejaky dalsi zakon, ved preto Deco od toho cuvol..
Reakcia na: Dimi #45187:
Ok, vyhrabal si niekde neake citaty, tieto papiere som neako nevidel. Tak a teraz preco ked tak hrdoprsne dodrzujeme zakony, preco zakon o drahahach porusujeme neoznacenie drahy navestami?? Prajem jedneho chytreho vódica, ktory strhne Furcu smerom na Tesco. A kazdy sud vyhra na malickosti, preto ze niekde je clovek puntickar a niekde nie. Ale odbocil som

Ak je to budova drahovych vozidiel, tak preco je tam lakovna, preco je tam karosarska dielna bez preskolenych pracovnikov a bez povolenia od drahoveho uradu. A preco je vlastne umyvarka spolocna z autobusovou???

A teraz posledny bod : preco sa neurobi patricne preskolenie a poucenie zamestnancov aby sa mohlo vyuzivat toto pracovisko. ?? Ak sa niekto tomu brani, tak prosim spojit pracoviska a ludia spadajuci pod trolejbusku mozu robit brzdove skusky autobusom, nakolko len oni mozu. Tu ludia nehladaju kompromisi, tu ludia nevedia drzat spolu, myslim prevadzky tak co potom chceme?? Ked potrebuju pomoct jedny, tak ty druhy ju zamietaju. toto nie je spolupraca.

PS: ked sa vycvakaju draty nad brzdovou stolicou, tak to uz pod drahou nebude 😛

A teraz vazne, tu ide o zivot a bezpecnost cestujucich a pokial budu v podniku take rozbroje, tak ako chceme uspokojit cestujucu verejnost, ked nevieme najst kompromis vo vlastnych radoch. To je cela moja myslienka.
Reakcia na: BMko #45188:
57ka hovori o obsluhe URCENYCH TECHNICKYCH ZARIADENI, nie o praci pod vypnutym napatim v stope. Kazal som ti to citat pozorne a hlavne poslednu vetu odseku 1.. Na obsluhu urcenych technickych zariadeni v priestoroch TD (patriacich pod drahovy zakon - len aby sa nezabudlo) potrebujes osvedcenie od DRAHOVEHO ZAKONA. Toto vravi posledna veta odseku 1
Reakcia na: Dimi #45187:
k 57ke pod pracou pod trolejom bez napatia ti staci preskolenie BOZP.
Reakcia na: BMko #45177:
Takze este raz a naposledy, viac sa tym, co tu taras, nezaoberam..:

Najprv co su to urcene zariadenia, podla drahoveho zakona:

§ 54

(1) Dopravné, plynové, tlakové, zdvíhacie technické
zariadenia, elektrické zariadenia vrátane zariadení na ochranu pred účinkami atmosférickej a statickej elektriny, na ochranu pred negatívnymi účinkami spätných trakčných prúdov, elektrické železničné zabezpečovacie zariadenia, kontajnery a vymeniteľné nadstavby, ktoré sa konštruujú a vyrábajú na prevádzkovanie dráhy alebo prevádzkovanie dopravy na dráhe, alebo slúžia na zabezpečenie prevádzkovania dráhy alebo dopravy na dráhe, sú určené technické zariadenia.

= ak si to ulozis v hlave, zistis, ze tam patri aj brzdova stolica. Podotykam, ze ide o prace na brzdovej stolici v priestoroch budovy, spadajucej pod drahovy zakon, to znamena trolejbusovej dielne!..

Ideme dalej:

§ 57

(1) Revízie, prehliadky, skúšky, obsluhu určených technických zariadení v prevádzke a kontrolu činnosti vo zváraní a nedeštruktívnom skúšaní (§ 55) môžu vykonávať len fyzické osoby, ktoré majú doklad o odbornej spôsobilosti. Doklad o odbornej spôsobilosti vydáva a odníma príslušný dráhový správny úrad.

(2) Ak príslušný dráhový správny úrad zistí, že fyzická osoba vykonávajúca revízie, prehliadky, skúšky, obsluhu určeného technického zariadenia a kontrolu činnosti vo zváraní a nedeštruktívnom skúšaní vykazuje nedostatky vo svojej činnosti, ktoré ovplyvňujú overovanie technickej spôsobilosti a bezpečnosť prevádzky určeného technického zariadenia, odníme jej doklad o odbornej spôsobilosti.

K §57: BMko, za povsimnutie stoji hlavne odsek 1. Pozorne a PORIADNE si ho precitaj, hlavne poslednu vetu odseku 1.. Stale sa bavime o prevadzke technickych zariadeni v priestoroch spadajucich pod drahove zakony. Mimochodom.. Ked si pracoval v priestoroch s trolejovym vedenim, aj ty si mal doklad o odbornej sposobilosti, ktory ti dal Drahovy urad ? (dalej nekomentujem)

Pre uplnost tu je este §55, na ktory sa odvolava §57 :

§ 55

(1) Projektovanie, konštrukcia, výroba, vykonávanie montáží, prehliadok, údržby, opráv, rekonštrukcií, obsluhy, revízií a skúšok určených technických zariadení, ako aj zváranie a nedeštruktívne skúšanie dráhových oceľových mostných konštrukcií, konštrukcií podobných mostom, koľajníc, dráhových vozidiel, plnenie kovových tlakových nádob používaných na dráhach
plynmi, plnenie nádržkových vozňov, nádržkových kontajnerov a vymeniteľných nadstavieb plynmi a ostatnými nebezpečnými látkami sú určené činnosti.

(2) Určené činnosti podľa odseku 1 môžu vykonávať podnikatelia 18) len na základe oprávnenia. Preskúmanie odbornej spôsobilosti vykonáva a oprávnenie na vykonávanie určených činností vydáva a odníma príslušný dráhový správny úrad.

Tu je jasne a POLOPATE povedane, ze brzdovu stolicu na pracovisku spadajucom pod drahovy urad smie OBSLUHOVAT len osoba s odbornou sposobilostou..

Takze ako vravim, tvojimi tvrdeniami sa viac zaoberat nebudem. Dalsie vynatky zakona sa mi nechce uvadzat. Nema to zmysel. Uz sa z teba z tychto prispevkov usmieva cela kosicka trolejbusova dielna, ktora tieto veci ovlada...
?
Reakcia na: BMko #45179:
nieco mi uslo? aka je zamienka spojenia TD a AD?
Reakcia na: Dimi #45182:
tak to a museli udiat zmeny
Reakcia na: Dimi #45182:
na zmeny uz ked 🙂
Reakcia na: BMko #45179:
Dalsia sprostost: cybernetic pracuje na smeny.
Reakcia na: BMko #45177:
Ty si tusim pracoval vsade a dokonca aj bol si vsade... Ale vsade len plytko a chvilkovo..
Reakcia na: Irisb #45161:
Vlado, aj pocet mechanikov na pocet vozov

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.