Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Nodes #3396:

Tak toto ma zaujíma , on niekto vykonal nejakú odbornú analýzu na použitie tohto vozidla v KE ? Aké sú argumenty? Na základe čoho vznikol tento názor, to je oficiálny aj v dpmk ??
(...ešte stále premýšlam o tom prekvapení na tramvajtág...)
Reakcia na: S499.1023 #3398:
Boli ste u nas, videli ste, ake mame trate. Pri predstave, ze sa ta elektricka prediera napr. zo Seneho trhu na stanicu, mi naskakuje husia koza. Obluky su vyhoblene uz dost aj bez nej. A ze jazdi v Plzni po rozbitych tratiach, v Olomouci detto, este nemusi znamenat, ze moze jazdit aj u nas. A pripocitajme si k tomu starostlivost o elektircky v KE.
Reakcia na: S499.1023 #3398:
Mi mame asi vsetko 3 dokopy 🙂
Reakcia na: Dopravák #3397:
K článku asi toľko (nešetriac a stroho): Krásny dôkaz, že v Košiciach na hlúposti bolo, je a bude vždy peňazí dosť ?
Reakcia na: eMareq #3386:
V rozpore so zákonom by to nebolo. Ten (zákon NRSR + VZN mesta o MPP) totiž hovorí o zaplatení cestovného (12 Sk) + stonásobku základného cestovného bez príplatku a zliav (1200 Sk). Takže 1212 Sk.

A keď sme už pritom, zákon o výške pokút bude v dohľadnej dobe novelizovaný (možno je už aj schválený). Čaro zmeny spočíva v doplnení jedného slova: "Prirážka za cestovania bez platného cestovného lístka sa stanovuje ako MAXIMÁLNE stonásobok základného cestovného bez príplatkov a zliav." To znamená, že jednotlivé DP budú môcť pokuty aj znížiť. Minimálne náš prešovský DP sa tejto príležitosti chytí a zrejme bude zvýhodňovať čiernych pasažierov, ktorí pokutu zaplatia bez otáľania hneď.

Re #3394 KVKV: Veru tak... Bremeno chýb sa tiahne už od 60.-70. rokov, keď sa električka nenaplánovala na Furču ani KVP. Je to škoda.

Re #3398 S499.1023: Vieš, to sa nedá, nikdy sa tu s takým nejazdilo... 😉
Nodes:A preco by bola Astra/Anitra/Trio absolutne nevyhovujuca pre vase mesto,ked to moze jazdit v Plzni (rozbity zvrsok),Olomouci (rozbity zvrsok+obluky),Moste (rychlodraha)?
Reakcia na: KVKV #3395:
Zapozicanie Astry, Anity ci Tria celkom iste nemyslis vazne. ? Toto vozidlo je pre prevazdku u nas absolutne nevyhovujuce.
Reakcia na: eMareq #3393:

Ja s tým tohoročným košickým "tramvajtágom" nedám pokoj.
Mohla by to byť jedna z týchto vecí:
-Astra alebo jej novšia odvodenina zapožičaná z Ostravy na predvádzačky
-Nízkopodlažný "Trolino 15m" zapožičaný z Ostravy na predvádzačky
-Solaris klbový 18m dlhý
-SOR 9.5m ???
-Zapožičaný voz koňky z nejakého mesta
-podarí sa doviezť z Brna košický hist.voz - ale tam nie je čo na ukazovanie, tam je potreba min. 5 rokov náročnej práce
-"21" to nebude, nie je hotová
-pochopitelne tam budú "klenoty" T3MOD a "nové" KT
-len tak naokraj, bolo by dobré aspoň premalovať 104, už vyzerá hrozne , a bez toho nepekného farebného delenia na čele.
Reakcia na: Vladimír #3376:

To, že električka na sídl.Ťahanovce nebude , je rozumné. Pokial sa plánuje trolejbus ako popisuješ , je to dobré riešenie.
V Košiciach sa v minulosti napáchalo mnoho dnes už nenapravitelných chýb v koncepcii mhd a dopravy vobec.
Povodný cestný most -úzky, ktorý nepočítal s električkou od križovatky pri VSS smerom Nad jazerom sa staval v dobe ,keď už boli plány na električku. Ako to dopadlo,vidíme dnes.
Sídlisko Furča až do K.N.Vsi bolo ideálne pre stavbu električky. Sú tam projekčne náročné úseky , stúpania, kolízia s hlavnými cestnými komunikáciami. Ale podla vzoru z iných miest by sa to bolo dalo riešiť. V opačnom smere by trať viedla po Mier v dnešnej trase trolejbusu, ďalej Watsonovou až k amfiteátru s napojením na komenského a Němcovej . Možno tak za 50 rokov (ja viem,dnes sa tam plánuje trolejbus s pokračovaním až na KVP)
Reakcia na: KVKV #3392:
No koninu som jedol, je to sladke ako konina a dost tvrde maso 😉 🙂 Konmi to pojde sotva, ledaze by vymysleli elektrickych (nie hojdacich :)/.

