Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Peter55 #36314:
Uz sme dvaja, ja sice az v piatok, ale konecne niekde kde uvidim ako doprava ma fungovat.
DPMK obmedzil už aj nové linkové vedenie!
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=5.8.2008/81601K

"Dnes 22-tisíc, od septembra necelých 24-tisíc, budúci rok takmer 27-tisíc, v roku 2010 skoro 30-tisíc a v roku 2011 bezmála 34-tisíc Sk."

Znie to pekne...

"Vodičom chcú pridať

Podnik každý deň čelí mnohým sťažnostiam na zmeny MHD aj vynechané spoje. Generálny riaditeľ tvrdí, že k optimálnemu stavu, aby nemuseli nič obmedzovať, im momentálne chýba 35 vodičov. Od septembra, keď už majú jazdiť školské linky, však môže nedostatok vodičov prekročiť číslo 50. Uviedol, že od septembra očakávajú 7 nových vodičov autobusov, ktorí práve prešli kurzom, a evidujú ďalších 8 záujemcov.

Tkáč prezradil, že DPMK má prísľub radnice, že počas rokov 2009 až 2011 pridá podniku na mzdy a odvody každý rok 10 percent (asi 40 miliónov Sk). "Najviac, o 12 až 13 percent ročne by sme valorizovali mzdy vodičov. U ostatných profesií by bol rast nižší."

Pýtajte to na papieri aj s podpismi. Žiadne prísľuby.

"Stankovič: Hasenie, nie riešenie

Predseda odborovej organizácie vodičov Vladislav Stankovič však vyhlásil, že ak chce podnik ďalším odchodom zabrániť, musí od septembra pridať aspoň 15 Sk/hod. (čiže vyše 15 percent). "Toľko sme žiadali už začiatkom roka, no vyhoveli nám len z tretiny (teda asi 5 percent a v priebehu roka ešte pridali 1 percento pozn. red.). Niektorých vodičov to podráždilo a odišli. Podnik zaspal dobu a teraz opäť ponúka len 5 korún. Je to len hasenie, nie riešenie dlhodobo zanedbávaného problému."

Skôr zaspaté mesto podcenilo a rozdávalo tým ktorým to nebolo treba (lebo trh ich ešte nevyriešil), zatiaľ čo MHD ako obvykle utrela ústa (lebo ju predsa trh vyrieši). Však Matoušek povedal, že z DPMK unikajú peniaze, tak načo Vám pridávať.

Podľa Stankoviča chýba DPMK tabuľkovo 53 a reálne 80 až 90 vodičov. Podnik tvrdí, že len 20 až 30, pričom teraz ich má 503. Stankovič upozornil, že priemerná hrubá mzda 22-tisíc skresľuje, lebo zahŕňa všetky príplatky za nadčasy, víkendy, sviatky, nočné či domácu pohotovosť a mnoho vodičov zarába menej. "

"Cengel: Treba im pridať

Predseda finančnej komisie mestského zastupiteľstva Peter Cengel (KDH) reagoval, že o prísľube vedenia mesta pridávať DPMK každý rok na mzdy 10 percent ešte nevie. "Ale vodičom pridať treba. Je to jedna z priorít. Tak k tomu budeme pri tvorbe rozpočtu pristupovať." Ku konkrétnym číslam sa nevyjadril."

CeNGel zase prejavil svoju odbornosť, on proste nevie.

"Poslanec poverený dopravou Jozef Filipko (SMK) prísľub radnice potvrdil. Zdôraznil však, že zastupiteľstvo má 50 poslancov a podporiť to musí väčšina. "Verím, že to podporí.""

No tak nech ide lobovať, keď si nie je istý.

"Cengel: Nepodcenili

Podľa Cengela problém ohodnotenia vodičov DPMK nikto v meste v minulosti nepodcenil, ale v Košiciach nikdy nebudú platy ako v Bratislave, Prahe či Londýne. Poznamenal však, že kvôli zvýšeniu dotácie MHD sa treba v mestskom rozpočte zaoberať niektorými menej kľúčovými položkami. Ktorými, nešpecifikoval."

"Filipko: Podcenili

Naopak, Filipko si myslí, že teraz sa len nakopili predtým podcenené problémy financovania DPMK vo viacerých smeroch: trate, vozový park, sociálne podmienky a mzdy vodičov. "Možno predchádzajúce vedenie DPMK slabo bilo na poplach a možno to mestské zastupiteľstvo nechcelo počuť." Zdôraznil však, že vlani i tento rok urobilo mesto pre DPMK veľa pozitívneho (zvýšenie tarify, 100 miliónov na nové autobusy, úhrada straty 28 miliónov) a chce garantovať rast miezd vodičov. "Akurát s jedinou vecou pomôcť nevieme. Nemôžeme ísť šoférovať autobusy," poznamenal Filipko, držiteľ vodičského preukazu na električku zo študentských čias, keď brigádoval v DPMK."

