Reakcia na: Isidor #30486:
HB Reavis este nema odkupene vsetky pozemky.. A poviem ti srandu, ze mesto predalo aj pozemky pod Sturovou ulicou, takze bude zaujimave, az sa raz HB Reavis nas... nastve a polozi panely krizom cez sturovu, lebo ved je to ich majetkom.. neboj sa, tam su ine lobbingove skupiny za to, aby Aupark stal.. A mam take indicie, ze aj LV sa tazko schvaluje kvoli Auparku.. Porozmyslaj a sam zistis preco..
PTI
Škoda že v závere tvrdíte niečo s istotou čo je iba Vaša domnienka. Ako špecialista na dopravné inžinierstvo som vyprojektoval vyše 100 svetelne riadených križovatiek (Košice, Prešov, Poprad, Michalovce, Humenné, Rožňava, Snina, Vranov n/T, Stará Lubovňa, B.Bystrica, Brezno, Trenčín, Sv.jur, Nitra, Dubnica n/V, Bratislava) a všetky fungujú. samozrejme že ak mám doporučiť systém, nič lepšie ako SIEMENS v oblasti riadenia v Európe nevymysleli. Niečo je však niečo navrhnúť a postaviť, a niečo úplne iné sa o to starať a udržiavať. V Košiciach vyše 20 križovatiek bolo vyprojektovaných a postavených ako dynamicky riadené, s možnosťou preferencie MHD, ale vďaka údržbe zo strany firmy MATYÁŠ a nekompetentnosťou SKK nefunguje temer nič. Firma SIEMENS pred dvomi rokmi vyhrala v Košiciach verejnú súťaž vypísanú mestom na údržbu semafórov vrátane dopravnej ústredne, ktorá tu vyše 10 rokov je, ale nechcem povedať na čo... Ale SKK rozhodlo, že údržbu budú robiť naďalej Matyašovci - pozrite si v rozpočte mesta, koľko magistrát platí tejto firme za výmenu žiaroviek v semafóroch ročne - 4 milióny Sk !!
Výsledok ale vôbec nie je adekvátny vynaloženým financiám, nehľadiac na skutočnosť, že SIEMENS do súťaže dal oveľa lepšiu ponuku ...
Čo sa týka križovatky Palackého - Jantárová - Protifašistických bojovníkov ako kruhovej - nie je tam priestor na taký polomer kruhovej križovatky, ktorý zodpovedá záťažiam na vstupoch aj so zohľadnením nárastu dopravy do r.2023 (15 rokov). Návrhy mimoúrovňovej križovatky sú, samozrejme so zapustením koridoru Protifašistických bojovníkov - Jantárová, ale je tu niekoľko technických problémov - úzke hrdlo Palackého ulice, existencia Bajzovej ulice a križovatka na Sennom trhu vrátane električiek. Samozrejme že všetko je riešiteľné, ale ak sa majú dodržať platné STN (normy) a súčasne urobiť riešenie, ktoré by fungovalo, nie je to jednoduché, a je to o financiách. Keď sa na jeseň otvorí 4 jazdný pruh do mesta pod železnicou na Palackého, len vtedy začnú problémy s touto križovatkou. Nahlas sa o tom hovorí - ale pozrite na rozpočet mesta, či sa v tomto smere niečo chystá riešiť ...
P.titl