Nuž vidíš, ale tak to bolo aj za dosť dávnej minulosti (vlastne od výstavby VSŽ, tam sa to začalo lámať). Projektanti veľkých sídlištných aglomerácií na dopravu nemysleli tak sa to riešilo operatívne - autobusmi. Ak do toho započítam rôzne projekty na električkové trate, niektoré do tramtárie, tak za ten čas zbytočného čakania, že sa to raz postaví, už mohla stáť lacnejšia verzia (rovnako efektívna a v tom čase ešte aj za bagateľ) a problém s ekológiou v MHD by nebol. Z toho vyplýva, že skoro 2/3 cestujúcich z miest, kde cestuje nemá možnosť cestovať inak ako autobusom.
Keď v roku 1990 (boom MHD) ubehli električky 8,522 milióna km a autobusy 14,702 mil km. Tak výkony u busov klesli v porovnaní s týmito údajmi cca o 25%, a u električiek je to o 54% ? ?
Mňa najviac oslovilo toto:
"Konštatujem, že ľudský potenciál je najvyššou hodnotou akou v DPMK, a.s. disponujeme a toto tvrdenie sme pripravení dokazovať neustálym zlepšovaním pracovných podmienok pre všetkých zamestnancov."
"V rámci zvyšovania kvality dopravy sa ráta s ďalšími rekonštrukciami električkových tratí (Kuzmányho - ČSA - ZImná), ako aj so začatím realizácie projektu KORID a s modernizáciou vozidlového parku. K zvýšeniu kvality patrí aj rýchlosť prepravy cestujúcich, ktorú plánujeme zvýšiť v spolupráci s mestom Košice a políciou a to zriadením preferencií MHD na jednotlivých križovatkách, prípadne operatívnymi zásahmi do cyklov križovatiek."
Samé veľké a úprimné pravdy. ?
No tak čo sa v tej správe také múdre píše (najprv pod čím je podpísaný Košický Zahradník - Lacika Bééééééééé):
- Že sa 1.7. zmenila tarifa (ale zmena linkovania prichádza o 13 mesiacov po, nebol zjavne čas do tohto dátumu niečo vymyslieť, ktoré by prechod na novú tarifu odrážalo. A predsa prestupy od MHD odrádzajú a my by sme si na nové nezvykli...)
- Že ako prví na Slovensku zaviedli možnosť cestovať na EP. O "spoľahlivosti" sa už nepíše.
- Rovnako sa píše o inštalácii nových automatov, ale o ich "funkčnosti" sa tiež veľa nedočítame.
- Varujúcim faktorom je pokles o 2 milióny cestujúcich (o varujúcom faktore zníženia objemu výkonov ani bu ani mu - asi to nie je dôležité) vraj pri rovnakom počte objeme výkonov v porovnaní s rokom 2006. ?
- Potom sa rozjíma nad tým ako sa kúpilo 19 nemtudomov za 130 mega úver. Samozrejme nechýba veta o ich ekologickom a ekonomickom prínose. ?
/Pozn. Zmienka o rozhodnutí zrušenia trolíkov a jej náhradou CNG dopravou chýba (v rámci ešte väčšej ekologizácie a ekonomického prínosu MHD)/
Ku farebným grafom a číslam za rok 2007:
Výkony: 15 878 tisíc km
z toho ED: 3 891 (24,5
z toho AD: 11 075 (69,8 ?
z toho TD: 916 (5,7
Počet prepravených osôb podľa trakcií za rok 2007:
ED: 28,3 %
AD: 65,3 %
TD: 6,4 %
Myslím, že čísla vravia sami o sebe. Teda pokračuje trend uprednostňovania autobusov v MHD na úrovni takmer 70 %, čo nie je dobré. Km klesajú najviac u ED a TD (aj počet cestujúcich). AD ako jediná si ako tak drží ten svoj podiel.
Priemerný vek električiek je 19,86 roka (korigovaný 18,51), u autobusov je to 8,77 roka a trolíkov 11,74 roka.
Z víkendovej diskusie som zistil, že momentálne najväčší problém MHD v Košiciach je preklad názvov zastávok do angličtiny. Takže až sa toto dorieši, kvalita MHD stúpne razom minimálne o 50 %. Už sa všetci tešíme.
Totalna debilina tie anglicke nazvy, každy sa z toho smeje a stavim sa, že dajaky angličan dupľom, niekto tu už spomenul, že ulice nemaju prekladať tak neviem načo niekto šaškuje. Keď tu pride angličan tak určite neni taky hlupy aby nepochopil slovensky nazov ulice keď to vie pochopiť v španielsku a v každej diere.
Ak za to nedostal peniaze nikto, je to este horsie, lebo je to reklama skryta, bez vedomia protistrany. V tomto pripade ide vsak o skrytu reklamu pozitivnu, cize Optima urcite nic nepodnikne a zadarmo sa tam objavil jej nazov
Tie anglické názvy su na smiech. To je zasa zaležitosť podobna zavedeniu dopytu. Co, neáte tam čo robiť v tom podniku? Ta bavte sebe Solitaire, alebo míny, bude menej škody.
Ja osobne nevidím dôvod, aby Optima akokoľvek na MHD prispievala. Raz je to obchodné centrum umiestnené na území mesta a s dopravným potenciálom (zdroj cieľov a nástupov ciest), tak ho MHD má jednoducho obslúžiť.
Re #34855 eMareq: Či už čakajú alebo nie, pokiaľ dochádzková vzdialenosť k súčasným zastávkam prekračuje 700 m, považujem za správne, že sa tam verejná doprava zavádza.
Re #34887 PTI: Na druhej strane je treba si položiť otázku, či slúži na dobrú orientáciu cestujúcim takéto "kupčenie so zastávkami". To naozaj chceme aj v Košiciach operatívne premenúvania zastávok podľa toho, kto dal tento rok viac? Nestačí odstrašujúci príklad z Bratislavy?
Re #34913 Papyr: "Transport Authority of You-are-mowing city" ? ? ?
Ice-ring, ked uz. Ale zimny stadion sa da nazvat aj Ice stadium a dokonca sa da prelozit aj otrockym prekladom Winter stadium. Ring totiz znamena, ze je to oval (v tomto pripade asi rychlokorculiarsky), ktory nema stred. Ring je kruh, kruzok, prsten, preboha. Aspon tolko by si mohli English speakers from the Transport Authority of You-are-mowing city uvedomit.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
poiiii