Reakcia na: Arksun #32136:
Mňa by zaujímalo prečo tu máme LEN dvoje odbory, prečo nie troje, štvoro, pätoro, ... ? Už niet odborových predákov? Nie je mi jasné čo viedlo k rozdeleniu terajších odborov na dvoje. Lojálnosť jedných ku starým kádrom a nespokojnosť tých druhých s tými starými, tak sme si založili druhé?
? ? ?
PTI
Na Mieri nemôže preblikávať zo žltej na červenú, radič SIEMENS ktorý tam je, na 100% zaraďuje žlté svetlo v dĺžke 3 s. Je to riadené počítačom, takže tam iná možnosť nie je.
A ešte upozornenie - platné STN aj vyhláška pozná iba žltý a červenožltý dignál na semafóroch pre riadenie dopravy, nie oranžové !
Meranie rýchlosti, resp. snímanie prejazdu na červenú v križovatkách v Košiciach zariadením firmy JACKNAU bola akcia v rámci rekonštrukcií CSS zariadeniami firmy SIEMENS. zariadenie došlo spolu s radičom na rekonštruovanú križovatku Palackého - Jantárová, kde sa namontoval radič SIEMENS ako tretí v poradí v KE - prvý bol na križovatke Vodárenská - Hlinkova + peší priechod MHD, druhý na Mieri. Neskôr sa osadila "krabica" na JACKNAU aj na priechode pre peších pri kine Družba a na Protifašistických bojovníkov oproti plavárni. Zariadenie bolo iba jedno, to sa prenášalo a fungovalo vždy na jednom z troch miest. Fotilo sa na klasický kinofilm - pás so 400 resp. 600 snímkami, každý prejazd na červenú boli dva snímky, aby bolo možné jednoznačne usvedčiť vodiča z priestupku. Staral a sa o to firma Matyáš v rámci údržby CSS - vymieňala filmy a nosila ich na políciu. Celé zariadenie stálo 1 milión Sk (pred 10 rokmi), jeden film - 200, resp. 300 priestupkov sa nafotil v priebehu 2-3 dní, policajti začali nestíhať predvolávať vodičov na políciu, mesto cez Matyáša prestávalo zabezpečovať údržbu zariadenia - veď načo platiť z mestských peňazí údržbu, keď vybraté pokuty končia v Bratislave na Ministerstve vnútra. Tak sa postupne toto zariadenie vyradilo z činnosti, a dnes sú skrinky asi prázdne. Škoda, bolo to prvé zariadenie nainštalované a funkčné v republike, a spočiatku sa toho vodiči dosť báli. Malo to aj výhodu v tom že to malo dva režimy merania a fotenia - alebo rýchlosť, alebo prejazd na červenú. Ale v Košiciach je to tak - chceme, kupime, mame, a načo nam to bude.....