Reakcia na: Peter55 #44929:
Aj mne je smutno, že som si už na to zvykol... ? No čo už... Aj taký život... ?
. Sice na Furcu som by MHD cestoval v zivote asi tak 3x
, napriek tomu som presvedceny, ze ma pravdu. Totiz. Aj keby sme dali na tbusy hned 2 minutove intervaly, aj tak to nevyriesi fyzicku vzdialenost na NO. To musi byt jasne snad kazdemu. Takze je len logicke, ak bude aspon JEDNA JEDINA linka z Furce na NO vedena cez Secovsku(byvala L55), pripadne aspon cez Presovsku (tak by spoj aspon spoj pozberal cele sidlisko, teda nieco ako byvala L30). Ja sam som dlhe roky byval na THC a este aj dnes, ked tam jazdi uz takmer vsetko, co ma v KE kolesa
tvrdim, ze je tam neefektivny system. Ak mozu mat THC 2 linky najkratsou trasou na NO a zaroven dalsie 3 linky smer Mier, tak neviem,preco by mala mat Furca jedine pomale tbusy a k tomu sice Secovsku L15, ale vykonavanu strednekapacitnymi busmi a to je problem. L15 by mala mat uplne rovnaky level ako L10, teda nosna linka vykonavana velkokapacitnymi autobusmi. Bodka. A ak by aj to bolo malo, treba pridat expres. Furca a THC si tak budu uplne kvit a uvidi sa, kde je doprava riesena lepsie a ake je v skutocnosti prepravene mnozstvo substratu z/na NO z THC, resp. Furce. Neriesim technicke veci typu niet vodicov, nie su vozy. To je len vec spravneho LV.
jt
Trolejbusy nie sú najrýchlejšie, aj jazdia dookola, to je pravda, ale riešenie nie je v ich zrušení. Treba urobiť presný opak - rozšíriť sieť a vytvoriť nové linky. Napríklad výstavbou trolejového vedenia na Sečovskej (v tejto oblasti sa ale plánuje električka pre Východné mesto - ktovie kedy). Len ak sa vybudovaný dopravný systém bude využívať v maximálnej možnej miere, len vtedy bude mať význam jeho zavádzanie. Po rozšírení siete by boli trolejbusy ešte lacnejšie. Napríklad v tomto prípade nie je problém urobiť napríklad to, že autobusy zo Sečovskej budú končiť na Lingove a trolejbusy odtiaľ pôjdú v niekoľkominútových intervaloch (striedavo 71/72). Tí, čo prídu linkou 15, majú cieľ na sídlisku, čiže busy sa postupne vyprázdňujú. Naopak tbusy odchádzajú zo sídliska v tom istom smere a postupne sa napĺňajú. Ak by busy končili na Lingove, tak tbusy by mohli jazdiť vyťažené už od začiatku (tí, čo prichádzajú na sídlisko z trolejbusu vystúpia, tí čo odchádzajú nastúpia). Odstránil by sa súbeh, zaplnili by sa trolejbusy a je to.
Kĺbové autobusy by netrebalo, ak by sa zhustili intervaly na úkor toho, že sa skráti trasa linky po Lingov (+ zrušenie vzduchvoziacich liniek).
Re #44919 TA: Na linkách by mali jazdiť podľa možností rovnaké vozy. Čiže by sa nemalo stávať, že raz ti príde SU15 a raz nejaký kĺbák. Napríklad keď si na stránke prešovského DP vyhľadáš trasu (podobne ako tramz.net), tak ti vyhodí optimálnu trasu a linku a aj obrázok autobusu/trolejbusu (krátky/dlhý/bus/tbus) a presne taký ti aj stále príde (v tomto prípade nejde o to, že všetky busy jednej linky sú garážované na jednom mieste a iné linky na inom, ako to býva vo väčších mestách). Tak je to všade, nie, že teraz sa desať busov rozhádže na štyri linky.
Re #44927 Peter55: Ja som sa pýtal niečo iné. Nové busy majú nahradiť vyradené Ikarusy (napríklad aj na L10, 34), tak čo ich nahradí, ak nové busy budú na linkách 15, 71 a pod.?