DPMK pripravuje rozsiahlu obnovu električiek a autobusov
Modernizovať 24 električiek v hodnote 276 miliónov Sk plánuje pri obnove vozového parku počas nasledujúcich štyroch rokov Dopravný podnik mesta Košice (DPMK). Na zákazku už vyhlásili verejnú súťaž. Ako informovali dnes z vedenia DPMK, doposiaľ modernizovali v priemere jednu električku ročne za 8 miliónov Sk. Celkový počet nízkopodlažných električiek je šesť. Kým nová električka stojí približne 80 miliónov Sk, modernizácia starej - jej prestavba na nízkopodlažnú, renovácia ovládacích prvkov, podvozku a skríň - je len vyše 10 miliónov Sk. Prestavba znamená aj zníženie energetickej spotreby.
Doteraz DPMK dodávateľsky rekonštruoval šesť električiek typu KT8D5 s doplnením nízkopodlažného článku a tri električky typu T3 vo vlastnej réžii. Najstaršie električky v bežnej premávke sú z roku 1983 a najnovšie z roku 1993. Spolu ich má DPMK 128 (30 - typu T6, 19 typu KT a 79 typu T3).
Pri obnove zastaraného autobusového parku DPMK na prelome rokov 2007 a 2008 zakúpil 19 ks malých nízkopodlažných autobusov na plynový pohon CNG a postupne vyraďuje staré autobusy. Podľa generálneho riaditeľa Michala Tkáča z vyše 200 kusov autobusov je potrebné vymeniť najmenej 60. Staršie vozidlá značky Ikarus budú vyraďovať až po zakúpení nových veľkokapacitných autobusov počas tohto roku. Ako informoval Tkáč, tohtoročný investičný plán pozostáva zo 100-miliónovej dotácie účelovo viazanej na nákup autobusov.
Pri obnove vozového parku ráta DPMK aj s prostriedkami zo štrukturálnych fondov. Vedenie pripravuje projekt v hodnote 500 miliónov Sk, ktorým chcú reagovať na očakávanú aprílovú výzvu Ministerstva životného prostredia SR. Nové vozidlá by mali byť s nižšími emisiami buď autobusy na plynový pohon, alebo električky či trolejbusy ?, dodal Tkáč.
Važeni, ked sa tyka zvyšovania platov, tak všetci by sme sa mali zjednotit a podporit tuto vec. Ja si myslim ,že platy v tejto spoločnosti su ubohe. Je načase ,že už sa to pohlo v dpmk a teraz treba len vydržat a trvat na svojom ,aby sme si vybojovali lepšie životne podmienky. Nepači sa mi polemizovanie o tom či vodiči pojdu štrajkovat alebo nie. Berte si priklad z inych štatov ako napr. francuzko.Tam štrajkuju naraz 4500000 ludi. To je jednota! Papalaši sa maju dobre a mi robotnici mame byt cely život žobraci? Tak držme spolu všetci, či uz robime v dpmk alebo nie. JEJ RUB!
Vedia,maš pravdu.Len su tam niektore body,ktore robia z vodičov pirátov ciest a samovrahov. ? To ich rozčulilo. Určite to nebolo zle myslene,ale zle podane.
No vies.. Ak chcu odborari nieco robit vo svoj prospech, vo svoj plat atd, potom nejako zacat musia. To, ze uviedli v liste body ake uviedli, to je ich vec, po pravnej stranke sa to zda byt v poriadku, no vodicom to bolo dane zrejme prave kvoli bodom, cez ktore chcu upozornit na seba.. Mas pravdu, ze nie je nikto pod tym podpisany, no vsetci predsa vedia, o co ide. Ci nie ?
"Tkáč avizoval, že DPMK sa navyše plánuje tento rok uchádzať o asi 500 miliónov Sk z eurofondov na približne 40 nových autobusov na plyn a možno tiež niekoľko električiek."
Trosku ste to vytrhli z kontextu. Zabudli ste uviest nazov celej tej "listiny", vystavenej odborarmi, pretoze v tomto pripade vasich argumentacii je teda dost dolezita:
ČO MôŽETE - ALE AJ MUSÍTE ROBIŤ A NIELEN POČAS ŠTRAJKOVEJ POHOTOVOSTI
najdolezitejsie su posledne styri slova tohto nazvu.. Nebojte sa, vodici vedia, co maju robit, ale pocas strajku chcu v niektorych bodoch pritvrdit. Ide hlavne o prejazd na oranzovu, nadcasy, dodrziavanie bezpecnostnych prestavok a podobne. (aj ked to posledne uvedene je velmi diskutabilne)
Viem, ze sa neda vsetko nasobit dvoma. To bolo povedane ako priklad, je jasne, ze my po Bratislave zaostavame aj vo vyske miezd ako takych, tym som chcel ale povedat, ze mesto neprispieva tak ako by malo. Co sa tyka vrazania penazi do dopravneho podniku: DPMK je sice akciovka, ale je to mestsky podnik. Mozno iba jedno percento mestskych dopravnych podnikov vo svete je sebestacnych a prosperujucich, teda pracujucich bez dotacii v plusovych ekonomickych ukazovateloch. Aby DPMK mohol fungovat sebestacne, potom by si sa vozil nie za 17,- Sk za pol hodinu, ale mozno za 67,- Sk. A prave takemu mestskemu podniku sa vravi verejny, teda sluzi verejnosti a mesto ako stopercentny akcionar, je povinny dotovat takuto instituciu, pretoze sluzi LUDOM a predovsetkym ludom. Tvoje slova o sebestacnosti mi pripominaju slova niektorych poslancov. Presne ako povedal jeden z nasich kolegov, poslanci si ale mylia pojem dotacia. Ked sa u nich jedna o investicie do niecoho, potom je to v poriadku, ze tie peniaze niekam idu. Ale ak sa jedna o dotacie, vidia to tak, ze je to bezodna priepast, kde peniaze netreba vrazat, ale co najskor sa toho zbavit, alebo uplne s dotaciami, teda tiez investovanim, prestat. Ak Kosice nebudu dotovat (teda neinvestuju do) DPMK, stane sa to, co prave vidis. Dotacii je malo, ludia pracujuci v DPMK sa buria. A potom sa budu burit aj ostatni Kosicania, pretoze nebudu mat svoje linky. No a nedajboze ak to nahodou zavru, v tom momente manazment mesta okamzite skonci, lebo budu zapchy na krizovatkach a ludia ich uz v zivote nezvolia. Takze nemyl si mestsku akciovku so sukromnou. Sukromnik ti da obrovske ceny, len aby bol v pluse. Mestsky podnik sa ma prave snazit o preferovanie mhd pred IAD, cize MUSI dopravny podnik dotovat.
Poniekory nemaju ani funkcny rychlomer tak nemaju ako dodrziavat rychlost. Mozno to chcel autor povedat. Skor sa tu jedna o technicke nedostatky vozidiel, ako spominam rychlomer neukazuje, nesvietia kontrolky, nefunguje signalizacia, unik oleja a pohonnych hmot, slabe brzdy, vozidlo bez funkcneho kurenia...., tarifny system vypadava a ma nedostatky, to rozptyluje vodicovu pozornost..... a take nedostatky ohrozujuce bezpecnost vodica a cestujucich a porusovanie zakona o technickom stave vozidla. Myslim tym kategoriu, do ktorej sa oznacuju na stk zavady skupiny C
Tieto ukony niekto porozdával do služieb , nikto nevie kto ,a na pondelkove rano ako vtip to bolo dobre. ? ? ? Vodičov to dosť pobavilo,niektorých až rozčulilo,čo sa tam píše.Až na tie bezpečnostne prestávky a technický stav vozidiel.Len naivný a nie logický uvažujuci človek to môže brať vážne,niejaký papier pod ktorým nieje nikto podpísaný,žiadna organizácia.To si fakt myslíš , že pred štrajkovou pohotovosťou sa tu jazdilo ináč? A že po štrajkovej pohotovosti sa tiež bude jazdit inač. Stále tu jazdia vodiči DPMK bezpečne a profesionalne - opakujem sa.Vodiči DPMK si plne uvedomuju svoju zodpovednoť,nehovoriac o malých detí,Ked tu niekto ohrozuje cestujucich v MHD,tak su to ostatný vodiči cestnej premávky ,a nie vodiči vozidiel DPMK.
P.S Dufam že si to nemyslel osobne,veď nemaš prečo.Nezabudaj !!! Pre idiota,každý idiot.
CSS by mohlo byť ešte viac. Ako inak chceš vyriešiť takéto kritické miesta? Na tých priechodoch pre chodcoch boli smrteľné DN, keďže väčšina slovenských vodičov tak skvelo " dodržuje " predpisy. A pochybujem, že by sa našli peniaze na podchod alebo nadchod.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Isidor
Modernizovať 24 električiek v hodnote 276 miliónov Sk plánuje pri obnove vozového parku počas nasledujúcich štyroch rokov Dopravný podnik mesta Košice (DPMK). Na zákazku už vyhlásili verejnú súťaž. Ako informovali dnes z vedenia DPMK, doposiaľ modernizovali v priemere jednu električku ročne za 8 miliónov Sk. Celkový počet nízkopodlažných električiek je šesť. Kým nová električka stojí približne 80 miliónov Sk, modernizácia starej - jej prestavba na nízkopodlažnú, renovácia ovládacích prvkov, podvozku a skríň - je len vyše 10 miliónov Sk. Prestavba znamená aj zníženie energetickej spotreby.
Doteraz DPMK dodávateľsky rekonštruoval šesť električiek typu KT8D5 s doplnením nízkopodlažného článku a tri električky typu T3 vo vlastnej réžii. Najstaršie električky v bežnej premávke sú z roku 1983 a najnovšie z roku 1993. Spolu ich má DPMK 128 (30 - typu T6, 19 typu KT a 79 typu T3).
Pri obnove zastaraného autobusového parku DPMK na prelome rokov 2007 a 2008 zakúpil 19 ks malých nízkopodlažných autobusov na plynový pohon CNG a postupne vyraďuje staré autobusy. Podľa generálneho riaditeľa Michala Tkáča z vyše 200 kusov autobusov je potrebné vymeniť najmenej 60. Staršie vozidlá značky Ikarus budú vyraďovať až po zakúpení nových veľkokapacitných autobusov počas tohto roku. Ako informoval Tkáč, tohtoročný investičný plán pozostáva zo 100-miliónovej dotácie účelovo viazanej na nákup autobusov.
Pri obnove vozového parku ráta DPMK aj s prostriedkami zo štrukturálnych fondov. Vedenie pripravuje projekt v hodnote 500 miliónov Sk, ktorým chcú reagovať na očakávanú aprílovú
zdroj: TASR
ilustračné foto: internet
http://www.cassovia.sk/newsread.php?newsid=13831