Reakcia na: Sarko #4030:
Výraz "gratukúcie" znamená gratulácie v reči ľudí, ktorí dve noci poriadne nespali
) a následne som si prešiel všetky tri mestské nočné autobusové linky. Aby som veľa nešakal, zvolil som si poradie 105 (2:10), 103 (3:00), 101 (3:50), takže po absolvovaní jednej trasy som mohol po 10 minútach absolvovať ďalšiu.
). Bol som prekvapený štýlom nočnej jazdy, ktorú musím označiť prívlastkami ako rýchla, plyn/brzda, adrenalínová, povážlivá, na hrane bezpečnosti... Na všetkých uvedených spojoch som vykonal prieskum jazdných dôb (záujemcom môžem poslať vo formáte .doc na mail) - ich porovnaním s oficiálnymi som bol prekvapený, že dva z uvedených spojov dokonca meškali.
Dnes som už zase "normálny" Vladimír.
), tak v ten den sa tiez vsade budem podpisovat ako MUDr., ale len ten jeden den
KVKV
*1/Je to možné, to posledné provizorium smerom k polícii zrejme zlikvidovali pri úprave parčíku. Povodné stačilo zasypať a mali chodníček. Vlatne typické pre KE, -robiť len to, čo je nezbytne nutné. Dátum úpravy parčíku mi nie je známe.
*3/Skladná ústila krížila Južnú a pokračovala ako požiarnicka (mierne vyosené ) ,takže tá trať mohla viesť priamo zo skladnej až k hasičom. Zmyslom mohlo byť odstavovanie vagónov a prípadná manipulácia s nimi pri posune. Posunovanie v oblúkoch zposobovalo velké problémy.
Pokial bola vlečka aj k tabačke ,tak tiež len rovno od spš,križovaním komenského.
Opakujem ale, že od zač 60tych rokov ani jedna z týchto kolají už nebola a jedná sa len o úvahy-hypotézy.
**/prvé preloženie trol vedenia sa robilo z dovodu jej zvýšenia asi o 40cm. Preto je na mnohých miestach vidieť nad starou rozetou nové ukotvenie jednoduchšieho -novšieho typu. Na polícii je to ukážkové.
***/ešte ma napadá, či tie kotviace háky sa nepoužívali na niečo iné.
Verejné osvetlenie vtedy ešte žiarovkové, pozdejšie ŽIARIVKOVÉ bolo v mnohých uliciach na prevesoch. Ešte dodnes je také riešenie vidieť napríklad vo Viedni, Budapešti.
poz.: žiarivky vydržali v ke len krátko, potom boli stavané gulaté stlpy s výbojkami.