Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: grofmathias #30984:
Ja verím, že to neskomponuju a dúfam že ani nezrealizujú lebo to vyzerá jak nemecký bunker po ruskom nájazde.

Ta narážka s náhľadmi nebola mierená na teba ?
Reakcia na: KVKV #30985:


Ešte ohľadom zástavby: škoda, že priemyselný park Pereš rastie na krásnej rovine, ktorá by bola stopercentne vhodnejšia pre vznik obytného minimesta, než pre priemyselnú zónu. Tú mohli stavať na západ, či na juh od letiska.

O lukratívnosti bývania pod Americkou triedou a v blízkosti romáles by som pochyboval. Najprv treba riešiť túto sociálnu spoločnosť a potom uvažovať o kultúrnom bývaní a nejakom projekte severného mesta.
Ďalšou lokalitou, kde by som si vedel predstaviť obytnú štvrť je pole smerom na Bankov od KVP, nie až po les, ale do polovice by to bola krásna panoramatická lokalita.
Reakcia na: Papyr #30981:
Nezúfaj, tí tam budú aj po prípadnej prestavbe. ?

Re #30984 grofmathias: Prestavba stanice súvisí s konaním MS 2011. Má tam byť hotel (to bude asi tá výšková budova).
Reakcia na: KVKV #30983:


Nebudme takí skeptici. Ktovie, možno pôjde pod zem to obratisko...Autobusy by sa mali otáčať pred Sociálnou poisťovňou, ak dobre viem. Nakoniec, aj cassovar mal pôvodnú vizualizáciu inú, než aká sa nakoniec stavia...
Reakcia na: Isidor #30982:

To nie je pravda. Daleko horšie územia sa toxicky vyčistili, tam neboli žiadne chemicky nebezpečné prevádzky. To je len demagógia a možno špekulácia, aby záujemci lacno mohli odkúpiť parcely.
Pokial viem, je v pláne tam nejaká elektráreň (Ťahanovčania budú radi) a depo rt KORID. To sú 24 hodín luďmi obsluhované prevádzky, tým to nebude vadiť?
Reakcia na: Peter55 #30977:


tie náhľady som tam nedával...žiaľ, neovplyvním to

je to také cik-cak, priznávam, ale je to odvážne, myslím, že konečne sa projektuje moderná výšková budova a po nej snáď ďalšie.

hm, možno budú za fontánami aj sprchy 😃 samozrejme, platené. Obratisko tam nie je snáď preto, že tá firma nedisponuje pri vizualizácii podkladmi na Korid, tak to do vizualizácie nedala. Verím, že po rokovaní s našimi engenýrmi to tam finálne zakomponujú.
Reakcia na: Peter55 #30979:

No ved to je ono. Ked niekto projektuje BUDOVU tak ho NIČ okolo nezaujíma . MHD ? "to nech si dajak doriešia".
A trasa ed na asarykovu? kade???
KVKV: ohladom magnezitky som niekde cital, ze po tomto priemysle ostava velmi silne a toxicke (?) znecistenie pody, ktoru by bolo prilis nakladne dat do obyatelneho stavu. Takze asi preto zas priemysel a nie byty
Reakcia na: grofmathias #30972:
Pekny projekt. Pripomina mi niektore zapadonemecke stanice, napriklad Regensburg Hbf. Akurat mi tam nieco chyba: Pozeral som na tie vizualizacie a zabudli tam dovizualizovat tych Romov, co su permanentne pred kosickou stanicou 😃
Reakcia na: grofmathias #30975:

Ale toto je hrozná obludnosť ! A to ja skutočne nič nemám proti Maďarom!
Tá dnešná je sice architektonicky nič moc, ale toto ?A že najnovšiu.... než nebude v Kysaku, že?
A to vobec odmietam, to je "súťaživosť" typu kto ďalej dočurá.
Tú predvedú iniciatívni a ochotní v rámci "hlavného mesta kultúry 2013"
Reakcia na: 5 #30976:
JJ, už vidím ako sa v tej vode budu kúpať naši diskriminovaní spoluobčania a mimochodom nikde tam nevidím el. obratisko ani nič podobné a AS kde nechali? ☠
Reakcia na: grofmathias #30975:
Jasné, v tomto roku, nakoniec to skončí tak ako 1 nástupište, že urobili akurát novú podlahu a koniec ?
Reakcia na: grofmathias #30972:
Menšie náhľady sa tam už asi nedali dať ?
Reakcia na: grofmathias #30972:
Z pohľadu z Mestského parku to vyzerá ako torzo výškovej budovy po náraze lietadla.
Reakcia na: KVKV #30974:


No, ono to tá maďarská spoločnosť vyhrala v súťaži, stavať plánuje ešte v tomto roku...Čo sa týka architektúry, nie je to skvost, ale zas tá koncepcia má niečo do seba, v budúcnosti sa budeme môcť pochváliť najmodernejšou budovou stanice. škoda, že sa neopravila a nerozšírila pôvodná historická budova, ako napríklad v Miskolci.

Námestie osloboditeľov by som riešil úplným stopom osobným vozidlám s ich odklonením na jantárovú-rastislavovu a gemerskú a následne na alejovú až kruhák. Električková doprava by mohla mať zastávky v priestore medzi pamätníkmi (samozrejme, v prípade útlmu osobnej automobilovej dopravy), ináč by sa tam tvorili kolóny električiek. Zatiaľ ma nič iné nenapadá....
Reakcia na: grofmathias #30972:

Ta šak tak nejak o tom píšem. Pred polrokom projekt zástavby staničného nám riešil veci trochu inak.
To len zase skúšajú nejakí projektanti vydojiť peniaze za projekt nejakého monštra. Súčasná stanica podla mňa vyhovuje na dalších 50rokov.
Keď tak sledujem v posledných dňoch prebiehajúcu diskusiu o dopravných projektoch, tak je mi z toho nejak divne. Skoro si začínam priať, aby aspoň budúcich 20rokov neboli žiadne peniaze, bola by aspoň nádej na zrušenie alebo prehodnotenie niektorých akcií.

