Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: TA #31573:


Petícia za záchranu sedemnástky (4.9.2000)

(krs)

Košice - Nespokojnosť so zrušením linky č. 17, ktorá v súvislosti so zavedením nového linkového vedenia autobusov, zdá sa, pretrváva. Obyvatelia Michalovskej, Humenskej a okolitých ulíc začali podľa našich informácií spisovať petíciu za svoj autobus. K dnešnému dňu by malo byť zozbieraných už vyše päťsto podpisov. O tom, či spomínaná iniciatíva občanov obmäkčí srdcia pracovníkov vedenia dopravného podniku, sme sa porozprávali s dopravným námestníkom DPMK, a.s. Arpádom Schwartzom.

"Na spisanie petície má verejnosť právo, nechápem však, čo chcú na novej trase zmeniť. Túto reakciu zaraďujem medzi všetky ostatné, veď aj keď sa rúbe drevo, lietajú triesky. Samozrejme, že po nabehnutí na nový systém dopravy budeme jednotlivé pripomienky ešte prehodnocovať. Na druhej strane si myslím, že by sa možno našlo aj 500 podpisov ľudí, ktorým vyhovuje nová trasa sedemnástky. Podobná situácia je aj na uliciach Výstavby, Gudernovej, či Pražskej a ľudia odtiaľ sa nesťažujú. Uznávam, že mali doteraz na autobus bližšie, ale ani teraz nie je vzdialenosť na spoje, či na Popradskej, alebo Triede SNP dlhšia ako 300 metrov. Možnosť cestovať pätnástkou, prípadne elktričkami č. 6, 9 a erkami predsa zostáva," hovorí A. Schwartz, pričom dodáva, že o smerovaní liniek nerozhoduje len DPMK, ale aj košický Magistrát. Dôležitou zmenou nového linkového vedenia totiž bude zvýšená ponúkaná kapacita spojov na všetkých sídliskách o desať percent.
1/2 eMareq má úplnú pravdu - celé tri mesiace boli o nekonečných vyjednávaniach s mestskými časťami. Jedna zásadná požiadavka, druhá, tretia, ... , tridsiata. Zachovať pôvodnú filozofiu pri pokyne "dohodnite sa" bolo logicky nereálne. Aj napriek tomu si myslím, že je vôbec zázrak, že sa to podarilo tak zlepiť, aby to vyhovovalo MČ, aj nám ako dopravcovi. Nesuhlas bol od Jazera, Furče a Pereša.
Reakcia na: KVKV #31565:
V rámci Tr. SNP interval 10 minút NIE JE dostačujúci (aj keby patril jednej linke), leda tak s trojičkou. Obmedzenie linky 9 na 20 minút tiež v sedle takisto nie je dobré a už na JZR sa zapĺňa slušne. Linka chodí cez dve veľké obchodné centrá, kde sa premelie dosť ľudí celý deň. Vozidlo vhodnej kapacity, ktoré by riešilo rozdielne kapacitné nároky nemáme (v podobe K2-ky). Buď je možné sólo, alebo dvojica. Neviem prečo toľko špekulujete. Čo sa týka tej L1, prosím, môže existovať (ako by sa upravili trasy iných liniek sme už neraz písali).
Reakcia na: eMareq #31572:
tak to snáď nie ❗ Spustenie petície predsa nemôže zase posunúť spustenie nového LV. Jedine, že by dovtedy stihla byť tá petícia natoľko úspešná, ako je to potrebné.
Čo ak 31. 5. 2008 spustia petíciu v Kavečanoch ❓ A 15. 8. 2008 v Poľove ❓ A 5. 9. 2008 v Džungli ❓
Reakcia na: Isidor #31569:
3 mesiace sa zabilo neustálym dohadovaním, robením kompromisov, ale to už raz musí skončiť. Predpokladám, že kvôli tej petícii dátum 1. jún nebude splnený a odsunie sa to na neurčito... Keby tuposť, obmedzenosť a zadubenosť kvitla, tak tam rastú kvety celoročne. Ja neviem čo si tá starostka o sebe myslí.

Re #31567 KVKV:
"Starostka NJ píše správne , že „tamtým ste vyhoveli a nám nie“,nerovnaký meter . Zobudila sa .
No čo s tým teraz ??? (presvedčte Knapíka alebo Filipka ,aby ju skludnili, poučili, vyhovorili jej to)"

A to teraz má mať každý linku do Šace? Však tá linka je ako celodenná linka nezmysel!

Žartujete? Knapík, Filipko? Dajte pokoj. Odpoveď bude znieť: "Dohodnite sa, hľadajte spoločný prienik a keď sa dohodnete, tak dajte vedieť."
Reakcia na: mišo #31559:
Myslím, že "Magori " by si mali urobiť poriadok s MČ. Najprv: nemať taký prepych - ako je 22 MČ (zredukovať najviac na 10). Lebo u nás ľudia nedozreli na takú formu demokracie, ktorú im poskytujeme. Rozmýšľajú veľmi lokál-patriotický: t.j. dobré je to, čo je dobré pre našu MČ.
Keďže si Mesto zobralo veľa právomocí na seba (ktoré zobralo MČ), malo by aj situáciu s novým LV rázne vyriešiť. MHD si objednáva Mesto u DP, tak nech rozhodne, lebo nové LV tu tak skoro nebude. ? ? ?
Veď Jenčová súhlasila ta čo jej zase kontrolky svietia... ?
Reakcia na: eMareq #31568:
to je dobrý dátum, možno aj to linkové vedenie sa malo spustiť vtedy, až 2.4. by si substrát uvedomil že to naozaj myslia vážne a už by bolo neskoro na petície ?
Reakcia na: mišo #31559:
Aha, takže problém je s linkou do Šace. Dve časti majú a oni nie. Tu sa ukazuje, aké "výhodné" bolo ťahať takto linky. Teraz sa ich tam nechcú vzdať. Od 1. apríla navrhujem zrušiť linky 13, 28, 38 úplne (z dôvodu nižších km výkonov).
Reakcia na: 1018 #31561:

