Reakcia na: eMareq #42576:
Kosice su azda jedinym mestom siroko-daleko, kde nie je elektrickova doprava integrovana subezne s cestnou komunikaciou.Ten maly jednokolajny kusok blokovej konecnej L6 nepocitam, lebo to nie je klasicky tratovy usek. V inych mestach s ED s tym nie su problemy.
Elektricka je sucastou komunikacie a teda ak sanitka so zapnutym vystraznym zvukovym znamenim pojde oproti elektricke, obe vozidla iduc vo svojom jazdnom pruhu sa jednoducho minu. Jedina kolizia by mohla nastat pri dvoch minajucich sa elektrickach, pokial by sanitka bola za iducou elektrickou, ktora na vystrazne znamenie v danom smere zastavi, ale elektricka v protismere by mala urychlene toto miesto naopak opustit, aby sanitka mohla pred nou na vystrazne znamenie zastavujucu elektricku obehnut.
Opravte/doplnte ma, ak sa mylim.
Inak plan vystavby ED do Sace existuje, mam to aj niekde doma, urcite by stalo za pozornost to oskenovat a hodit na net. Ked to najdem v tej nekonecnej halde papierov, tak tak urobim

Co si matne pamatam, tak elektrickova trat sa mala odpajat akurat v zaciatku obluka smerujuceho od KE do VA USS a mimourovnovo minut krizovatku Buzinska x Mladeznicka. Nacitajte si http://maps.google.co.uk/maps?q=kosice+saca&oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&split=0&ll=48.6292,21.181136&spn=0.005035,0.013636&t=k&z=17 . Tam kde je ten vysoky nasyp v smere od VA USS a juzne od mimourovnovej krizovatky su chybajuce spodne dva "listky", tadial to malo prechadzat popod komunikaciu a potom nadjazdom mimourovnovo cez Buzinsku ul. severne a subezne od komunikacie a dalej po Zeleziarenskej uz po cestnej komunikacii. Konecna mala byt tusim trochu dalej za sucasnou konecnou autobusov, na mape vidim za terajsou konecnou este asfaltove parkovisko stvorcoveho tvaru, tak za nim.
Myslim si, ze vystavba trate do Sace by elektrickovej doprave vyznamne pomohla nielen usetrit prostriedky na energie, ale hlavne uchovat ED ako taku.
eMareq
- V tom súhlasím, ale to nieje prínos pre cestujúceho, ale prínos pre podnik.
"Inak pre trať do Šace by som si predstavoval v sedle 6 spojov za hodinu - 4 do mesta (L20 a presmerované sedlové R), 2 na VA USS. V špičke 6 do mesta (L52, 56 - ak by sme prekusli z THC a Krásnej ten jeden prestup v meste) a 6 na USS (L26)
To je stále lepšie než niektoré trate teraz (Boženka, Barca, Alejová..)"
- Myslím, že ten 10 minútový interval bude hlboko predimenzovaný a budú jazdiť sóla.
"Gadžobusy predsa ani dnes do Šace nechodia (25, 26P, 20+52LoL), tých by sa to nedotklo. A koľajnice vo vozovke všade vo svete zvládajú (aj so sanitkami), Košičania by sa napokon naučili tiež."
- Gadžobus = SAD a tie v Šaci stoja. Na námestí a pri nemocnici. Neviem aká je tam široká komunikácia, ale myslím si, že trať by zabrala celú šírku cesty.