Myslim si, ze by bol dobry napad, L31 presmerovat na furcu zo secovskej a ze by potom cez furcu chodila na Tahanovce. Tym by sa prepojilo v spicke sidl Tahanovce a Furca a Tahanovce s VSS.
No ved ani ja si nespominam, ved ked sa zrusila 40tka tak ju nahradila 21tka (teda ak este nebola medzicasom nejako zmenena). Spominany CP som objavil pri Starej radnici volne pohodeny na zemi.
~ Dopravak - len sa Ty neboj, nezjem Ti ju (tu cerstvu 18tku ? )
25 z Leteckej akademie som mal velmo rad, hlavne ked prisiel modry ikarus a bolo to v zime Vela toho nenajazdila, potom sa vratila do svojej povodnej "polohy", ale jazdievala pravidelne cez Z. St. a J.P. nakoniec sa vratila tak ako pred velkym treskom.
BM - ved som pisal, ze to bolo nevinne hrajkanie Este pride zopar "nevinnych hrajkani" z mojej dielne. A to sa budete divit! ? ? ? ?
L24 nemohla koncit na Jazere. NO - Tahanovce MNV, cez Kovosluzbu. 26tka jazdila z NO na Galakticku po juzne nabrezie iba cez pracovne dni. Co vsetko koncievalo na jazere: 12, 15, 18, 26, 51, 52, 53 (v roku 1979), 54.
dvojkotrojku ci trojkodvojku si zivo pamatam. Co som sa pytal vodicov, nemaliu ju prilis v laske a preto aj relativne rychlo skoncila (ved to bola o par zastavok predlzena jednotka) a vobec to bol blud. Z jednej strany trasy ako L3 a spat ako L2 ?
Poprosil by som Vas ci nema niekto spracovane v hocijakej forme, zmeny vsetkych moznych liniek od ich zavedenia. ak ano, tak by mi ich mohol poslat na mail. Budem mu povdacny .
ADD tabule. Material z ktorych su vyrobene , je haklivy na teplo. Vplyvom osvetlenia tabul sa nicia. Potom vyzeraju tak ako vyzeraju a necudo, ze pomali miznu z prevadzky.
OSPRAVEDLNUJEM SA VSETKYM, KTORY CAKAJU NA FOTOGRAFIE NA KE.IMHD.SK, ALE Z TECHNICKYCH PRICIN NEMOZEM ZABEZPECIT ICH ZVEREJNENIE POSNAZIM SA ALE TENTO PROBLEM NEAKO VYRIESIT dAKUJEM ZA POCHOPENIE bm
Ja síce nie som nejaký extra pamätník, ale žeby bolo v 80-tych rokoch v Prešove ozaj tak hrozne? Iste, za socializmu bolo všade všeličo inak.
Jedno je isté, že v Prešove môžem bez váhania povedať, že doprava je lepšia ako pred 15 rokmi. No v Košiciach veru musím poriadne rozmýšľať, kedy bolo lepšie.
Nie som žiadny zlodej... Práve naopak, ak by som uvidel niekoho, kto linkovú tabuľu kradne, dolámal by som mu ruky. Zo súčasných tabúľ nemám v zbierke ani jedinú.
Máš pravdu, L1 musela byť zrušená neskôr, bolo ešte obdobie, keď bola len špičková. L5 a L8 od februára 1994 už nejazdili, takže asi aj L1 vtedy. Takže vlastne 10 rokov.
Na BUSE to fungovalo a pramenilo z toho istého prístupu (neznalosti), ako pri plastových tabuliach. Podľa info od 1018 bol smer "SÍDL. KRÁSNA-OC VAŽEC" používaný len krátku dobu, v roku 1995 (napr. prvé Ikarusy 435). Následná 2. verzia už mala smer "NAD JAZEROM-OC VAŽEC". U električiek to bolo ťažšie, pretože linky a smery sa nemenili, takže nová verzia sa aj tu dostala, ale až v polovici roka 2002. V najnovšej verzii BUSE sa už používa iba text "NAD JAZEROM".