Nám.Osloboditelov:
Pokial sa už začne s niečim, tak sa divím, že ešte nikto nevystúpil s názorom , že tie dva pomníky tam zavadzajú a mali by sa premiestniť do úplne inej časti mesta. Plánované premiestnenie hrobu neznámeho vojaka „akosi šikmo“ včetne novej komunikácie vedenej tiež akosi krížom považujem za velmi necitlivý zásah do celej architektonickej koncepcie daného územia. Celú cestnú dopravu, včetne td,ad obojsmerne by bolo možné presunúť na južnú stranu Štúrovej a tú podla potreby rozšíriť. Tvrdenie p.Titla, že by tak zbytočne vzniklo dvojité kríženie trolejí ed-td trochu postráda logiku, ked v inom príspevku spomína kolajové napojenie od stanice a domu umenia na Hlavnú. Pokial sa to zrealizuje a dostane to svoj zmysel – teda prevádzku ed na Hlavnej, tak mu ešte jedno kríženie s td vznikne naviac. Tvrdohlavosť a dogma o nepotrebnosti rozmiestnenia zastávok v prospech skvalitnenia prestupov nám bohužial nedáva žiadnu radostnú perspektívu. Naviac krkolomné nadchody/podchody cez magistrálu nám ešte skomplikujú cesty v danom priestore. Ja sa pýtam, či je vobec potrebné tento tranzitný ťah viesť centrom mesta. V Prahe, Budapešti prehodnocujú svoje riešenia zo 70,80tych rokov, viď snahu o zrušenie pražského prieťahu okolo múzea, V Bpesti dokonca chcú zrušiť mimoúrovňové úseky v okolí Keleti p.u., včetne odklonu tranzitnej dopravy z centra. V Košiciach sa stalo už viackrát, že riešenia ,ktoré sú zastaralé, upúšťa sa od nich vo svete, sa tu len teraz zavádzajú. To nikto z projektantov nesleduje vývoj ?
Hovorí sa tu o prepojení Masarykova – Prešovská. Tak to už máme zaprasené N.O., Hlinkovu, Watsonovu, to si zaprasíme magistrálou aj druhé námestie v centre ? A ked už sa do toho pustia, nebudú im tam na Masarykovej vadiť kolaje ed do Ťahanoviec? Je potom v nejakom projekte tolko potrebné obnovenie trate na stanicu ? Bude to vobec realizovatelné? Tu pripomeniem , že pred časom sa hovorilo o projekte prestavby staničného nám. Má to byť komplet zastavané ,včetne prístupu od pošty2.

A vobec, sledujte projekty: Jeden ústav vypracuje štúdiu o útlme či zastavení os. dopravy do Moldavy, druhý ústav spracováva projekt elektrifikácie tejto trate. Takže regiotram začíname od toho správneho konca. Už chýba len zadať výrobu dvojsystémových vozidiel a potom (po slávnostnom predvedení prototypu) spustiť práce na prechode napájacej sústavy na 25kVac. No nie je to skvelé?
A mimochodom, pokial by niekto mal skutočný záujem na realizácii KORIDu , tak s prácami može začať ihneď a v obmedzenej forme sa može spustiť ešte pred zahájením nového grafikonu. (bez prepojenia a peážnych úsekov mhd). To som už spomínal.

A ešte jedna vec. To sú na ÚHA vobec architekti? Alebo sú slepí pri návrhoch zmien a schvalovaní územného plánu? Jedná sa o urbanisticky atraktívne územie od obce Ťahanovce v oblasti bývalej magnezitky. Namiesto plánovaných priemyselných objektov by tam mohlo vyrásť NIE sídlisko ale MESTO. Projekt severného mesta by bol atraktívny a obdivovaný. Priame prepojenie s obcou vytvorenie urbanistického celku s ulicami, centrálnym námestím, obchodmi, úplným vybavením , stavbami ĽUDSKÉHO rozmeru. Včetne mhd. Prepojenie tohto mestského centra, povodnej obce , sídliska, nedalekej nákupnej zóny a terminálu sever by dalo celej oblasti atraktívny charakter.

V tomto štáte akoby skutočná architektúra zanikla niekedy v prvej polovine 20-st. V Košiciach sa naposledy uplatnila na Komenského ulici v 50-tych rokoch. Architektúru vystriedala prefabrikovaná výroba sídlisk. Dnes ju vystriedala prefabrikovaná výroba nákupných centier a hypermarketov. Architektonicky bezcenné objekty ,ktoré zaplavili predmestia pomaly zamorujú mestské centrá a ničia ich tak na dlhé desaťročia, možno nenávratne.

Dlhé? Viem. Aspon máte čo čítať a o čom premýšlať. Prípadne vyjadrite svoj (akýkolvek) názor. Budem rád.
Reakcia na: RDZ 50 #30970:
JJ ? Minule ma naštvala jedna hláška, nejaký magor asi 17-18 ročný stal s mamičkou na zastávke a prišiel budar (35XX) s nápisom "vodič v zácviku. No a k tej hláške, voz pristavil a ten tupec zahlásil "aha mami neotvoril dvere poďme sa" sťažovať ? ?
Reakcia na: Peter55 #30969:
tak tak....vodič môže dokopy len za prekročenie max. dovolenej rýchlosti... ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.