MISS DPMK - si predstavujem ako nejaku povabnu, sarmantnu pracovnicku DP. Su tam take, ja som si nejako nevsimol 🙂 🙂
Reakcia na: eMareq #3389:

Nové kone! Tie vlaňajšie odišli do salámu 🙂
....alebo Miss dpmk - keď sa Ti páči...
Mimochodom čo je zo "Šarišom" ? Existuje ešte, aké sú plány?
Reakcia na: Nodes #3373:

Dovody boli dva:
1/Praktický projektantský, je jednoduchšie projektovať trať ako segregovanú, ktorá sa vyhne roznym prekážkam, inžinierskym sieťam, dodržať rozne prísne normy ,zložité a drahé úpravy komunikácií atď. ,proste vyhnúť sa problémom.
2/Ako už bolo spomenuté inde, vtedajšia koncepcia počítala s výstavbou rýchlodrážnych tratí na samost. telese, ktoré by zaisťovali rýchlu dopravu medzi sídliskami a mestom alebo priem.centrami. Lokálna doprava mala byť naďalej riešená autobusmi. Toto riešenie sa ukázalo ako neekonomické, prestupmi zaniká efekt rýchleho spojenia, súbeh s ad musel zostať ,pokial mala byť doprava vyhovujúca.
Len pre zaujímavosť, barrandovská trať mala podla povodného projektu viest tiež po okraji , výsledné riešenie je určitým kompromisom. Pomerne náročným vedením trate sa ju podarilo priviesť do centra sídliska, ale posledné dve zastávky sú zase vedené po okraji, z dovodu uvažovaného ďalšieho predlženia . Autobusové linky a ich intervaly boli drasticky obmedzené, z niektorých častí sídliska je to k električke pekne ďaleko.
~> KVKV - no elektricka to nebude, ani trolejbus ba ani vlak 😉 Mne osobne sa paci, akurat bude bude problem s kolesami. Nejake hrackarske auticko padne za obet 🙂. Samozrejme nie len ten jeden, ale aj dalsie ine - z minulych rokov.
Reakcia na: eMareq #3369:

Prezraď aspoň niečo.
Má to byť niečo z histórie alebo nejaká novinka.
Keď model ,tak ma ešte napadne ,kedysi sa tam vystavoval akýsi model 1:45 košickej električky...
Aspoň naznač.
Ešte by to mohol byť "ŠARIŠ"(103). To zase taká velká nádhera nebude.
Reakcia na: S499.1023 #3370:

Vo svojom predpokladanom vývoji by som sa rád mýlil. Podobný scenár som zažil v inom meste, kde sa už prechod na časový tarif uskutočnil. Dokonca si tipnem, že platnosť lístka nebude 45´ ale len 30´.
Ale pokial niekto vie ,čo sa konkrétne plánuje v Košiciach a nie je to prísne tajné tak by ma to zaujímalo
(možno že budem tak nadšený, že nechám v predpredaji dp sprepytné :-))
~> Vladimir - no neviem ci z tych 27Sk naviac ma nejaku suvislost. 12Sk za listok (to by som uz platil 101 nasobok - co je v rozpore so zakonom, kedze ten uvadza 100 nasobok) a ostatok je asi za placu tvrdej administrativnej roboty + amortizacia pisacich potrieb, ruky uradnicky, vytatie jedneho stromu v lese - na ziskanie papiera 😉 🙂 🙂
Reakcia na: Sarko #3384:
Zeby hladal neake jestvujuce vykopavky DPMK 🙂
Reakcia na: Vladimír #3383:

Nie je bez zaujímavostí, že hlavným kontrolórom mesta sa stal " target="_blank">http://www.kosice-city.sk/osobne_profily/hojer.html"> Rišo Hojer, známa osobnosť zo Slovenského technického múzea. Som zvedavý, čo sa mu podarí v DPMK zistiť, ale ak mu to nariadili poslancii, zrejme to nebude len tak pre nič za nič.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.