_Zdôraznil však, že vlani i tento rok urobilo mesto pre DPMK veľa pozitívneho (zvýšenie tarify, 100 miliónov na nové autobusy, úhrada straty 28 miliónov)_

Veľa pozitívneho? Ta šme še pobaveľi. ? Keby ste dali viac $$$ nemuselo by sa zdražovať cestovné, úhrada straty je predsa zákonná povinnosť. Tak o čom pozitívnom sa bavíme?

"Akurát s jedinou vecou pomôcť nevieme. Nemôžeme ísť šoférovať autobusy," poznamenal Filipko, držiteľ vodičského preukazu na električku zo študentských čias, keď brigádoval v DPMK."

No tak si spravte vodičáky. Budete mať zároveň mobilnú kanceláriu 1. (a aj posledného) kontaktu. ?

Predchádzajúce vedenie nebilo na poplach. ČSADista Vozárik chcel 60 SÖRov a to bolo všetko.

Podľa bývalého člena predstavenstva DPMK Pavla Titla by malo mesto dotovať podnik ročne 900 miliónmi. Tento rok je to 546 miliónov. Mestský rozpočet je 3,5 miliardy. Najviac peňazí ide na školy (745 miliónov) a DPMK.
Reakcia na: 810zssk #36320:
moze byt, ale ja som Bratislavu nerobil 😉

Pre info, ja nie som ani autorom tej aplikacie, ja som iba poskytol data v pozadovanom tvare pre autora...
Reakcia na: Stevqo #36317:
Linka 10 idúca z Ťahanoviec je koordinovaná s linkou 27 idúcou z Lingova (to preto aby cez Prešovskú cestu nechodili naraz, ako doteraz staré linky 10, 30, 37 a nikto s tým nič nerobil aj keď sa o tom vedelo ?).

Čo sa týka linky 18, máš nejaký recept ako skoordinovať linku s tromi odchodmi s linkou so 4-mi odchodmi? Nech sa s ňou hráš, vždy docieliš to o čom píšeš resp píše TA. To sa týka aj súbehu s linkou 19. Tie odchody sú tam strelené a od toho sa počítali tie z THC. Keby boli: 07, 27, 47; 12, 32, 52 alebo 17, 37, 57 bolo by lepšie? Tých liniek z THC nie je zrozna najmenej, takže vymýšľať, kombinovať by trvalo trochu dlhšie a výsledok by nebol o nič lepší.

Re #36316 LUK: Opravenô. ? ?
Reakcia na: Dispecer #36315:
Do Dubaia
Reakcia na: absik #36308:
No ale tak napriklad tie bratislavske data su hoooodne neaktualne.
Reakcia na: Isidor #36274:


Prosím Ťa, stránka http://tramz.net/ je tvojim dielom ? Fakt sa mi to páči.
Môžem odkaz na ňu dať na našu stránku
www.odbory-dpmk.netkosice.sk ???
Vlado
stankovic@netkosice.sk
Reakcia na: Stevqo #36317:
pre zladenie treba mať v 1. rade jednotný interval a ak chceš zladiť 20-minútový a 15-minútový interval, tak to jednoducho nejde. Môžeš si zvoliť iba menšie zlo.

možnosti :
- 1. odchod 2. linky dám medzi 1. a 2. odchody 1. linky :
00 15 30 45
07 27 47

- 1. odchod 2. linky dám medzi 2. a 3. odchod 1. linky :
00 15 30 45
02 22 42

- 1. odchod 2. linky dám medzi 3. a 4. odchod 1. linky :
00 15 30 45
17 37 57

ako vidíš, nejde to. Navyše treba uvažovať s tým, že každá z tých liniek je koordinovaná ešte z inými linkami, aj preto nie je možné zladiť odchody.
Cisto technicka pripomienka pre tych, ktori by mozno vedeli vysvetlit, nebojte, viem, ze toto nie je stranka DPMK 😃.

Subeh L18 a L19 v sedle od amfiteatra az po KVP - trochu neefektivne.

L10 - 01x 16 31x 46
L 18 - 02 22 42x
L 34 - 03 18 33 48

Nezda sa aj vam, ze tieto tri linky opustaju THC prakticky vzdy naraz? A to nielen na papieri, ale aj v reali. Nie su to sice linky rovnakym smerom, ale nemalo by vacsi efekt, ak by sa aspon jedna z nich posunula blizsie k L27, cize by sa tak este efektivnejsie vykryli THC? To znamena, teraz su odchody 3+1 a tak by boli 2+2. Ja chapem, ze su to mozno malichernosti a ze zladit to znovu s ostatnymi linkami a prestupmi a pod. by bolo opat zlozite, ale predsa...
Na úvodnej strane sú prehodené linky v odkazoch na novinky v cestovaní ?
Reakcia na: Peter55 #36314:
Kamže kam? ? Do Číny?
Čaute všetci, zajtra odlietam niekde kde mi pride bus na čas a nevynechaju 5 za sebou ? ? ?
Reakcia na: eMareq #36312:
Do krematoria ich donesu a odtial sa uz vracat nemusia. Ale niekomu by sa aj marnicne oddelenie sem tam zislo bez navratu, najme utlacanim obcanom z prechodnym prelietavym a pomocnym palicovym pohonom co sa v ulickach Kaufland a Lidlcity pohybuju
Reakcia na: Mike #36311:
Kremák majú furčania cez les. ? Len starú nemocnicu a cintorín majú odruky, preto tie výkriky.
Reakcia na: TA #36283:
A sranda, že sa odvšadiaľ nepotrebujú dostať priamo aj do krematória. Či tam sú pochovaní iba ľudia, čo bývajú po trase L33? ?
Reakcia na: matway #36309:
ides mato ? boxer pecka...zuby do vrecka... ? ?
Reakcia na: Johny_SK #36292:
ty tiež zmlkni hňupe,k.k.t tomu rozumieš,a po dcéru si mal ísť svojim BMW,aj tak ťa dcera len o***uje,tak nechaj eMareqa na pokoji a bež si po svoju dceru do mesta!,oki?
Toto sa mi na Titlovom prispevku v jeho blogu paci:

