1/2 eMareq má úplnú pravdu - celé tri mesiace boli o nekonečných vyjednávaniach s mestskými časťami. Jedna zásadná požiadavka, druhá, tretia, ... , tridsiata. Zachovať pôvodnú filozofiu pri pokyne "dohodnite sa" bolo logicky nereálne. Aj napriek tomu si myslím, že je vôbec zázrak, že sa to podarilo tak zlepiť, aby to vyhovovalo MČ, aj nám ako dopravcovi. Nesuhlas bol od Jazera, Furče a Pereša.
Spustenie petície predsa nemôže zase posunúť spustenie nového LV. Jedine, že by dovtedy stihla byť tá petícia natoľko úspešná, ako je to potrebné.
A 15. 8. 2008 v Poľove
eMareq
Petícia za záchranu sedemnástky (4.9.2000)
(krs)
Košice - Nespokojnosť so zrušením linky č. 17, ktorá v súvislosti so zavedením nového linkového vedenia autobusov, zdá sa, pretrváva. Obyvatelia Michalovskej, Humenskej a okolitých ulíc začali podľa našich informácií spisovať petíciu za svoj autobus. K dnešnému dňu by malo byť zozbieraných už vyše päťsto podpisov. O tom, či spomínaná iniciatíva občanov obmäkčí srdcia pracovníkov vedenia dopravného podniku, sme sa porozprávali s dopravným námestníkom DPMK, a.s. Arpádom Schwartzom.
"Na spisanie petície má verejnosť právo, nechápem však, čo chcú na novej trase zmeniť. Túto reakciu zaraďujem medzi všetky ostatné, veď aj keď sa rúbe drevo, lietajú triesky. Samozrejme, že po nabehnutí na nový systém dopravy budeme jednotlivé pripomienky ešte prehodnocovať. Na druhej strane si myslím, že by sa možno našlo aj 500 podpisov ľudí, ktorým vyhovuje nová trasa sedemnástky. Podobná situácia je aj na uliciach Výstavby, Gudernovej, či Pražskej a ľudia odtiaľ sa nesťažujú. Uznávam, že mali doteraz na autobus bližšie, ale ani teraz nie je vzdialenosť na spoje, či na Popradskej, alebo Triede SNP dlhšia ako 300 metrov. Možnosť cestovať pätnástkou, prípadne elktričkami č. 6, 9 a erkami predsa zostáva," hovorí A. Schwartz, pričom dodáva, že o smerovaní liniek nerozhoduje len DPMK, ale aj košický Magistrát. Dôležitou zmenou nového linkového vedenia totiž bude zvýšená ponúkaná kapacita spojov na všetkých sídliskách o desať percent.