Reakcia na: eMareq #33397:
Som zvedavy, ako sa to v tej buducej Slovenskej Solarisovej Doprave vyvinie ? V prvom tuneli bol sklad zemiakov, mozno tak funguje doteraz. Sucasny tunel je dost v obluku, v jeho poslednej casti vzdialenejsej od mesta dokonca v miernom esicku. Ak ma byt novy tunel "vystrety", tak bude musiet byt jeho juzny portal uz niekde v mieste, kde trat bude krizovat nova prepojovacia komunikacia zo Sidliska Tahanovce.
eMareq
Re #33396 Sarko: Nízkopodlažný barón, čestný občan Bolechowa? ?, "podnikateľ" (za mestské). Možno už bol u Danka lobovať za jeho obľúbený 15m Solarištek, ale Danko chcel klimatizované MANy. Asi čoskoro vyrastie niekde na úpätí Tatier ((taká) malá) vila. A stavať mu ju pomôžu zamestnanci SAD PP...
V piatkovom vydaní koš. večera sa píše o novom ťahanovskom tuneli (vyrazeného vedľa súčasného), ktorý je navrhovaný v rámci modernizácie žel. trate ZA - KE, v úseku Kysak - KE. Je to kvôli zvýšeniu traťovej rýchlosti v úseku Kysak - KE na 160 km / hod., výhľadovo pre rýchlosť 200 km / hod. Tunel má byť dvojkoľajný s pevnou jazdnou dráhou s dĺžkou 815 m. Bude súčasťou nového železničného korytoru BA - ZA - KE - ČnT. Predpokladaná výstavba má byť uskutočnená v rokoch 2010 - 2013. Predpokladané investičné náklady sú vo výške cca 10,744... mld. Sk. Čo zo starým tunelom sa zatiaľ nevie.