s tymto sa stotoznujem aj ja. nech dpmk stiahne nove lv ked sa nepaci a ostaneme pri starom. ale s tym ze do dedinskych MC ozaj spoje 120/60 a hotovo. Ziadne ciastocne zmeny to je o nicom.
Re #31016 KVKV: mnohokrat sa oplati viac zburat a stavat nanovo, ver never, konieckoncov v dnesnej dobe by sa do nakladov stavieb mali zapocitavat takisto naklady na kompletne ODSTRANENIE stavby.
Ano tesco je este horsie, co si budeme hovorit.
A ti ktori sa snazia v DPMK nieco zmenit alebo prist s niecim novym ti nenajdu u nikoho oporu a tak to skonci tym ze radsej odidu tam kde maju moznost sa uplatnit.Mal som kamarata ktori takto obstal a radsej odisiel ako mal vidiet to co sa hore robi.
Dotacie vo vyske 400 milionov rocne nestacia na nic. DPMK nema z coho platit vodicov a nie este opravovat trate, ci nebodaj robit opravu kolajovych zvrskov..
Dimi: Skor by som povedal ze ide o platovu vec.Ale ak tak konecne aspon sa v tom podniku zacne nieco robit.Aj tak moj nazor je ze o par rokou tento podnik predaju niekomu za 1 sk.Alebo uz teraz je jasne kto ho kupi len niek o tom nevie.A vodici ty si to nechcu len priznat ale tak to je.Ved staci to vsetko len sledovat a kam sa to speje.Niet mechanikou,niet uz pomali ani VSA co sa tika dielni,plata sa ako sa len moze ci uz u busou alebo u vodicou.A vraj je na stole uz 43 vypovedi od vodicou a kde je maj ked odidu vseci mladi lebo im to zato nesji.A Tedom?Ti starsi sa uz smeju lebo davaju nove vozi novacikom len preto aby im zalepili usta.
Ide to dole vodou.i
To su take stupidity, ze skoda reci. DPMK priamo nezmoze nic na tom, ci bude alebo nebude podpisane nove linkove vedenia.. Zda sa, ze soferi zas nevedia o co ide. Vraj si DPMK moze vybrat.. Nadhera.. Sorry, ale tymto nic nedosiahnu. Ak idu strajkovat o zvysenie platov, nepoviem ani slovo. Ak kvoli tomu, ze este nie je nove LV, tak ako vravim, je to stupidita a radsej nech sa najprv informuju, az potom konaju, aby nebolo neskoro.
Ked citam co za blbosti sa v Kosiciach planuju tak je mi z toho do placu.. Myslela som si ze padom komunizmu sa nicenie miest skoncilo.. Komunisti tu toho dokazali znicit vela, stavby ako OD prior, OD dargov, hotel slovan (ten zo 60/70 rokov), sidlisko kuzmaniho alebo sidlisko juh dost zmenili charakter mesta a znamenali vyburanie toho co tam stalo .. Namestie osloboditelov bolo z 3/4 "znicene".. Ale stavbou Auparku sa to uz namestim ani nebude dat nazvat!!
To ze jazdi 34ka a 36ka minutu po sebe nikdy nepochopim tak isto ako ani to ze autobusi jazdia 2 alebo 3x za hodinu ked v spuste inych miest (napr: Ostrava) jazdia 6x za hodinu.. Myslela som si ze sa to konecne zmeni, ze z tahanoviec bude jazdit 10, 34 (so zmenou trasy) a 27 ale kazdych 6 minut.. Ako vidim zmeny sa asi nikdy neuskutocnia pretoze "ludia su uz zvyknuty".. To mi pride podobne ako ze ludia su zvyknuty na stary dochodkovi system tak ho menit nebudeme.. Nevadi ze za 30 rokov proste ten system spadne a dochodcovia nebudu mat peniaze.. Tesim sa az Kosice opustim a odstahujem sa prec pretoze z toho co sa tu "planuje" sa mi chce plakat..
Tak s tým sa plne stotožňujem. Skoro mám pocit, že ste opisoval odo mňa. ?
Presne v tom znení som chcel čosi napísať .
Už som sa bál, že po tolkých paskvilizujúcich kompromisoch v novom návrhu si po jeho schválení a zverejnení dám pred seba ten dnešný, Kuzmov a nový a zahrajem si hru „Nájdi desať rozdielov“.
To odloženie by bolo rozumné.
Posledné dva týždne sa to tu hemží roznymi architektonickými návrhmi a nápadmi a všetko je v duchu ....nie sú peniaze (väčšinou na prospešné veci) alebo sa nehorázne plýtva (megalomanské samoúčelné projekty) , človek na ne reaguje v štýle „čo to tu preboha zase bude stáť a pre koho?“
ŽIADNE sídlisko sa mi nepáči architektonicky tam nie je čo obdivovať.
Kassa perla park tiež neoplýva užitnými a ani architektonickými hodnotami a Aupark už vobec nie. Možno tak sú použité ušlachtilejšie technológie. Je to nadrozmerná obludnosť. Pokus o kvalitnú architektúru na nádražnej budove v podobe čohosi pokrúteného kovového posobí násilne, rušivo a neprirodzene voči funcii objektu. Zastavanie priestoru na velmi dlhú dobu znemožní vytvoriť dobré dopravné spojenie mhd aj iad so stanicou. Neberie žiadny ohlad na riešenie dopravy. Stanica má byť funkčný objekt slúžiaci svojmu účelu na dlhé roky a neprovokujúci svojim vzhladom . Načo tam budovať nákupné centrum (ešte megalomansky pojaté ako premostenie kolajiska!) , ked centrum je na pár krokov. Dnes je síce módne „kombinovať žel.stanice s obchodnými domami“ , oddovodnené je to len v prípadoch ak je stanica niekde na okraji mesta.
