Reakcia na: KVKV #3779:
Čo to o vlekoch som si vyhľadal aj ja. Vedel som o odstrojovaní pôvodných košických MV, v publikáciách sa uvádza číslo 5 prestavieb z MV na VV, pravdepod. #111 - 116. Nikde som sa však nedopátral o prestavbách pražských MV na VV. Ak bol najvyšší stav VV okolo 20ks, tak počítajme:
- 5ks uzavretých VV, výr. Györ, ev.č. 40-44 (neskôr 101-105)
- 5ks letných VV, výr. Györ, ev.č. 60-64 (neskôr 106-110)
- 5ks uzavretých ex MV, výr. Györ, #111-116
- 5ks uzavretých ex pražských MV (?), ev.č. (117?-121?)
Ak pred ukončením prevádzky dvojnápravových MV zostalo ešte uvedených 8ks VV, znamenalo by to potom, že do konca 60-tych rokov sa zachovali aj niektoré z roku 1913, t.j. viac ako 50 ročné vozidlá. Je to možné?
Ku Hlavnej len toľko, pustil by som tam KT8D5R.N2 a tá by nemala mať problém s prejazdom na znížené nápätie, ktoré sa používa napr. pri prejazde umývacou linkou. Príslušné tlačidlo (Prejazd mycou linkou) by som prerobil na prepínač. Bolo by niečo také možné?
KVKV
3a7 boli samostatné.
Je paradoxom, že v tej dobe už mohli jazdiť na oboch T-vozy, ale jazdili výhradne staré. Spočiatku sóla, ku koncu s vlekmi. Nevídané, nikdy predtým L3 s vlekmi nejazdila. 30.4.1968 bol posledný deň premávky dvojnáp. vozov. Od 1mája68 do zrušenia oboch liniek jazdili T-sóla.
Pozn.: Na trojke,ešte okružnej, téčka jazdili už koncom 50-tych rokov, potom to bolo menené ,striedalo sa to.
Celé kolajové teleso na Hlavnej včetne zadláždenia je "sfušované". Jazda by však nebola hrozná, v Plzni som sa v ňom viezol po dlaždených uliciach, je to počuť ale nič tak hrozné, keď ešte zvážime rýchlosť cca 15km/h na Hlavnej.