"Na Moyzesovej by mohli trolejbusy existovat spolu s elektrickou, tie by tam boli na samostatnom elektrickovom pase." podstatne je slovicko "tie" a v mnoznom cisle spomina trolejbusy ,nikoliv elektricky
Neberte to prosim ako reklamu, ale
otvor si tuto moju stranku: http://slovakia.kosice.googlepages.com/ (je to aj na fotke) potom klikni na Historicke fotografie a tam sa ti otvoreni a zvacseni kazdeho odkazu postupne zobrazi stara a potom nova fotka. Najdes tam aj tento Cermel, aj ked tuto fotku budem musiet este prerobit. Ta cakarnicka je dnesna Ovecka.
no ale tam sa trolejbusy predsa nepohybuju po elektrickovom pase, nie ? teda ja som to aspon tak pochopil zo sarkovho prispevku ze by mali chodit po kolajniciach
kadiaľ teda viedla cesta na Bankov? Lebo v mape z roku 1965 už existuje - a aj s L 14. Takže jedine mohla viesť niekde po pravej strane od 1. fotky a poza dnes neexistujúcu budovu, čo by sedelo podľa mapy. Škoda, že nevidieť viac napravo.
Ešte ma napadá otázka : prečo sú všetky zastávky na Čermeľskej ceste naznačené len v smere z Čermeľa?
nič alebo to, že sa stáva, že po zatlačení PCL mi nabehne ponuka s lístkami, kde mám na výber len z 24-hodinového celého a 24-hodinového zľavneného CL. A čo ak sa počas cesty v 1. spoji rozhodnem, že pôjdem inak?
" A inak nevravelo sa, že od Nového roka sa už nebude dať "optimalizovať" lístok vôbec? "
pedro77 má pravdu ( v príslušnom manuáli je chyba ). Ale má to veľký háčik. To, ako dlho bude trvať cesta, si vieš zistiť z CP.
Teraz k tomu háčiku : nastúpim do 1. spoja, kde mi defaultne zakúpi 60-min. CL. Vystupujem do 4. zastávky s tým, že prestupujem na iný spoj a viem, že celá cesta bude trvať kratšie než 30 minút. Čo z toho vyplýva? Jednoducho Emtrest NEDOKÁŽE rozlíšiť takúto situáciu - vôbec ju nepozná, a teda cestujúci je NÚTENÝ si zakúpiť 60-min. CL napriek tomu, že vie, že cesta bude trvať len do 30 min. Toto je svinstvo najvyššieho kalibru, na ktoré Ti dajú v DPMK odpoveď v štýle : " Vieme o tom, ale nemôžeme s tým nič robiť ".
VLK, čo ty nato?
Inak, hoci sa nedá optimalizovať lístok v 2. spoji po prestupe, v žiadnom prípade Ti Emtrest NESMIE zakúpiť ďalší CL, pokiaľ je ešte predchádzajúci v platnosti.
Takže, Riks, jednoznačne to treba reklamovať v DPMK + pýtať cestovné za podanie a vybavenie reklamácie.
Ee, islo o to, ze Sidlisko KVP sa malo dalej rozsirovat juznym smerom a nie som si isty, ci nemali padnut za obet aj rodinne domy v Myslave. Za sucasnych okolnosti to uz nikto neda potiahnut dalej, ci uz do Mase alebo ku Luniku IX.
Neratalo sa, ale si myslim, ze skor ci neskor by sa na to prislo, ze postavenie by prinieslo len uzitok. Ved je to jedno z najfrekventovanejsich miest.
Ano, je velka skoda, ze sa neslo podla povodneho planu, lebo dnes vidime, ze vozit Furcanov naokolo vrchom na spodnu cast centra je dost nestastny sposob. Trolejbusy by mali jednoznacne trasovane na NO (a dalej cez Torysku) po Secovskej ceste a Palackeho a na NMM (a dalej cez Vojensku) po Hlinkovej a Stefanikovej ul.
Na Moyzesovej by mohli trolejbusy existovat spolu s elektrickou, tie by tam boli na samostatnom elektrickovom pase. Trolejbusova trat by sa aj tak odpajala na krizovatke s Postovou ul. a viedla dalej na Vojensku.
