Z MATERIALU NA DNESNE ROKOVANIE MESTSKEJ RADY:
120/08 poslanec Cyril Betuš
Mal dopyt na námestníka primátora p. Jozefa Filipka, v akom stave je realizácia, resp. riešenie integrovanej dopravy (KORID) v meste Košice, konkrétne Terminál Sever a električkovej trate zo smeru na MČ Košice – Sídlisko Ťahanovce.
Poslancovi písomne odpovedal p. Filipko, námestník primátora mesta Košice, ktorý ho informoval, že stavby Terminál Sever a električková trať zo smeru na MČ Košice – Sídlisko Ťahanovce sú súčasťou celkovo 6 stavieb, ktorých výstavba má pre potreby integrovanej dopravy vytvoriť spoločnú koľajovú dopravnú infraštruktúru zloženú z trati MHD a ŽSR. Na týchto 6 stavieb je v Národnom strategickom referenčnom rámci SR 2007-2013 v rámci Prioritnej osi č. 4 – Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov pre IDS Košice plánovaná finančná nenávratná pomoc vo výške 36,48 mil. EUR (1.099 mld. Sk). Prijímateľom tejto finančnej pomoci sú ŽSR. (V tejto súvislosti je nutné poznamenať, že pôvodne na tieto stavby bolo plánovaných až 2,8 mld. Sk). Realizácia všetkých 6 stavieb
IDS sa má uskutočniť na základe osobitnej Dohody medzi zainteresovanými
(Ministerstvo dopravy pôšt a telekomunikácií SR, ŽSR, mesto Košice a KSK).
Keďže je nedostatok finančných prostriedkov na všetky stavby, je nutné, aby bol uskutočnený výber stavieb na realizáciu podľa reálnosti ich prípravy a podľa ich technologického i ekonomického prínosu v procese integrovanej dopravy. Z toho dôvodu bude na podnet MDPT SR všetkých 6 stavieb v priebehu najbližšieho obdobia znova posudzovaných a vyhodnocovaných.
V prípade prípravy Terminálu Sever ŽSR požaduje, z technických dôvodov vyplývajúcich z budovania vysoko rýchlostnej trate Kysak – Košice, jeho nové situovanie. ŽSR navrhuje umiestnenie Terminálu Sever do priestorov bývalej Magnezitky. Toto riešenie však nevyhovuje našim potrebám, pretože by nám to neumožňovalo jeho napojenie na plánovanú električkovú trať Sídl. Ťahanovce – Nám. Maratónu mieru. Keďže tento problém je otvorený a veľmi zložitý, do jeho vyriešenia nie je možné k tomu zaujať relevantné stanovisko.
120/08 poslanec Cyril Betuš
Mal dopyt na námestníka primátora p. Jozefa Filipka, v akom stave je realizácia, resp. riešenie integrovanej dopravy (KORID) v meste Košice, konkrétne Terminál Sever a električkovej trate zo smeru na MČ Košice – Sídlisko Ťahanovce.
Poslancovi písomne odpovedal p. Filipko, námestník primátora mesta Košice, ktorý ho informoval, že stavby Terminál Sever a električková trať zo smeru na MČ Košice – Sídlisko Ťahanovce sú súčasťou celkovo 6 stavieb, ktorých výstavba má pre potreby integrovanej dopravy vytvoriť spoločnú koľajovú dopravnú infraštruktúru zloženú z trati MHD a ŽSR. Na týchto 6 stavieb je v Národnom strategickom referenčnom rámci SR 2007-2013 v rámci Prioritnej osi č. 4 – Infraštruktúra integrovaných dopravných systémov pre IDS Košice plánovaná finančná nenávratná pomoc vo výške 36,48 mil. EUR (1.099 mld. Sk). Prijímateľom tejto finančnej pomoci sú ŽSR. (V tejto súvislosti je nutné poznamenať, že pôvodne na tieto stavby bolo plánovaných až 2,8 mld. Sk). Realizácia všetkých 6 stavieb
IDS sa má uskutočniť na základe osobitnej Dohody medzi zainteresovanými
(Ministerstvo dopravy pôšt a telekomunikácií SR, ŽSR, mesto Košice a KSK).
Keďže je nedostatok finančných prostriedkov na všetky stavby, je nutné, aby bol uskutočnený výber stavieb na realizáciu podľa reálnosti ich prípravy a podľa ich technologického i ekonomického prínosu v procese integrovanej dopravy. Z toho dôvodu bude na podnet MDPT SR všetkých 6 stavieb v priebehu najbližšieho obdobia znova posudzovaných a vyhodnocovaných.
V prípade prípravy Terminálu Sever ŽSR požaduje, z technických dôvodov vyplývajúcich z budovania vysoko rýchlostnej trate Kysak – Košice, jeho nové situovanie. ŽSR navrhuje umiestnenie Terminálu Sever do priestorov bývalej Magnezitky. Toto riešenie však nevyhovuje našim potrebám, pretože by nám to neumožňovalo jeho napojenie na plánovanú električkovú trať Sídl. Ťahanovce – Nám. Maratónu mieru. Keďže tento problém je otvorený a veľmi zložitý, do jeho vyriešenia nie je možné k tomu zaujať relevantné stanovisko.
eMareq
Re #36624 tiffden: + Re #36623 VLI: + Re #36620 Isidor: ?