...“Da sa tu vobec robit doprava??????“...
Takto asi fakt nie. Viem, máte to ťažké, ale je to z časti chyba vo Vašom prístupe a doslednosti presadzovania vlastných návrhov. Starostka NJ píše správne , že „tamtým ste vyhoveli a nám nie“,nerovnaký meter . Zobudila sa .
No čo s tým teraz ??? (presvedčte Knapíka alebo Filipka ,aby ju skludnili, poučili, vyhovorili jej to)
Reakcia na: COMFORT #31546:
tak to som ešte neskušala ale musim aj to začať v skutočnosti musia musia nbyť krasne poskladané je to ťažké ??? ?
Reakcia na: Vladimír #31536:

.....“súčasný sedlový interval 10 min. po Triede SNP považujete za dostačujúci“ ?....
Ja nemám nič proti lepšiemu intervalu, 7min (alebo trebárs 5) ,ale ide o reálne možnosti.
Interval 5až7´ - skvelé; 10´ – vyhovujúce; 15 – 20´- otravuje, štve; 30 a viac –odradzuje.
V konkrétnom prípade L6/9, považujem smer Komenského – Terasa s 7-8min int. za predimenzovaný, v úseku spol.p. – NO 15min int. za poddimenzovaný.
Rovnako v ad sú poddimenzované L15 Sečovská-Exnárova a L18. Rastislavova L10/16 predimenzované.
Základom mojej myšlienky je vytvoriť ZÁKLADNÚ /NOSNÚ/ SIEŤ S VYROVNANÝM INTERVALOM, ktorú som naposledy popísal v príspevku #31509. Interval 10min. mi vychádza ako KOMPROMIS, ktorý by riešil uvedené nevyváženosti .
A podla mňa skutočne v sedle tých 10min.stačí, to sa dá vydržať. A ako som písal, pokial by sa líšili v uvedených smeroch kapacitné nároky , tak to riešiť vozidlom vhodnej kapacity.
Zrejme sú dva odlišné princípy riešenia prepravných nárokov . Vhodnou kapacitou vozidla alebo intervalom. Čo je lepšie?
Píšete, že v úseku amfik-spol.p. je otrasné cestovať aj v prázdnom voze. Tomu som celkom nepochopil, a má dp na to aby v sedle preháňal poloprázdne vozy ?

Ešte som si všimol a vychádzam z toho, že oficiálny návrh v podstate túto základnú sieť obsahuje aj ked nie úplne dokonale a s nevyváženosťami dopravných vzťahov.
Reakcia na: mišo #31559:
pevne verím, že MZ zoberie petíciu "na vedomie". nech je potom rovnaký meter.
Reakcia na: 1018 #31561:
pokiaľ nedocieliš absolutizmus tak nie... ?
Reakcia na: mišo #31559:
pí. Jenčová je veľká odborníčka, čo preukázala neraz, napríklad keď sa v MZ rokovalo o Babrákových modrých ftákoch...

"p. Jenčová, poslankyňa MZ - Predložený materiál považuje iba za informáciu. Do diskusie sa prihlásila z dôvodu, aby upozornila prítomných, že sa v tomto zastupiteľstve vždy pristupuje k problému tak, aby sa zdôraznilo, ako sa to nedá, prečo sa to nedá, len aby sa mesto nepohlo dopredu a pritom vôbec nezáleží na názve firmy. Doprava v meste je v zlom stave a ona víta myšlienku, žeby sa mohlo niečo zmeniť k lepšiemu. Je s tým spojené množstvo práce, sú s tým spojené isté riziká, no DPMK sa tým už zaoberal. Mali by zosúladiť svoje názory s dozornou radou ešte pred predložením materiálu na rokovanie mestského zastupiteľstva a nie tu si vysvetľovať ako sa to nedá. Uvítala by pozitívnejší prístup."
Reakcia na: mišo #31559:


Takze cele mesto bude v nasledovnych mesiacoch trpiet to, ze Jazero sa odmieta vzdat autobusovych liniek, ktore maju subeznu trasu do centra s elektrickou... Dalej budu male vozy tam, kde maju byt velke, dalej sa budeme vsetci rano tlacit. Sucasne problemy budu nadalej pokracovat. Len preto, aby Jazero malo okrem hustej elektricky aj svoje autobusy. Da sa tu vobec robit doprava??????
Dimi
sa velmi nesmej, pot a krv je na 1008 ?
Bol som si obzriet automatove cudo na Bardejovskej. Ten obrazok bezpecnostnej kamery skutocne nema chybu... ? ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.