Ešte že prišla reč na tabule.
Skoro sa stalo, že už som chcel pochváliť DPMK za niečo. Relatívne nedávno zavedené električkové tabulky zelenej farby sú perfektným riešením. Čelné čísla velké, vnút.strana bočných s "teplomerom" ,presvetlenie po zotmení dokonalé,čitatelné. Farebné rozlišenie "R" tiež skvelý nápad .
Ale stále viac sa množia prípady ich "náhrad" všetkým možným. Od starých žltých a modrých až po tie zalaminované, v tých sa snáď niekto vyžíva. Všelijak pokrivené, dokonca priplesknuté na zadné sklo atď. To tie povodné rozkradli? (mali trochu počítať aj s rezervou /aj pre zberatelov ,Sarko,že /)
To fakt nie je schopný nikto v dp zjednať poriadok?
Včetne zbalkanizovania stanovíšť vodičov je to nie pekná vizitka mesta.
Práve preto ja by som chcel riešiť interným príkazom to, aby električka dala prednosť autobusu a nie naopak. Dôvod je jednoduchý - električka blokuje len sama seba, ale autobus by zdržal aj za sebou stojacu kolónu áut. Bolo by to rizikové.
Tú L24 si over, ale ja som takmer stopro istý, že L24 tam nejazdila a pletieš si ju s L26.
Re #4279 balky: Ee. L25 cez Slovenskej jednoty nezomrela pre kapacitné pomery, ale preto, že sa obyvateľstvo zbúrilo a dôrazne sa dožadovalo obnovenia autobusu po Slovenskej. Preto dostali L14 v klasickej trase Pri hati - Slovenská - Alvinczyho - Železničná nemocnica.
Re #4280 balky: Súhlasím, len s tou opravou, že pri prvom krížení s električkou dá z dôvodu plynulosti cestnej premávky električka (L2, 5, 6, R1) prednosť autobusu.
Re #4282 balky: Vidíš? To ma nepadlo. Veď bus vlastne môže odbočovať z električkovej trate a všetky diskusie o prednosti sú pasé. Autobus sa bude chovať ako električka a nič netreba preprogramovať, nič prestriekať, nič presmerovať...
Re #4291 Sarko: Mám ten dojem, že DPMK pojem "Sídl. Krásna" používal omnoho dlhšie. Nie to na 100%, ale mám silný dojem, že nie tak dávno po Jazere behali električky s BUSE transparentom "Sídl. Krásna". Ako píšem tento príspevok, asi 50 cm po mojej ľavici je položená červená linková tabuľa L52 (kedy tie nové zavhádzali? Tuším 2000, nie?), kde je trasa popísaná aj cez "Sídl. Krásna".
Re #4292 KVKV: Podľa mojich vedomostí bola linka 2/3 zrušená pre neschopnosť normálnej koordinácie liniek.
No veď práve. Vždy som ho mal na základe jeho príspevkov ako rozumného a náhle sa tu začal oháňať takými výrazmi ako "cestujúci je povinný si zabezpečiť lístok včas", "vodič nie je predavač", "vodič nie je informátor" atď.
Ak nefungujú odbory riadne, je možnosť založiť si vlastné. Ak je situácia skutočne taká tristná, záujemcov o členstvo budú mať dosť a dosť a vedenie DPO sa s nimi ešte rado dohodne ešte pred založením odborov, len aby ich nezakladali.
Aj keď určite aj v Prešove by sa našli chybičky, ale pred niekolkými rokmi tam zrejme došlo k "velkému skoku" k lepšiemu (ja tam pamatám 80te roky- hroza skoro ako v ke).
Rozhodne každý, kto sa len trochu ohliada po mhd, tak rozdiel PO-KE je viditelný hneď.
Takže, keď už navštevuješ pravidelne dpmk, skús tam zaniesť ASPOŇ ten prešovský bacil
Uvažoval som už aj predtým o vhodnosti žst ako centr.terminálu mhd, pri dobudovaní okružnej trati a privedení trolejbusov by to šlo.
Ale ako konečná prímestských liniek** je to ideálne už teraz, skvelý nápad, zmizla by tak definitivne Fejova a Bottova.
**/pokial nebudu ukončené najblišom termináli MHD s prestupom na nosnú dopravu
Mal som na mysli označenie konečnej na mapách a v dokumentoch, kde boli uvedené trasy liniek. Linkové tabule sú kapitola sama o sebe. Inak mám v zbierke aj linkovú tabuľu v rámčeku s výrazným červeným "LINKA VZORNEJ KVALITY". Vo vozovni som ju našiel síce ošúchanú, ale len jedinú.
Nie som si istý rovnakým dátumom ,ale myslím že došlo vtedy k zrušeniu liniek 1,5,8. L1 myslím už predtým bola len špičková(?)
To zachádzanie L2 do Krásnej súvisí s tým určitým zlúčením L2 a 3 v uvedenom období, podla mňa to bolo dosť zmetočné ,zrejme preto to dlho nevydržalo.
Na linkové tabule DPMK môžeš pokojne zabudnúť, pretože od postavenia električkovej trate Nad jazerom v roku 1983 až do roku 2002 nájdeš na všetkých možných tabuliach liniek 1, 2/3, 3, 5, 9, R2 a X zmiešane buď smer SÍDL. KRÁSNA alebo smer OC BAJKAL. Mám na mysli aj tie najnovšie novodurové žltej farby so zeleným číslom linky. DPMK teda viac ako 15 rokov označoval tento smer nesprávne. Od roku 2002 je to už aj tak minulosť.
Práve pozerám, že ohľadne dátumov existencie liniek 1 a 2/3 mi ušetril čas Maťo. Po roku 1990 už premávali samostatné linky 2 a 3.
Kataster je zákon a tam sa dá dozvedieť presne od kedy-do kedy to bola Krásna. Jeho výstavba mala pokračovať ďalej na Juh a východne od Hornádu sa plánovalo vybudovanie sídliska Družba, vrátane električkovej trate Nad jazerom - pole na Krásnou n/H. - les východne od Vyšného Opátskeho, s pripojením na už predpokladane vybudovanú konečnú trate Senný trh-Palackého-Herlianska-nevybudované sídlisko Košická Nová Ves...
Čo sa týka mapy, na ktorú si dal odkaz, je to stará mapa prebratá od Slovenskej kartografie, ktorá uvádza Krásnu namiesto Nad jazerom od postavenia sídliska hádam až doteraz. Skús sa obrátiť na mapu Košíc od Vojenského kartografického ústavu, ktorý si mapu vypracoval sám a nedopustil sa prenosu chýb. Už hneď v prvom vydaní z roku 1995 nájdeš aj hranice mestských častí a k nej príslušný názov. Sídlisko Krásna tam nenájdeš.
Práve mám pred sebou mapu urbanistických obvodov mesta a hranice obvodov s už 15 rokov neexistujúcimi názvami Krásna I, Krásna II a Krásna III a ich hranice sú tak ako som ich uviedol. Akurát môžem upresniť hranicu obvodu Krásna II a III - 150m po Raketovej, potom zvislo 100m po Sputnikovej a nakoniec 300m po Družicovej až po stred rieky Hornád.
Bývala linka vzornej kvality L1 dojazdila 30.6.1992, potom bolo letné obmedzenie kedy L1 nejazdila a po 1.9.1992 bola "zrušená".
Jednosmerné linky 2 a 3 cez stanicu boli zavedené od 17.5.1989 do 3.11.1990.
No, neviem, ci minimalne 5rocne obdobie oznacovania konecnej elektriciek ako Krasna III je kratke obdobie. Je to fakt a taketo oznacenie sa pouziva aj teraz, v roku 2004, aj ked ako si spomenul, je to vsetko MC Nad jazerom.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Jedno je isté, že v Prešove môžem bez váhania povedať, že doprava je lepšia ako pred 15 rokmi. No v Košiciach veru musím poriadne rozmýšľať, kedy bolo lepšie.