Budem odsudzovať trolejbusy pokiaľ tu budu taki vodiči aki tu su, mne nejde o to, že tu nejazdi 25 Tr ale 15Tr a podobne, to mam na haku mne ide o ten štyl jazdy. A o to ide väčšine ľuďom.
P.S. ja sa za odbornika nepovažujem ale ak mi tu niekto ide vnucovať svoj nazor lebo na papiery to tak videl tak ma to kus naštve keď viem, že realita je trochu ina.
A je podľa mňa logicke, že keď idem z Furče na Mier tak využijem L50 ktora ide 3-4 minuty neskôr z vychodzej zastavky a dovezie ma tam o 4 minuty skôr ako trolejbus.
V KE sa podľa mňa trolejbusy nemôžu rovnať autobusom. ?
Urcite dolu furcou idu maximalne 20 - 22 km/h.. Mam to odsledovane, viem to aj od samotnych vodicov. V opacnom pripade idu zberace von.. Bohuzial... Co sa tyka nadbehov, je jasne, ze to nesmu vodici robit a treba to napravit.
Ja neobvyňujem trolejbusy z toho, že sa vleču. Možno som to tka napisal alebo to tak znie ale ai každemu dojde, že za to môžu vodiči ako píšeš. A vyhovorky, že je zle trolejove vedenie neberiem lebo keď niekto vie isť dole furčou 60, 35, 40, 35, 60 a niekto tam ide 25, 25, 25, 15, 25 tak neviem kde je potom chyba ?
Na rovnej trati jazdi 90 percent vodicov 50km/h .. S vyhybkami je to horsie, presne, ako si napisal. Tam vodici nesmu pridavat a musia vypinat kurenie. Pruser je v Kosiciach aj s usekovymi trolejovymi delicmi, kedy trolejbus prechadza zhruba 20 centimetrovym usekom bez napatia a z jednej napatovej zony vchadza do druhej. V Kosiciach su pouzite usekove delice bez moznosti prejazdu s nohou na jazdovom pedali. Keby vodic siel alebo cez vyhybku, alebo cez takyto delic s nohou na jazde a so zapnutym kurenim, teda ak by mal trolejbus vysoky odber elektrickej energie, po prejazde pod plnym odberom na druhy usek mu vyhodi automat, alebo na par minut meniaren a ostane bez prudu. V dnesnej dobe ale uz existuju aj prejazdove usekove delice, kde toto vodic sledovat nemusi. Jeden sa konecne pred dvoma rokmi pouzil na Furci na Zupkovej. Mohli by sa pomenit vsade v meste. Takze to je prvy stavebny nedostatok. Ani mozno nie nedostatok, ale lacnejsie riesenie, ktore spomaluje trolejbusy. A co napriklad nase nestastne trolejove obluky na furci az po Mlynsku bastu? Tato cast trate bola postavena ako prva, s pevnym ukotvenim vedenia na priecnych lanach, ktore su krizom cez komunikaciu od lampy k lampe. Kedze su ale lampy daleko od seba, ked zavesis na pevno vedenie pri jednej lampe a potom pri druhej a tretej, trolejove vedenie sa lame, tie obluky nie su jemne, ale vyzera to ako "mnohouholnik", keby ze si to pospajal dookola. A ked mas po tomto jazdit rychlejsie, ako 25 km/h, prejazdom cez lom to palicami sklbne, rozkyve sa trolejova stopa a nic nebrani vyskoceniu zberacov. KVP je riesene dynamickym zavesenim trolejovej stopy, na tzv. delta zavesoch, kedy sa stopa dokaze kolisat zo strany na stranu, ale aj vertikalne. Teda nielen ze sa prisposobuje zberac stope, ale aj stopa zberacu. Toto je druhy stavebny "nedostatok", lebo v tej dobe to panovi Matyasovi takto stacilo.... .. Chvalabohu, uz by sa mali obluky zjemnit delta zavesmi aj na furci. Dufam, ze tie peniaze sa nerozlezu inde! Takze asi tolko k nedostatkom na trolejovom vedeni
No neviem, ja si nie som vedomy ziadnej stavebnej vady kosickeho trolejoveho vedenia, ktora by nutila ist vodicov pomaly. O vyhybkach nehovorim, samozrejme, tam sa brzdi, ale zas tolko tych vyhybiek v KE nie je. Ovsem na rovnej trati nie je dovod nejst maximalnou povolenou rychlostou. Alebo je?