Ak by bola elektrickova trat na Moyzesovej, trolejbusy by ju krizovali na krizovatke Moyzesova - Postova a Moyzesova - Hviezdoslavova. Ak by ostala trat ako dnes na Kuzmanyho, trolejbusy by elektricky nekrizovali na Moyzesovej, ale na Kuzmanyho ul.
Trat na Anicku bola podla KVKV #30090 funkcna aj po predlzeni elektrickovej trate do Tahanoviec v roku 1960, len tam uz nejazdila ziadna pravidelna linka, len pri nejakych prilezitostiach. Dnes by tam odbocka nemala vyznam, jedine, ze by sa tam naozaj nieco seriozne postavilo, napr. rekreacno-oddychovy areal alebo hoci aj nanovo postavene kupele, ale to by bola poriadne draha zalezitost...
Inak okrem KT8 existuju aj ine obojsmerne solo vozidla. A obavam sa, ze kym sa tam nieco postavi, tak vsetky sucasne kosicke elektricky uz budu davno v elektrickovom nebi.
Ano, viem a som zvedavy ako to dopadne pri uzemnom planovani, ci tam ta trat vobec je zahrnuta v uzemnej rezerve a ci to nedopadne ako s Palackeho. Aj keby sa trat stavala hoci aj za 100 rokov, dnes je to este stale mozne urobit a pri buducich opravach ciest a upravach okolia to miesto vyuzit, ale v buducnosti uz asi len velmi tazko.
http://img24.imageshack.us/img24/192/cermel001.jpg -
Tato fotografia je zo 60-tych rokov. Budova podla mna stala priblizne, kde je sucasna autobusova zastavka. Dedukujem tak z priestoroveho rozlozenia elektrickoveho obratiska, ktoreho "koryto" po vybratom kolajovom zvrsku ostalo dodnes. T.j. ked sa tam pojdes pozriet v case po pokoseni travy, pekne uvidis, kadial presne kolaje viedli. Su tam dokonca dodnes aj zrezane sokle po trakcnych stlpoch, tie sa nevyberali a daju sa nahmatat v trave. Alebo ked naprsi, tak v tych otvoroch aj stoji voda. Aspon pred takymi 5-7 rokmi to tak bolo, ked som tam bol na prieskum.
Koryto potoka sa urcite nezmenilo, fotografia je z cias po spevneni koryta kamennymi murmi a oplotenim, co vyzera presne tak isto ako dnes.
Nie som si uz len isty, ci ta budova obcerstvenia, co tam dnes stoji, ci sa nachadza v strede obratiska. Aspon z dobovej fotografie sa mi vidi, ze to kryte stanoviste je uprostred. Ak su obe indicie spravne, tak potom by to mohlo znamenat, ze to obcerstvenie moze byt bud na zakladoch toho stanovistia, alebo dokonca len mierne prestavane.
Su to len moje dohady, tak budem rad, ak pripadne nejaky pamatnik upresni.
http://img13.imageshack.us/img13/8397/img2080.jpg -
Tato fotografia je vyrazne zo skorsieho obdobia niekedy okolo roku 1914, ale prekvapuje m, ze tam nevidim ziadne trolejove vedenie a aj kolaje posobia vyrazne mensim profilom. Pripada mi to ako z cias konky, ale pokial viem, trat mala byt postavena v roku 1914, cize v case zavedenia elektrickej trakcie, tak teraz neviem...
Je tam vyhybna, ktora zachadzala az za budovu "kiosku", co znamena, ze trat viedla kusok dalej a ako stoji ta pani, uz je len slepa kolaj. Cize je to pohlad z opacnej strany ako je prva fotografia, smerom zo severo-zapadu na juho-vychod (hradska musela byt po lavej ruke fotografa). Podla mojho odhadu sa toto miesto nachadza zhruba v priestore dnesnej krizovatky Cermelskej cesty a cesty veducej na Bankov.
To je somarina. To mám dopredu vedieť či mi bude cesta trvať 29 minút alebo 31? Prečo by to nemohlo fungovať aj v druhom voze? To by ten džad už nezvládol?
Minimalne polna cesta tam urcite bola, ved kedysi asfalt nepoznali a dlazba alebo macacie hlavy boli vysadou len najjuzsieho centra mesta. Za tymi stromami urcite cesta je, Jahodna, Alpinka, ci Bankov boli tiez rekreacne oblasti a hradska urcite viedla az do Margecian. Aspon vidiet, ake je to tam dnes velmi preriedene.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko