Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dimi #30481:

Škoda že v závere tvrdíte niečo s istotou čo je iba Vaša domnienka. Ako špecialista na dopravné inžinierstvo som vyprojektoval vyše 100 svetelne riadených križovatiek (Košice, Prešov, Poprad, Michalovce, Humenné, Rožňava, Snina, Vranov n/T, Stará Lubovňa, B.Bystrica, Brezno, Trenčín, Sv.jur, Nitra, Dubnica n/V, Bratislava) a všetky fungujú. samozrejme že ak mám doporučiť systém, nič lepšie ako SIEMENS v oblasti riadenia v Európe nevymysleli. Niečo je však niečo navrhnúť a postaviť, a niečo úplne iné sa o to starať a udržiavať. V Košiciach vyše 20 križovatiek bolo vyprojektovaných a postavených ako dynamicky riadené, s možnosťou preferencie MHD, ale vďaka údržbe zo strany firmy MATYÁŠ a nekompetentnosťou SKK nefunguje temer nič. Firma SIEMENS pred dvomi rokmi vyhrala v Košiciach verejnú súťaž vypísanú mestom na údržbu semafórov vrátane dopravnej ústredne, ktorá tu vyše 10 rokov je, ale nechcem povedať na čo... Ale SKK rozhodlo, že údržbu budú robiť naďalej Matyašovci - pozrite si v rozpočte mesta, koľko magistrát platí tejto firme za výmenu žiaroviek v semafóroch ročne - 4 milióny Sk !!
Výsledok ale vôbec nie je adekvátny vynaloženým financiám, nehľadiac na skutočnosť, že SIEMENS do súťaže dal oveľa lepšiu ponuku ...
Čo sa týka križovatky Palackého - Jantárová - Protifašistických bojovníkov ako kruhovej - nie je tam priestor na taký polomer kruhovej križovatky, ktorý zodpovedá záťažiam na vstupoch aj so zohľadnením nárastu dopravy do r.2023 (15 rokov). Návrhy mimoúrovňovej križovatky sú, samozrejme so zapustením koridoru Protifašistických bojovníkov - Jantárová, ale je tu niekoľko technických problémov - úzke hrdlo Palackého ulice, existencia Bajzovej ulice a križovatka na Sennom trhu vrátane električiek. Samozrejme že všetko je riešiteľné, ale ak sa majú dodržať platné STN (normy) a súčasne urobiť riešenie, ktoré by fungovalo, nie je to jednoduché, a je to o financiách. Keď sa na jeseň otvorí 4 jazdný pruh do mesta pod železnicou na Palackého, len vtedy začnú problémy s touto križovatkou. Nahlas sa o tom hovorí - ale pozrite na rozpočet mesta, či sa v tomto smere niečo chystá riešiť ...
P.titl
Reakcia na: Isidor #30486:
HB Reavis este nema odkupene vsetky pozemky.. A poviem ti srandu, ze mesto predalo aj pozemky pod Sturovou ulicou, takze bude zaujimave, az sa raz HB Reavis nas... nastve a polozi panely krizom cez sturovu, lebo ved je to ich majetkom.. neboj sa, tam su ine lobbingove skupiny za to, aby Aupark stal.. A mam take indicie, ze aj LV sa tazko schvaluje kvoli Auparku.. Porozmyslaj a sam zistis preco..
Reakcia na: TA #30485:
Nadjazd, ako pokracovanie mlynskeho nahonu, az po jantarovu.. pocul som totiz teraz, ze sa tam neda predlzit mlynsky nahon, je tam hlavny vodovodny a kanalizacny zberac.. musi byt len nadjazd
Reakcia na: Dimi #30484:
a odškodné za štyri roky prieťahov plus dávno predané pozemky budú splácať ešte naše vnúčatá... dať to zosobniť Trebuľovi a hypernadšeným vtedajším poslancom, pekne po jednom ?
Reakcia na: PTI #30478:
zapustením smeru východ - západ sa síce odľahčí doprava na povrchu, avšak de facto to nebude znamenať nič, pretože tak či tak nám v centre ostanú jazdiť autá, ľudia budú musieť prechádzať cez priechody a prestupovanie bude asi rovnako pohodlné ako dnes. Ak by sa napr. urobil vstup do podzemia na Južnej triede niekde v úrovni bývalej križovatky s Ludmanskou, tak by sa mohla celá križovatka na NO nachádzať pod povrchom. Neverím, že by to nejako zásadne predražilo celú stavbu. Samozrejme týmto by sa " odrezalo " spojenie Hlavnej a Štúrovej ( prakticky by sa však nič nestalo ).
Nerozumiem, prečo sa do celého problému križovatky na NO pchá aj Fejova. Ak by sa zrušilo parkovisko oproti Domu techniky ( za el. zastávkou v južnom smere ), tak by bolo možné aj odbočenie vpravo zo Štúrovej na Južnú tr. a nemuselo by sa plánovať využitie Fejovej ako spojky pre tento smer. Ťahať dopravu takou uličkou a navyše cez parkovisko je podľa mňa dosť hlúpy nápad.
Čo sa týka križovatky pri Sennom trhu, aj tá by sa mohla celá nachádzať pod zemou. Zapustenie na Jantárovej a Palackého možné určite je, keďže je tam dostatok voľného priestoru a ide o rovné úseky. Zapustenie zo severu na Protifaštických bojovníkov by mohlo začínať v bývalom mlynskom koryte ( tam, kde sa dnes vychádza na povrch ). Tým by sa navyše zrušilo čakanie električiek na CSS pred krytou plavárňou.

