Šak som kukal dneska jak puk, čo za vozy su na linkach, napr. taka 4202 L31 s vodičom z 6284 potom 3209, 3204 tiež na 31.... Dnes som nevidel ani jeden pôvodny 31čkovy voz, 4211 je na 10 atď.
Ziadaju odchod z letiska o 20.10. To asi preto, aby nastvali prilet NE0057 o 20.15 z Prahy, velky Boeing s plno cestujucimi na palube, vsak.
Ja som nahodou extremne rad, ze teraz, po zmene, ide autobus z letiska o 21.00. Predtym isiel 20.10 a 21.50. Jediny prilet SkyEurope z Prahy, ktory lieta sedem dni v tyzdni, ma prilet 20.15.
Tak DP Praha neodovzdalo ziadne "menej stratove" ani "viacej stratove" linky nikomu. DP Praha vobec neodovzdalo ziadne svoje linky ziadnemu z inych dopravcov PIDu. Jedine vnutromestske linky v Prahe, ktore nerobi DP Praha, su 165 a 173, ktore vykonava Veolia Connex CSAD Praha Vrsovice, a to z historickych dovodov - VZDY ich robili. Inak Prazska integrovana doprava funguje dobre, je tam asi 27 ci kolko dopravcov a vsetci maju jednotnu tarifu a nadvazuju na seba. Ale tych 27 dopravcov robi nie vnutromestske, ale primestske linky, to znamena, v KE by to bolo nieco ako linka KE-Valaliky, alebo KE-Resica, akurat s tym, ze by koncili pri najblizsej elektricke a v meste by zastavovali na vsetkych zastavkach MHD. Takto to tam funguje uz od roku 1994 (? mozno 1995).
Veta "DP Praha má skúsenosti s tým, že pred niekoľkými rokmi niektoré linky (menej stratové) prevzali súkromní prepravcovia." je uplna blbost.
Presne. Ja netrvam na priamom spoji na zeleznicnu stanicu. Mne uplne staci sa z Letiska dostat NIEKAM, niekam, kde uz budem moct prestupit na nieco ine, cim sa na tu stanicu dostanem. Len nie ist z letiska pesi na bricku. Ciste teoreticky by stacil aj pendler Letisko-Peres, ale zase, ked si zoberiem, ze L25, L38 a R1z idu v podstate vsetky naraz a potom hodinu nic, tak radsej ten pendler aspon k Optime, alebo SOUD.
BMko: no asi taký nejaký návrh by som si predstavoval od DPMK, chápem že peňazí nieto, ale vždy sa to dá nejako kompromisne dohodnúť. Nechcem nikoho obviňovať, ale "neskoordinovanosť" L23 s lietadlami + vyberanie parkovného na letisku aj do 10 minút mi pripadá prinajmenšom divne...
zajtra bežim za nadriadenym, dnes ma skusky necham ho nech je Bc,len este musim zistiť kto rozhoduje o deleni vozov ,lebo mna odj...z voza a partie a nasukal sa tam neaky strkač ,asi ma chut na dobry voz len aby sa nezadrhol inžinierik
mne je jasne ze to musi ist vsetko podla zakona, strajk musi byt dopredu ohlaseny a podobne veci......mal som na mysli skôr, ze Vy by ste mali tych vodicov presvedcit o spravnosti, aby sa vsetci postavili za tuto myslienku...aby bola z ich strany ta priama podpora ktoru ste spominali.......zaroven som dodal ze viem ze to je nesmierne tazka uloha, aj z dovodu ako uviedol Marek v prispevku #33604.....
Jednoduchy zaver. odborar si haji svojich vodicov, ktory sa nanho obratili s prozboo. To, ze DPMK nema prostriedky je jedna vec a druha vec je to, ze letisko si diktuje svoje. Ako sa tu spominalo, letisko spojenie pravidelne potrebuje. Nakolko ale mame prestupnu tarifu, tak navrhujem riesenie za tie iste kilometricke priebehy. Ale v skratenej trase, Letisko - mikoviniho - stodolova - DPMK - Spolocensky pavilon - Kaufland - Peres Pohostinstvo - Letisko . S tym, ze cestujuci ma na prestup prestupny uzol Spolocenskom pavilone smerom na na stanicu. S tym, ze prvy ranny spoj pojde zo Stanice a posledny spoj z Letiska na Stanicu. Zbytok v ramci prestupu. Da sa dosiahnut krasny polhodinovy interval. Obeh linky vychadza na 19 minut. to znamena, ze mame pri 40 minutovom intervale pre vodica vydrzny cas 20 minut. Linka by sa skoordinovala z linkou c 6 aby bol co najmensi prestupny cas.
čo som mal na mysli tým zadubeným pohľadom? Ja som jeden z tých, ktorí si MHD platia. Preto ma absolútne nezaujíma, či má vodič prestávku na letisku 2 minúty alebo 37 minút, z akých liniek robia busy jednotlivé spoje na linke 23, ani prečo spoje meškajú. Riešením by bolo alebo urobiť normálnu linku s intervalom 30 minút (hoci aj nie priamo na ŽST, ale trebárs okolo MMK, to by určite páni darmožráči schválili), alebo urobiť prípoje k lietadlám, so zameraním na lety SkyEurope, nakoľko tam drvivá väčšina klientely by rada využila MHD, nie taxi za min. 350 Sk. Nemožno sa čudovať, že keď busy na L23 jazdia ako jazdia, cestujúci ich nevyužívajú. Ja osobne lietam dosť, ale jednoducho keď mi bus nejde vo vhodnom čase, jednoducho musím hľadať inú možnosť.
Vsetci by sme mali mat 4+ 2 a nie 5+1. Ak mas taky problem skus ho argumentovat z nadriadenymi, lebo ja mam 4+2. Hmm a k tomu robovodicovi, v Bratislave maju trolejbusaci zadelenie 5+1+4+2. Vsetko je v ramci zakonika prace a zakone o praci v doprave.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kari