Reakcia na: Dopravák #3752:
Tej košickej jednotke asi najlepšie bude v Brne nasledujúcich 20rokov.
Tie hrdé prehlásenia dpmk sú o ničom a nepodložené. A do Brna ju nepredali. Nebyť Brňákov, tak nikto z Košíc by o ňu nikdy neprejavil záujem!
Rekonštrukcia do povodného stavu by bola nesmierne náročná, to by nikto nezaplatil-miliony!, ak by sa do toho chceli pustiť v Košiciach, to je hrozná predstava -o výsledku. Veď nemajú žiadne podklady, výkresy, skúsenosti. O renovácii hist. vozov majú košickí nadšenci a "pamiatkári" velmi svojrázne predstavy, výsledky sú vidieť.
Sarko
Áno, sú to staré, myslím vyše 40-ročné koľajnice typu NP4. V parku za divadlom sa však po roku 1986 vybudovali rosiahle podzemné priestory pre kulisy divadla a pri zahĺbovaní padli aj jednokoľajné úseky trate zruba od profilu priečelia divadla po súsošie Immaculata. Tie boli po dostavaní stavby zasypané a zaliate asfaltom. Počas rekonštrukcie Hlavnej ul. v rokoch 1995-6 a plánovanej prevádzke konskej dráhy, boli chýbajúce úseky doplnené, keďže sa však koľajnica typu NP4 už nevyrábala, bola dosadená koľajnica NT3. Na prechodoch je to vidieť užšou hlavou a užším+tenším žliabkom na type NT3.