Dimi : nadjazd v centre? Brrr.
Reakcia na: PTI #30478:
Este jedna otazocka.. Preco cely magistrat kope za Aupark ? Primator Knapik sa vyjadril, ze sa bude snazit presvedcit investora o zapustenie dopravy pod zem.. Ale to je predsa totalna kravina.. To je ako keby ja som sa snazil presvedcit Gasparovica, aby odvolal Fica.. Vy to viete velmi dobre, ja to viem velmi dobre a teraz uz aj ostatni velmi dobre vedia a citaju o tom, ako cele mesto Kosice kope za Auparkove monstrum, absolutne sa nehodiace do centra mesta... Moja rada.. HB Reavisu odkazte, nech si zbali svoje tri lopaty a moze zacat kopat na Peresi, tam nech si stavaju aj desat Auparkov a Vy si tam mozete riesit svoje Titlovo-Siemensove svetelne krizovatky....
Reakcia na: enumaelish #30480:
Mail mám skrytý v nicku, stačí sa ozvať. ?
Reakcia na: Dimi #30481:
alebo nadjazd...
Reakcia na: PTI #30478:
Pan Titl, krizovatku Palackeho-Jantarova-Namestie osloboditelov rieste alebo kruhovym objazdom, alebo predlzenim "koryta" Mlynskeho nahonu popod krizovatku az ku Jantarovej.. Takto doriesite mimourovnovo tento uzol.. Ale pokial ma pamat neklame, ste zatvrdlym zastancom krizovatkoveho systemu Siemens, preto budete podporovat svetelne krizovatky a nikdy nie kruhove objazdy, alebo moznost, ktoru som napisal.. Takze z toho vidim, ze Vasa zavislost na Siemense je viac ako jasna...

M. Kristof
Reakcia na: eMareq #30474:
Ale konkrétne som chcel vedieť či neni niekde na internete k dispozícii ten návrh tak ako bol k Bratislavskej MHD pred septembrovými zmenami v 2005. Ak môžeš alebo vieš to dakde zohnať poslal by si mi to alebo dal link? Poprípade ti dám kontakt na mňa. Ďakujem! ?
Aj tak je jasne, ze ziadny podzemny variant nikto stavat nebude. Mesto by sa malo zdrzat podobnych vyjadreni. Jednak zavadza uplne nezainteresovanych a jednak pokracuje v samozosmiesnovani.
Reakcia na: TA #30473:

Priestor ktorý je určený na dopravný koridor neumožňuje urobiť plnohodnotnú mimoúrovňovú križovatku, je potrebná riešiť aj ľavé odbočenia od Nám.osloboditeľov do Južnej triedy, a z Južnej triedy do Štúrovej smer Moyzesova. Takže sa zapustí iba prejazd rovno, a križovatka zvyšných smerov vrátane električiek a chodcov ostane na povrchu. Súčasne na povrchu ostane MHD - autobusy a trolejbusy so zastávkami MHD v smere západ - východ. Len to zapustenie hlavného smeru - štvorpruhová komunikácia v dĺžke 220 m s maximálnym znížením 6,60m pod električkou vrátane prekládok inžinierskych sietí a premostením - bude stáť 350 miliónov Sk a nerieši to hlavný problém v tomto dopravnom koridore - križovatku Palackého - Jantárová - Nám. osloboditeľov, ktorú je potrebné riešiť ako mimoúrovňovú prvorade - tú su oveľa vyššie počty motorových vozidiel, a zo štyroch smerov, nie námestie ktoré je iba trojramennou križovatkou s prejazdom električiek.
P.Titl
Reakcia na: 5211 #30476:
Nie, MHD zostane na povrchu.
Mozno kus blba otazka ale ked bude cesta pod zemou, tak aj ED trat? to tu potom budeme mat minimetro? ?
Radnica o Auparku: Dopravu do podzemia
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=2.2.2008/69137K

citát
Vedenie mesta si uvedomuje, že takéto technické riešenie dopravy je v tomto území finančne veľmi náročné.

" Pokúsime sa rokovať s investorom o tomto variante a o detailných modeloch financovania projektu. Veríme, že nájdeme spoločné riešenie," povedal primátor František Knapík (KDH).

Navrhovaný mimoúrovňový variant podľa vedenia radnice výrazne zvyšuje bezpečnosť chodcov v tejto oblasti a prispieva k sceleniu pešej zóny medzi Hlavnou ulicou a Južnou triedou.

" Zvyšuje tiež atraktivitu investície a stáva sa prestížnou záležitosťou pre mesto i investora," dodáva Geročová.

Investor rešpektuje, ale...

"Rešpektujeme rozhodnutie mesta a samozrejme zohľadňujeme preferovaný variant riešenia dopravy v našom projekte," uviedla želmíra Rácová, zástupkyňa developera HB Reavis Group.

_Zdôraznila, že financovanie mimoúrovňovej dopravy je plne v rukách mesta Košice._

_"Investor sa zmluvne zaviazal preinvestovať do riešenia dopravy 100 miliónov korún. Zvyšné prostriedky by mali pochádzať z mestských a externých zdrojov. Mestu poskytneme najväčšiu možnú súčinnosť pri vyhľadávaní optimálnych externých možností financovania," zdôraznila Rácová._

Ak peniaze nebudú?

V prípade, že sa mestu nepodarí zabezpečiť financovanie náročného mimoúrovňového riešenia dopravy, bude sa realizovať úrovňový variant.

"Projekt úrovňového riešenia dopravy bude projekčne pripravený tak, aby v budúcnosti bola umožnená realizácia podzemného variantu a to bez obmedzenia prevádzky obchodného centra a bez nutnosti konštrukčne meniť vjazdy, či výjazdy do objektu," zhoduje sa mesto s investorom.
Reakcia na: enumaelish #30470:
Návrh je už dávno vypracovaný, len teraz každý lobuje za svoju linku, aby nemusel prestupovať. Prioritu majú linky do všetkých nemocníc, cintorínov, lebo tu už nemôžu byť ľudia chorí alebo umierať. Aktívni sú najmä dôchodcovia spisovaním petícií, dobre že sa nehrnú pred DPMK s transparentami. t.j. tí čo to majú zadarmo a more času. ?

Re #30473 TA: Tunel.

Ja som na tej vizualizácii videl zo strany OD Horizont nadchod pre chodcov.
Reakcia na: m2001 #30472:
aký bude mať význam investovať stovky miliónov navyše do podzemnej dopravy, ak sa tým nič nevyrieši a autá pôjdu aj vrchom ❓ ?
Reakcia na: redburger #30471:
z diskusie na sme.sk od P. Titla: "nakoľko križovatka vrátane MHD ostane na povrchu, zapustí sa iba hlavný smer. Ten tak či tak na konci bude zastavovaný v križovatke s Jantárovou, a v opačnom smere v novej svetelnej križovatke s Mojmírovou ulicou, kde túto hlavnú komunikáciu bude pretínať dnešná električka. Takže aj chodci, ktorí ostanú na povrchu, budú prechádzať cez križovatku Nám. osloboditeľov - Južná trieda na semafóroch."
Je to síce od tvorcu dopr. návrhu pre investora, ale to by bola vážna trhlina v mimoúrovňovom riešení.
K auparku : moj nazor je taky, ze doprava pod urovnou je isto lepsia. ked ten auprak nejak architektonicky zvladnu, nevadil by mi ani on, daco tam stat stejnak musi, park je bullshit a co z priestranstva... takto mesto ziska aspon nejake love na daniach.
skor by som riesil tie stavby opodial na juhu.
Je už vypracovaný nejaký návrh ktoré linky by sa mali zrušiť a ktoré ostať a meniť trasy?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.