Súčasná stanica síce nie je žiadny architektonický skvost, ale nové potreby (východný terminál) a odstránenie stavebných a technologických nedostatkov sa dá riešiť rekonštrukciou za desatinu nákladov. Je nehoráznosť búrať cca 30 ročnú stavbu.
Predpokladám, že nejaká firma sa tým zaoberá aj na Slovensku. Pred nedávnom som mal možnosť vidieť ekologickú obnovu silne znečisteného územia v Prahe, pri rekonštrukcii vozovni Pankrác. Dlhé roky tam garážovali autobusy a čerpacia stanica, celé územie bolo velmi silne kontaminované ropnými produktmi. Odstraňovala sa zemina niekde ež do hlbky dvoch metrov.
Je viac prípadov c Čechách, kde na bývalých priemyselných zónach sa takto pripravuje plocha pre novú výstavbu (včetne bytov) Neviem, či sa už začalo napr.vo Vysočanoch.
Ja nehovorím o výstavbe bytov v chápaní tradičného sídliska ! Ale o výstavbe mestskej štvrti . predstavujem si živé ulice plné obchodov... atd. Tie byty ako súčasť viacfunkčných budov sú doležité, to je už známy poznatok architektov vo svete. Pokial by sa postavili len administratívne budovy ,vzniklo by akési „chladné mrtve mesto“ , pracovná zóna, ktorá sa vo večerných hodinách stáva sociálne problémovým územím . Podobný problém vznikol vo viacerých europskych mestách vysídlovaním a rušením bytov z centier.
Stručne. Ak tam žijú ludia, tak to mesto žije. Ak je to MESTO a nie sídlisko tak tam radi chodia ludia, oblúbia si to. Proste je niečo iné prejsť sa po ulici s obchodmi, a dalším vybavením než navštíviť hypermarket.
Železničný koridor sa dnes dá oddeliť a odhlučniť, viď riešenia na koridore v Čechách v smere do Prahy. A naviac by sa jednalo len o najzápadnejšiu ulicu pri trati.
Na podobné centrá je vhodných viac lokalít, napr. medzi hl.poštou a šport.halou, volné „cirkusové“ plochy u Carefouru smerom k blšáku (včetne plochy blšáku) atd.
Dobré ránko, páni (citovaní v článku). To je tá medializácia o novom LV, ktorá mi veľmi chýbala a čo sa mi (tuším Dimi) snažil vyvrátiť jediným, pre bežného užívateľa nezrozumiteľným článkom v Korzári. Teraz je už neskoro. Predpokladám, že v DPMK budú takí rozumní, že položia celé nové LV na rok na ľad a potom to skúsia znova, ale normálnym spôsobom, lebo toto, čo predviedli, svedčí o diletantizme zodpovedných (myslím nulový lobing, neodkomunikovanie "potichu" vopred s MMK a pod.).
Územia u letiska všeobecne vo svete nie sú velmi vhodné pre akúkolvek bytovú zástavbu.
Priemyselný park Pereš a „električka do polí“ je špekulatívny projekt s pozemkami.
Už som uviedol ,že Košice sa stávajú akýmsi cvičným polygónom developerov, špekulantov ,architektonických experimentátorov s tichým či verejným súhlasom „onej „ správy mesta.
V zotrvaniu „romáles“ v danej lokalite problem nevidím. Kedysi ich bolo plné centrum, dnes sú tam luxusné byty . Práveže by sa týmto dostali preč. Veď majú svoje „City IX“.
v takej podobe ju chcú postaviť? Takže budeme mať električkový terminál, ktorý vlastne bude len z polovice terminálom, keďže výstavba trate z Nám. MMM nehrozí. Na tých vizualizáciách je to pekne vymyslené, hoci škoda, že nevidieť priamo prepojenie tratí.
Re #31004 eMareq : super! Tak toto je správa roka. taký šťastný som snáď ešte ani nebol... dokedy budú musieť normálne zmýšľajúci ľudia trpieť, s prepáčením, dementne zmýšľajúcich ( ak vôbec zmýšľajúcich ) kompetentných?
DPMK by malo zareagovať trucovito - zníženie počtu objednaných km by malo rozložiť tak, aby sa to čo najviac dotklo MALÝCH MČ, ktoré NESÚHLASILI so zmenou LV. Ak by do Krásnej chodila L 13 raz za 120 min. a v špičke raz za 60 min. a žiadna L 38, až potom by si v Krásnej & Co. uvedomili, akí sú hlúpi a akú skvelú dopravu si zabezpečili. Prajem im to. A potom by už nepomohli žiadne náreky. TO isté by platilo pre dôchodcov z Michalovskej, keby im zrušili zachádzku L 17. DPMK by malo jednoduchú a stručnú odpoveď : " Nie sú km, obráťte sa na MZ. " ? ? ? ? ? ? ?
Ahojte.No ja len tolko,ze DPMK vie co robi.Pretoze uz vyhlasili strajskovu pohotovost ktoru budu vodici podpisovat na skoleni
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
pedroke