No, tak to mas smolu. Trolejbusmi sa vozim dennodenne 5 - 6 krat. Bohuzial, nemas pravdu. Samotne trolejbusy nemozu za to, ako im postavili trolejove vedenie a ze musia jazdit takto pomaly. Co sa tyka meskani, tomu nezabranis, mame viacerych vodicov, ktori sa vlecu. Co sa tyka nadbehov, tomu sa zabranit da. A uz sa na tom pracuje. Vodici budu kontrolovani a postihovani za nadbehy, nemaju co chodit zo zastavky skor, ako na svoj cas. A aby si sa ukludnil k rychlosti trolejbusov, zda sa, ze tento rok prinesie zmeny a trolejova stopa sa bude upravovat do delta zavesov, hlavne z furce kalinovskou az k tescu, zaroven s vymenou vyhybky na KVP a pri tescu za radiom riadenu. A "mozno" sa nam podari zabezpecit GO trolejbusov, ci prezentaciu 25Tr.. Toto je momentalne prognoza, az po tu GO a prezentaciu. Pracuje sa na tom, ale zalezi od mesta.
A co dodat na toto ?
Vy ich využijet emožno raz za rok ale na imhd ste najväčši odbornici.
Par ludi, ktori tu pisu, povazujem za odbornikov. Oni pre zmenu nielen, ze pisu na imhd, ale cinmi to maju aj obhajene. Ozaj... Niekto trolejbusy obhajuje a napise o nich, zaroven sa aj realne snazi, aby to fungovalo. To je pozitivna KRITIKA. Za to ho zhodis svojou KRITIZUJUCOU vetou. Ale aj ty si napisal, ze trolejbusy sa ti nepacia. Vola sa to negativna KRITIKA. Vsetko teda patri pod slovo KRITIKA. Pre mna to znamena, ze si sam seba vopchal do svojej vety a povazujes sa za najvacsieho odbornika. Lebo sa prevazas trolejbusmi zda sa kazdy den. Ale.. ak ich takto odsudzujes, co si urobil k tomu, aby si to zmenil ? Presne, ako si napisal. NA IMHD DOKAZE BYT KAZDY ODBORNIKOM....
Čo tak sledujem, v rannej špičke 13-ky nestíhajú točiť, vtedy sa zvyknú otočiť cez Mäsiarsku (a aj tak už z NMM meškajú), ale pokiaľ musia prestávkovať, tam niet kde...
1. "Dôchodcovská linka" 32 (alias "Tour de church") mala jazdiť už od 02.08.2008, ale ešte ju asi nikto nevidel a ešte ani neuvidí... ?
2. 13-tka sa otáča na Amfiteátri, ale mnohí si to skracujú cez Moyzesovu, alebo dokonca Mäsiarsku ulicu. ? Škoda, že ešte som nevidel nikoho to skúsiť cez Hlavnú (v tom úseku ešte nie je pešia zóna, tá začína až pri OD TESCO)... ?
Dobre tak buď až pomne, ale ajtak si stojim za tym čo som napisal nižšie, ak budu troliky jazdiť tak ako napr. v ostrave, že som skumal či nie som nahodou v autobuse tak potom ich budem využivať miesto L50, 55.
To je jasne veď 22ka ma aj rozdielnu trasu ako 30ka chodia snou ľudia aj ked menej.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dispecer