http://titl.blog.sme.sk/c/158953/Mestska-hromadna-doprava-v-Kosiciach-hromada-problemov.html

Hlavne ten koniec a jeho prispevok ku diskusii k tomu clanku.
Koniec clanku vyzera takto:

Ako riešiť neúnosný stav – jednoznačne zaradiť v meste MHD za prioritu číslo 1 a adekvátne riešiť financovanie tohto mestského podniku, zabezpečujúceho jednu zo základných funkcií mesta s 240 tisíc obyvateľmi.

Koľko potrebuje normálne fungujúci dopravný podnik (DPMK) ročne

· Model pre dnešný počet zamestnancov , výkony a rozsah dopravy

Počet zamestnancov 1250 (doplnenie o 100 vodičov MHD)

Mzdy, odmeny,odvody 500 MIL

Dopravné prostriedky – obnova (ročne 6 TRAM, 2 TROLEJ) 100 MIL

Nákup dopravných prostriedkov 20 BUS, 2 TRAM 300 MIL

Rekonštrukcie tratí, trolejového vedenia 100 MIL

Údržba bežná, pneumatiky, náhradné diely 100 MIL

PHM (nafta, benzín, oleje, CNG), elektrická energia 250 MIL

Sociálny program, výpočtová technika, iné 10 MIL

Dispečing, preferencia MHD 10 MIL

Réžia, správa 30 MIL

Výstavba nových tratí 100 MIL

VÝDAJE spolu 1.500 MIL

TRŽBY 400 MIL

VÝNOSY 200 MIL

PRÍJMY spolu 600 MIL

POTREBNÁ ROČNÁ DOTÁCIA Z MESTA 900 MIL Sk
Poznámka: Dnes je to rádove 400 miliónov Sk, ktoré hasia situáciu.

Výsledok: kritická situácia v MHD na uliciach mesta v týchto dňoch.

Aj malé dieťa vie, že keď sa chce hrať v piesku s bábovičkami, potrebuje piesok a bábovičky.

Na prevádzkovanie MHD tiež potrebujeme mať všetko, čo je k tomu potrebné. Ak tomu tak nebude, v Košiciach sa cestujúci budú môcť tak akurát hrať na zastávkach MHD s bábovičkami. Ale bez piesku.

Absolutny suhlas, o tom istom vravim uz dlhy cas
all:Toto je mierené hlavne vodičom,a možno aj tým,čo si myslia,že autobusy,trolejbusy či električky chodia samé ako v San Franciscu.
Nie že zas niekoho napadne sa chytať slovíčok!!! S.F.,bolo to len obrazne,a tam tak jazdí iba zemná,elektrická...
Ponúkam otvorený list,lebo mi leží na mojej matwayovskej duši od kedy som tento list čítal,aké praktiky sa robili /robia/ na vodičoch. Skutočnosť s tu prítomných nevie asi nikto,každý v nás vidí iba osobu,čo riadi ten autobus,otvára dvere a nič viac.Momentálne sa každý len sťažuje na DPMK,ale zas to pozadie nevidia,aj keď je aké je...Boli tu už aj nejaké štrajky,bez úspechu,poviem to rovno,vodič ostal ako najväčší vôl v podniku. Ponúkam sa pozrieť za to na otvorený list nášho bývalého kolegu,ktorý dostal rozum,a ktorý opisuje to,čo sa iný vodiči boja nahlas zakričať,lebo by im bolo ublížene z inej strany,tak prestante už napádať IMHD,ako celok,oni sa snažia len sprístupniť info,ked na podniku to nestíhajú. eMareq si zaslúži poklonu aj s jeho bandou,nebiť ich,nič by cestujúca verejnosť nevedela. Tak prestante nadávať,a skúste si prečítať to,kde to vlastne začalo.Tým,že sa zamestnavateľ postavil voči vodičovi ako k dobytku,spustil túto reakciu. Skôr než niečo pipíšete,zamyslite sa...tu je list,a je aj na odborárskych stránkach 2.
http://matway.webovastranka.sk/forum/1254/362_doprava_MHD...
z

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.